ClickCease Ontwerp nieuwe website voor luxe handgemaakte sieraden - Webpagina design - Brandsupply

Ontwerp nieuwe website voor luxe handgemaakte sieraden

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Smit Online Marketing
  • Categorie: Webpagina design
  • Totaal budget: € 499.00
  • Datum start : 05-04-2018 09:27
  • Datum einde : 15-05-2018 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 31
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Phie Art Jewels is op zoek naar een nieuw ontwerp voor hun website.
De huidige website is een webshop met aantal aanvullende informatie en productgroep pagina’s. We willen in het nieuwe ontwerp meer naar een magazine look and feel. Meer beleving bij de producten overbrengen op de bezoekers. Belangrijk is dat dit ook heel goed op mobiel overkomt aangezien meer dan de helft van de bezoekers via mobiel de website bezoekt. We willen een luxe sfeer zoals een glossy magazine die ook heeft. Graag dus ook in het ontwerp 2 versies, desktop en mobiel.
De producten van Phie Art Jewels zijn handgemaakte sieraden (ringen, trouwringen, oorbellen, hangers en armbanden). Beeld is zeer belangrijk. We hebben uiteraard de beschikking over goede productfotografie. We willen ook roterende productfoto’s gaan laten maken, dus ook deze kunnen in het ontwerp worden meegenomen.
Op de huidige website (phie.nl) kun je zien wat voor producten we zoal hebben. We gaan elke productgroep verrijken als het gaat om content. Meer foto’s en meer teksten over de producten en materialen.
We zijn concreet op zoek naar ontwerp voor:
- Homepage
- Productgroep pagina
- Product detailpagina
We willen de webshopmodule behouden in de nieuwe website, echter zal deze een minder prominente rol gaan spelen. Op de productgroep pagina zullen onderaan een aantal producten getoond worden die besteld kunnen worden via de website. Doel is om mensen naar de winkel te krijgen, daar worden de maatwerk mogelijkheden besproken.
Uiteraard is User Experience belangrijk, het moet voor een bezoeker makkelijk zijn om “lekker rond te kijken” op de website. Makkelijk bediening, heldere structuur van de pagina, zowel desktop als mobiel.
Zaken die ook terug dienen te komen:
- Gerelateerde producten
- Call to Action
- Magazine gevoel
- Makkelijk navigeren naar andere producten/groepen


Uitwering pagina soorten:

Homepage:
Op de homepage komt o.a. de volgende content:
- Afbeeldingen ven assortiment Roterende afbeeldingen mogelijk)
- Verhaal achter Phie.nl met afbeeldingen
- Overzicht van productgroepen
- Informatie over maatwerk
- CTA naar contactformulier
- Overzicht veel bekeken producten

Productgroep pagina
Op de productgroep pagina komt o.a. de volgende content:
- Afbeeldingen van een aantal producten uit de groep (roterende afbeeldingen mogelijk)
- Tekst over de stijl (het “idee” erachter)
- Overzicht van de producten in de betreffende groep
- Informatie over maatwerk met afbeeldingen
- Informatie over materialen en stenen met afbeeldingen
- CTA naar contactfomulier
- Prodcuten beschikbaar in de webshop
- Alle groepen

Productdetail pagina
Op de productdetailpagina komt o.a. de volgende content:
- Afbeelding(en) van product (roterend indien beschikbaar)
- Tekst over product met specs (oa breedte ring, materiaal, stenen enz)
- Afbeelding met tekst over gebruikte materialen
- Afbeelding en tekst over gebruikte steensoort
- Slijpvorm – kleur – zuiverheid van de steen
- Prijsindicatie
- Informatie over maatwerk met afbeeldingen
- CTA naar contactformulier
- Gerelateerde producten
- Alle productgroepen

Bedrijfsomschrijving:

Phie Art Jewels maakt handgemaakte sieraden. Veelal ringen. Met een uniek eigen ontwerp en eindeloze mogelijkheden maken wij wat onze klanten willen.
Kernwoorden die bij ons passen:
- Uniek
- Handgemaakt
- Bijzonder
- Luxe
- Design

Doelgroep:

Onze doelgroep is vrij helder.
Vrouwen met interesse in mode, design en sieraden. Grootste deel is tussen de 35 en 55 jaar oud. Maar jonger en ouder zien we ook vaak in onze winkel.
Voor de magazine look and feel denken wij dat onze doelgroep de volgende magazines lezen:
- Vogue
- Elle
- Linda
- Cosmopolitan

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Er is een logo, we voegen ook wat afbeeldingen toe en een voorbeeld van een ontwerp wat wij elders hebben gezien die de goede richting in gaat. De productfoto’s komen naar ons idee het beste uit met een lichte achtergrond, maar omdat we een magazine gevoel willen creëren staan we uiteraard open voor andere opties. We willen niet te veel met “zware” kleuren werken.
Call to action (info aanvragen en afspraak maken in winkel) is zeer belangrijk.

Social Network