ClickCease Gezocht; Logo en huisstijl voor het goede doel (Bikkel: Bart de Graaff Foundation) - Huisstijl - Brandsupply

Gezocht; Logo en huisstijl voor het goede doel (Bikkel: Bart de Graaff Foundation)

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Jantien Eradus
  • Categorie: Huisstijl
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 09-07-2012 16:55
  • Datum einde : 06-08-2012 13:31
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 27
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Jantien is op zoek naar een complete huisstijl.
Hierbij wordt gedacht aan een logo welke geschikt is voor diverse uitingen
• website
• belettering
• etiketten taartdozen, flessen huissiroop en jampotten
• visitekaartjes
• brief- en factuurpapier
• flyers
• advertenties in zowel zwart/wit als fC).

Het zou mooi zijn als het logo ook geborduurd, geprint of gedrukt kan worden op kleding. Een consistente presentatie van de huisstijl naar buiten toe is dan ook zeer belangrijk!

Zoals eerder aangegeven zijn de kernwoorden:
• Industrieel, rustiek en stoer
• Karakteristiek en Romantisch
• Passende bij het karakter van Kasteel Heeze
• Smakelijk en Aantrekkelijk
• Zwart/Wit en Lavendelpaars
Deze kernwoorden gaan de bouwstenen vormen van Het Suikerkabinet van TienxTaart (het interieur van het atelier)
Jantien zou graag zien dat de uitstraling van haar atelier wordt doorgevoerd in haar huisstijl en in haar logo.

Bedrijfsomschrijving:

BART DE GRAAFF FOUNDATION IN HET KORT
De Bart de Graaff Foundation helpt jonge mensen met een levensbepalende lichamelijke beperking, Bikkels, bij het starten van hun eigen onderneming. De stichting is opgericht na het overlijden van Bart de Graaff, de unieke televisiemaker en oprichter van BNN. Bart was boven alles een ondernemer in hart en nieren. Hij had als geen ander het lef en doorzettingsvermogen om, ondanks zijn vele lichamelijke beperkingen, zijn dromen na te jagen. Niet voor niets was Bikkel zijn bijnaam. De kernwaarden van Bart, van onze stichting en onze Bikkels zijn eigenzinnig, daadkrachtig, gedurfd en bevlogen.

De Bart de Graaff Foundation helpt haar Bikkels bij het starten van hun eigen onderneming. We doen dit door middel van steun bij de organisatie van het project, persoonlijke en zakelijke coaching, exposure, financieel advies, ondersteuning bij de werving van sponsoren en al het andere dat nodig is om een succesvol, zelfstandig bedrijf te stichten. We stimuleren Bikkels hun talenten te ontwikkelen en vanuit hun passie te werken. Op die manier zijn zij het best in staat op een zelfstandige en constructieve manier hun ambities te realiseren en kunnen zij uiteindelijk voorzien
in hun eigen levensonderhoud zonder daarbij afhankelijk te zijn van derden.

Jaarlijks begeleidt de Bart de Graaff Foundation één groot bikkelproject, de Bikkel van het Jaar, persoonlijk. Deze Bikkel ontvangt ook een startkapitaal. Daarnaast helpen we via ons netwerk jaarlijks nog een aantal andere Bikkels.

Doelgroep:

De voornaamste doelgroep bestaat uit zowel mannen als vrouwen als ook kinderen, tussen de 3 en 99 jaar.
Aan de ene kant willen we een soort van ‘’Efteling’’ uitstraling krijgen zodat kinderen naar ons atelier getrokken worden.
Aan de andere kant willen we er wel ambachtelijk en professioneel uitzien.



BIKKEL VAN HET JAAR 2012
Jantien is 34 jaar en komt uit Heeze.
Jantien heeft een chronische streptokokken bacterie waardoor ze de afgelopen jaren ernstig beperkt is geweest en veel ziek.
Door haar ziekte is Jantien, uitgaande van haar mogelijkheden, gaan bakken voor en met haar kinderen. Deze hobby muntte uit in een passie die leidde tot www.tienxtaart.nl
Na een intensief revalidatietraject van een jaar en met de juiste medicatie gaat het nu zo goed met Jantien, dat zij haar eigen Exclusieve Taarten Atelier wil gaan starten. Toen zij in juni dit jaar ook nog eens werd uitgeroepen tot Bikkel 2012 van de Bart de Graaff Foundation, kon het echt niet meer stuk!
Jantien gaat haar Atelier starten in Heeze.
Het komt in bij de Wijnhoeve. Deze hoeve is de vroegere kasteelboerderij en een belangrijk onderdeel van het Kasteel Heeze.
Een echte trekpleister geheel in authentieke stijlen onderhouden.
http://www.wijnhoeve.com/
Het Suikerkabinet van TienxTaart:
De naam is ontstaan omdat als je het atelier binnen komt, je als eerste een grote donkerhouten balie ziet staan, met hierin allerlei potten en roestvrijstalen bakken gevuld met decoratiesuikertjes, vervaardigd in eigen atelier. Het suikerkabinet. Daarnaast is de naam TienxTaart inmiddels zo’’n begrip geworden in de omgeving dat deze naam de boventoon moet voeren.
Het atelier komt in een klein voormalig stalgebouw te zitten. Met een kleine deur, kleine hoge ramen, dikke gemetselde muren (met rode bakstenen), hoge plafonds en een groot etalage raam, welke zo de Wijnhoeve inkijkt.
In deze ruimte zal het taartenatelier komen te zitten.
TienxTaart wordt een taartenatelier, klein maar fijn, maar met brede mogelijkheden en ambachtelijke werkzaamheden op maat.
TienxTaart staat aan de ene kant voor de meerdere mogelijkheden die er te bieden zijn, aan de andere kant moet het een begrip gaan worden. “een taartje bij tientje halen.”
Je gaat er terecht kunnen voor zeer exclusieve taarten, op maat gemaakt, persoonlijk, uniek, geheel uit streekproducten uit de eigen omgeving en seizoensgebonden, vervaardigd.
Aan de andere kant komt er een unieke formule in, namelijk de Cake- Inn.
Hier kunnen mensen groot en klein, naar eigen wens, hun eigen kant-en-klaar pakket samen stellen om thuis te decoreren.
Allereerst kiezen ze hun basistaartje uit in de vitrine. Deze taartjes zullen in hun kwaliteit niet onder doen voor de andere taarten die op maat vervaardigd gaan worden. Het enige verschil is dat ze gevuld en bekleed zijn naar de keuze van TienxTaart en dus al klaar staan voor de verkoop. Onze klanten mogen daarna met een mandje langs de Candy-wall gaan, om decoratie naar eigen keuze (deels ook vervaardigd in eigen atelier) te selecteren.
Na afrekenen, wordt het taartje, de decoratie zorgvuldig ingepakt in een hippe cadeaudoos met bijgesloten een zakje Icing (suikercement). Zodat er vervolgens thuis gedecoreerd kan gaan worden.
De taartjes kunnen voor alle gelegenheden worden gedecoreerd, of het nou een bruiloft, verjaardag of ander jubileum is.
Maar ook speciale rouwtaartjes worden hier gemaakt.
Speciaal voor terminale patiënten en/of nabestaanden, die iets anders willen op hun begrafenis dan de doorsnee, kleffe plak cake, is het mogelijk om hun eigen taart te ontwerpen en of zelf te maken en in te laten vriezen, of in opdracht, door TienxTaart te laten maken.
Verder zullen er benodigdheden, leuke keukenattributen en andere snuisterijen verkocht gaan worden.
Workshops kunnen op verzoek gegeven worden op de locatie van het atelier zelf, maar in principe verzorgt TienxTaart haar workshops op locatie. Een ideale formule voor bedrijven die voor teambuilding activiteiten TienxTaart in willen huren om met een eigen ontwerp, passende bij het bedrijf, een workshop te volgen.

Het unieke aan het atelier gaat de open keuken worden.
We bieden onze klanten de mogelijkheid om 4 dagen in de week, op vaste openingstijden in de winkel te komen voor de aanschaf van producten en/of het bestellen van een taart op maat hetzij het uittekenen van een persoonlijk ontwerp.
Buiten deze openingstijden kunnen de klanten, via een groot etalageraam zicht hebben op de werkzaamheden bij TienxTaart. Op deze manier kunnen zij zien dat er met eerlijke, verse streekproducten gewerkt word.
Door middel van de zicht,- en geurzintuigen zullen wij onze klanten prikkelen om voortaan hun taartjes bij Tientje te komen halen.
TienxTaart staat voor:
• Professionaliteit
• Persoonlijkheid
• Karakteristiek
• Kwalitatief; er gaat gebruik gemaakt worden van seizoensproducten uit eigen omgeving, van de vele boerderijwinkels uit de omgeving. Er wordt alleen maar gebruik gemaakt van de beste ingrediënten.
• Tevens is een hoge afwerking van de taarten en exclusiviteit door eigen ontwerpen gegarandeerd.
• Persoonlijke klantenservice is een pre! Hierdoor gaan we inspelen op de individuele behoeften van de klant. En is het mogelijk om een taart zo te ontwerpen dat hij zowel op smaak als op design de ontvanger zelf weer zal geven: Vandaar ook de slogan: Heb jij al ooit een stukje van jezelf geproefd?
• Van de merken die gevoerd worden bij TienXTaart zullen wij ons regelmatig bij laten scholen en in laten lichtten waardoor exclusiviteit en levering van alleen de beste producten gegarandeerd kan worden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Jantien is een stoere, enthousiaste, sprankelende jonge vrouw die tegelijkertijd erg zacht is en houdt van contrasten.
Vandaar ook dat we op zoek zijn naar een uitstraling waarin deze contrasten naar voren komen.
Aan de ene kant poëtisch, klassiek, romantisch en aan de andere kant stoer, sprankelend, ambachtelijk en industrieel. Een hele uitdaging dus!
Het logo moet uitstralen waar het Atelier voor gaat staan dus: Industrieel, rustiek en stoer, Karakteristiek en Romantisch, Passende bij het karakter van Kasteel Heeze, Smakelijk en Aantrekkelijk, Zwart/Wit en Lavendelpaars. Misschien is het een idee, om met een wapenschild te werken… Dit omdat het kasteel Heeze en het gemeente logo ook in een schild verwerkt zitten.
Voor de etiketten voorzie ik een hoog poëziealbum halte.
Terwijl ik voor het logo, de uithangborden etc weer meer het ouderwetse zwart/wit zie van de krijtborden.
Het zou geweldig zijn als deze uitersten samen gebracht werden in een website/flyer/ logo.

De keuken wordt voornamelijk mat zwart met een wit porseleinen aanrechtblad en roestvrijstaal.
Een muur in het atelier wordt lavendelpaars geschilderd. Verder zal de muurbekleding authentiek blijven. Dus rood metselwerk.

Social Network