Goed nieuws voor onze creatievelingen

Omdat wij en deelnemende opdrachtgevers begrijpen dat het erg jammer is als jouw ontwerp niet uitgekozen wordt als winnaar, hebben wij nu een manier bedacht waarop je alsnog kunt verdienen aan je Meer »

Interview met een grafisch designer: Concept en Ontwerp

Ontmoet Sjoerd Stellingwerf, een geweldige ontwerper die achter de profielnaam Concept en Ontwerp schuil gaat én een van de vele designers die Brandsupply dé online marktplaats voor grafisch ontwerp maakt. Ongeacht of het Meer »

Steun bikkel Marente en help haar aan een prachtig logo en huisstijl ontwerp.

Beste creatieveling, De Bart de Graaff Foundation helpt jonge mensen met een levensbepalende lichamelijke beperking, Bikkels, bij het starten van hun eigen onderneming. Marente is door de Bart de Graaff Foundation verkozen tot Meer »

Nieuwe ontwikkelingen op Brandsupply.nl

Sinds Brandsupply vorig jaar echt van start is gegaan, hebben wij veel veranderd. Bijna al deze ontwikkelingen hebben als doel om het voor opdrachtgevers en designers gemakkelijker, interessanter en winstgevender te maken Meer »

Dear blank

Dat grafische designs niet altijd  super veel poespas nodig hebben om er slick uit te zien bewijzen deze affiches wel.

De boodschap is ijzersterk en behoeft weinig extra elementen om dit te versterken.

Less is more en de designer heeft dat goed begrepen.

Kleuren op creatieve wijze tot leven brengen

Canon was op zoek naar een innovatieve online reclame voor een nieuwe printer, de Pixma, en huurde een team van creative masterminds in. De groep experts kreeg de opdracht om een reclame te maken waarin duidelijk gemaakt moest worden dat de Pixma kleuren tot leven brengt. Een printer waarmee print ontwerpen goed tot hun recht komen dus..

De wijze waarop het team deze opdracht heeft uitgevoerd is uiterst creatief en zeker de moeite waard om te bekijken. Ook de stijl van montage, making-of, geeft een extra dimensie aan het filmpje.

Bekijk de online-commercial hier

 

29 ways to stay creative

Cool filmpje over creatieve inspiratie, voor de welbekende handen in het haar momentjes.

Speciaal voor al onze creatieve designers. Aan jezelf om te kijken wat wel werkt en wat niet.

klik hier om het filmpje te zien en laat je inspireren

Wijsheden over creativiteit, door de groten der aarde

We kennen ze allemaal; van die “tegeltjes wijsheden”, one-liners die te flauw zijn om te herhalen, verwerkt in een fout blauw-wit tegeltje en hangend in een nog fouter café.
Hier een paar voorbeelden van hoe dit anders kan.

What Would Steve Do?

Visie, creativiteit en leiderschap. Deze woordencombinatie zal ongetwijfeld nooit meer zoveel op een dag getwitterd worden  als vandaag. Steve Jobs heeft vele mensen laten rouwen, zoals zij waarschijnlijk nooit meer zullen rouwen om iemand die zij nog nooit ontmoet hebben. Op het gebied van design en creativiteit was hij voor velen een inspiratiebron. De teksten Steve Jobs for president en W.W.S.D. – What would Steve do? hebben op vele T-shirts e.d. geprijkt.