ClickCease Logo voor The Highfive Company - Logo - Brandsupply

Logo voor The Highfive Company

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: thehighfivecompany
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 19-11-2015 13:28
  • Datum einde : 26-11-2015 13:30
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 33
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo voor The Highfive Company.

Bedrijfsnaam:
The Highfive Company

Slogan/Ondertitel:
Chocolate

Het logo gaat gebruikt worden op de website voor zakelijke klanten en op de website voor de consument (zijn aparte sites). De websites zullen redelijk strak, modern en fris worden vormgegeven met wellicht een subtiel ambachtelijk tintje. Hiernaast zal het logo gebruikt gan worden in alle communicatie (visitekaartje, social media kanalen, beurzen etc.).

Voor het gebruik van het logo in bijv. social mediakanalen e.d. is het belangrijk dat er uit het logo een kleiner gedeelte gebruikt kan worden als beeldmerk. Of het logo moet in ieder geval geschikt zijn (duidelijk herkenbaar zijn) als avatar in bijv. FB / Twitter e.d.

Uitstraling van het logo:
Hip & Stoer (rough)
Ambachtelijk
Premium maar wel toegankelijk voor een brede doelgroep

Bedrijfsomschrijving:

Ik importeer en distribueer Amerikaanse chocolade (repen), deze zijn;
- Ambachtelijk in kleine batches gemaakt van ‘bean-to-bar’ in de USA
- Biologisch
- Eerlijke chocolade (op basis van Direct Trade) & duurzaam geproduceerd
- Bold & fine flavor

De chocolade welke ik op de markt breng is premium. Dus deprijsstelling is premium (van zo’n 5 euro tot ruim boven de 10 euro per reep).

Ik lever winkels (biologische-, chocolade-, delicatessen-, koffie&thee-) maar ook restaurants, hotels & bijv. Museumshops. De klanten bevinden zich voornamelijk in Nederland en Belgie maar ook in enkele andere EU landen.

Doelgroep:

Alle communicatieve uitingen richten zich op de retail (omdat dat het primaire afzetkanaal is), maar zeer zeker ook op de consument. De chocolade welke ik vermarkt is relatief nieuw en eigenlijk onbekend voor de gemiddelde consument (niet alleen de chocolade is compleet anders dan men hier gewend is maar ook de manier waarop het gemaakt wordt. De markt voor dit soort producten is sterk in beweging en groeiende. De gemiddelde consument wordt zich steeds meer bewust van gezond en bewuste voeding en ook bijv. de traceerbaarheid van o.a. grondstoffen). Ik vermarkt onderscheidende (Award Winning) merken (Taza Chocolate - stoere chocolade, Dick Taylor Chocolate - fine flavor chocolade, en Antidote Chocolate - RAW chocolate.

Retailklant:
De betere winkel (geen ketens), zelfstandige winkeliers die zich willen onderscheiden van de massa en ook een premium chocolade met een verhaal kunnen verkopen (door vakkennis en passie).

Consument:
Liefhebbers van chocolade, 25-45 jaar, bewuste consumenten, levensgenieters, kritisch, bereid om geld uit te geven voor kwaliteit.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Stijl:
- bedrijfsnaam en slogan/ondertitel er beide in
- Iets van cacao (bijv. de Cacaopeul) erin (maar wel op een abstracte manier)

Kleuren:

Cacaopeulen zijn, als ze nog aan de boom hangen, redelijk fel groen, geel oranje, rood, zelfs paars (zie bijgevoegde afbeelding). Het lijkt me leuk hiervan iets te laten terugkomen in het logo. Maar wel op een abstracte manier (er zijn al zo veel logo's waar cacaopeulen in verwerkt zijn).
Géén donkerbruine kleur in het logo (dit is afgezaagd)

Inspiratie voor het logo:
Logo van Jones Brothers = hip: https://jonesbrotherscoffee.com/nl
Logo van Taza = stoer traditioneel en toch ambachtelijk: www.tazachocolate.com
Logo van Dick Taylor = ambachtelijk en stijlvol: www.dicktaylorchocolate.com
Logo van 24 BlackBirds = Ambachtelijk/handgemaakt: www.twentyfourblackbirds.com

Let op:
In bijlage enkele afbeeldingen:
Bean to Bar: dit is een leuke variant op de traditionele cacaopeul in een logo
Overzichtsafbeelding cacaopeulen: geeft indruk van de kleuren van de peulen
Logo KoffieTCacao: voorbeeld van stoer, rough & ambachtelijk logo wat opvalt

Social Network