ClickCease DCDJZ11 - Logo - Brandsupply

DCDJZ11

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: lorenzosendar
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 10-10-2011 09:10
  • Datum einde : 22-10-2011 12:30
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 63
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

De Dag van de Jeugdzorg verdient een eigen logo, een eigen identiteit. Niet alleen voor deze editie, maar ook voor komende jaren. Het logo moet een wat rauw, ongepolijst en ‘tough’ karakter te geven.

Bedrijfsomschrijving:

Het doel van de Dag van de Jeugdzorg is de bezoekers branchebreed te informeren over leren/werken in de jeugdzorg. Daarbij willen we hen duidelijk maken dat deze branche ‘niet voor watjes’ is, maar dat de successen die geboekt worden – hoe klein ze soms ook – van grote waarde zijn!
De samenwerkende organisaties hebben geen enkele behoefte om hun branche rooskleuriger voor de stellen dan de werkelijkheid. Het is cruciaal dat mensen een goed beeld hebben van waar ze aan beginnen, wanneer ze kiezen voor deze sector. Daarbij is het belangrijk om vooroordelen weg te nemen of te bevestigen.

De kernboodschap is in dit geval een vraag. Een vraag die de bezoeker (en dus niet de branche!) centraal zet en appelleert aan zelfreflectie: Bezit jij de weerbaarheid om succesvol te zijn in deze branche? Deze vraag wordt omgezet naar een korte slogan met wat populairder taalgebruik die de ondertitel wordt van (in ieder geval) deze editie van het event: “Tough enough 4 de Jeugdzorg? of Ben jij stoer genoeg voor de Jeugdzorg”
Deze slogan speelt uiteraard ook een hoofdrol in de werving van deelnemers voor de dag.

Doelgroep:

1) Kerndoelgroep: Jongeren van 17 tot 22, opleidingsniveau Havo, VWO of MBO.
2) Secundaire bezoekers: Jongeren in andere leeftijdscategorieën, decanen/mentoren, zij-instromers.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Logo FC, ZW
EPS, JPG, GIF

Social Network