ClickCease Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl - Logo - Brandsupply

Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: JosGilissen
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 229.00
  • Datum start : 21-06-2017 10:04
  • Datum einde : 01-07-2017 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,.eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 70
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor het nieuwe online informatieve (en later mogelijk ook commerciële) consumentenplatform ben ik op zoek naar een fris, duidelijk, herkenbaar en authentiek logo.

UPDATE 22/7:
Het woordmerk is ConsuSlimmer (eventueel met de .nl) zonder af te breken. Niet te dunne letters en in twee kleuren. Lettertype nog te bepalen, maar duidelijk en een beetje vrolijk. Kapitalen mag, maar de C en S moeten eruit springen.
De uitdaging:
Het beeldmerk mag duidelijk verwijzen naar wat ConsuSlimmer wil doen; richting geven, checken, controleren, uitzoeken en aan de hand nemen voor alles in en rondom het huis(houden).

Het logo zal gebruikt worden op de website (nog niet live, maar heeft een pinterest-achtige opzet), e-mails, video's, pdf's en dergelijke.

Belangrijke uitgangspunten zijn:
gebruik van (beperkt aantal, maar relevante) kleuren
Gecombineerd woord/beeldmerk (eventueel met .nl)
geschikt voor staand en liggend gebruik
geschikt voor zwart-wit weergave
geschikt voor gebruik in avatars (LinkedIn, Facebook, twitter, e.d.)

Het logo mag in geen enkel geval gelijkenissen vertonen met ConsuWijzer!

Bedrijfsomschrijving:

ConsuSlimmer (.nl) richt zich dus op consumenten en heeft als doel ze slimmer te laten omgaan met de (dagelijkse) zaken in en rondom het huishouden. Van tips voor het afsluiten van een goed dekkende inboedelverzekering tot een aanpasbaar private lease contract. Het kiezen van de slimste mobiele belbundel tot het boeken van een goedkope een vlucht en hotel. Het platform gebruikt verschillende materialen om de boodschap over te brengen.

Doelgroep:

De primaire doelgroep is veertig tot en met zeventig jaar oud, zowel mannen als vrouwen. Ze weten (eigenlijk) dat ze vanalles slimmer zouden kunnen doen, maar hebben daar soms een beetje hulp bij nodig. Tegenwoordig laten ze het maar, of na enig aandringen regelt de schoonzoon het voor ze.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

FedEx, het gebruik van twee kleuren staat me erg aan; maakt iets duidelijk.
Starbucks, het stempel-achtige idee is wellicht ook een inspiratiebron voor het beeldmerk; geeft vertrouwen, vergelijkbaar met de ConsumentenBond Goede keuze e.d.
Maxeda, het gebruik van een beeld in het logo en het lettertype, dat vrolijk oogt, is wat mij betreft een goed voorbeeld.

Social Network