ClickCease Open de voordeur - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Open de voordeur

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: GGD Zaanstreek Waterland
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 359.00
  • Datum start : 02-07-2018 13:50
  • Datum einde : 14-08-2018 09:07
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 89
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Open de Voordeur is een vrijwilligers/ ervaringsdeskundige project en wordt ondersteund door enkele professionals van de GGD Zaanstreek-Waterland

“ Open de voordeur” vervult, een onafhankelijke en neutrale brugfunctie tussen mensen en hulpverleners. Onze kracht is dat de vrijwilligers/ ervaringsdeskundigen weten en voelen wat iemand meemaakt die met huiselijk geweld te maken heeft. We geven voorlichting, bieden inzichten en zijn ondersteunend zodat huiselijk geweld bespreekbaar wordt en mensen eerder bij de hulpverlening terecht komen. Hiermee leveren we een bijdrage bij het doen afnemen van huiselijk geweld.

Doelstelling
De doelstelling van ‘Open de voordeur’ is het Stoppen van Huiselijk Geweld. De subdoelstellingen zijn:
• Huiselijk geweld is bespreekbaar;
• De slachtoffers en of daders komen sneller in contact met de juiste hulpverlening;
• De moeilijk benaderbare groepen: Mannen, 65+ en ouders met thuiswonende meerdere jarige kinderen, zijn bereikt.

Uitgangspunten van het project: ”Open de voordeur”
• De inzet van een vrijwilliger/ ervaringsdeskundige zorgt dat de drempel wordt verlaagd om over huiselijk geweld te praten.
• Het bieden van een luisterend oor, de garantie van volledige anonimiteit en het niet registreren werkt ook drempel verlagend.
• De eigen regie van mensen staat voorop. Wel zijn we bereid een gesprek tussen mensen en de hulpverlening voor te bereiden en (desgevraagd) het eerste gesprek bij te wonen.
• Desgevraagd geven wij een neutraal en onafhankelijk advies over welke instantie (professioneel of vrijwillig) de beller het meest efficiënt kan helpen.
• Door voorlichting aan inwoners (en professionals) te geven zullen inwoners (en professionals) inzicht krijgen in wat huiselijk geweld is en wat hiervan de gevolgen zijn.
• Brede aandacht binnen de samenleving voor het huiselijk geweld en vandaaruit specifieke aandacht voor groepen; Mannen, 65+ en ouders met volwassen thuiswonende kinderen, is minder confronterend.
• De sturende en ondersteunende rol van de professional waarborgt de continuïteit van het project. De vrijwilliger kan hierdoor optimaal functioneren.
• Een goede samenwerking met instellingen die te maken hebben met huiselijk geweld leidt tot:
o de juiste voorlichting en meer inzicht bij de mensen over de gevolgen en de mogelijkheden van huiselijk.
o Het direct verlenen van hulpverlening aan de doorverwezen/ aangemelde mensen.

Bijzonderheden:
• Volledig anoniem
• Vrijwilligers en ervaringsdeskundigen
• Geen meldcode huiselijk geweld

Kernwaarde:
Openheid, voor iedereen, laag drempelig, stel het niet uit, samen sterker, zet een stap, durf!

Voor het project zijn wij op zoek naar een nieuwe huisstijl inclusief logo. Wij zijn benieuwd naar jullie input. Alvast bedankt voor het meedenken.

Bedrijfsomschrijving:

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Social Network