ClickCease Ontwerpen van Tjeerd van der Velde vormgeving - gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk

gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: GreenWish
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 03-05-2013 12:07
  • Datum einde : 19-05-2013 12:01
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 49
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo waarmee we de campagne WijNijkerk herkenbaar kunnen communiceren. Het logo gaat gebruikt worden op het platform www.wijnijkerk.nl, en op flyers en posters.

WijNijkerk wil duurzame initiatieven een boost geven. Denk aan landbouw in de stad en buurtmoestuinen, zelf in coöperatief verband energie opwekken, kleinschalige particuliere zorgprojecten, Repair Cafe’s, technische milieu-innovaties tot nieuwe onderwijs- en mobiliteitsconcepten.
Hiervoor zetten we een netwerk op van betrokken burgers, bedrijven, zzp-ers, maatschappelijke organisaties, onderwijs. Mensen met goede ideeën worden uitgenodigd hun idee in te brengen, en kunnen hun initiatief verder brengen in samenwerking met mensen/organisaties die ondersteuning kunnen bieden.

Bedrijfsomschrijving:

Het logo is niet voor een bedrijf, maar voor een campagne. De partijen achter de campagne zijn de gemeente Nijkerk, GreenWish (www.greenwish.nl), METT (mett.nl), plus een kernteam van lokale organisaties en personen.

De belangrijkste communicatiedrager van de campagne is een online platform, dat ook na de campagne (2e helft 2013) online blijft (met als doel: mensen die iets willen oppakken voor de samenleving kunnen elkaar vinden).

Doelgroep:

Iedereen in de regio Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen met een goed idee voor een duurzaam initiatief: inwoners (burgers), ondernemers (MKB en zzp), onderwijs, maatschappelijke organisaties.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De kleuren kunnen vrij gekozen worden. De kleuren in het logo zullen we terug laten komen in de template van het platform www.wijnijkerk.nl

Het logo moet duurzaamheid uitstralen, en het gevoel dat de mensen in Nijkerk samen aan zet zijn voor een duurzame toekomst.

Titel campagne: WijNijkerk
Ondertitel:Ssamen voor duurzaamheid

Tjeerd van der Velde vormgeving
  • Logo # 211804 voor gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:

      Beste opdrachtgever,

      Na uw feedback, ben ik nog een stap verder gegaan met het logo, en heb ik het meer iconisch gemaakt, met minder complexe vormen. i.p.v. de tandem heb ik een gezin geplaatst, om het wij gevoel meer te benadrukken..

      Ik hoop dat dit concept u inspireert.

    2. [email protected] zegt

      Prachtig ontwerp!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 209431 voor gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:

      En het logo concept nog een keer in een meer contrasterende kleur...

    2. GreenWish zegt :

      Deze is wel heel mooi. Ook een beetje priegelig, maar wel heel illustratief.Kleurcontrast is fijn.

    3. Tjeerd van der Velde vormgeving zegt

      Bedankt voor het compliment, ik snap het priegelige comment, echter zal het in de praktijk mee vallen, doordat het beeldmerk in 1 kleur is opgezet, daardoor ontstaat een rust in het geheel, waarbij de merknaam de hoofdaandacht krijgt...

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 209129 voor gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn 2e concept. De visie achter het logo is het natuurvriendelijke overbrengen en het logo menselijk maken. Door een beeld te maken dat de "wereld" van Nijkerk weergeeft, met de herkenbare kerk, krijgen de mensen meteen het gevoel dat het betrekking op hun heeft. Verder kunnen in een huisstijl de elementen "silhouetten" de herkenbaarheid versterken door als losse afbeelding te functioneren.

      Ik hoop u te inspireren met dit concept, eventuele aanpassingen zijn natuurlijk mogelijk.

      Met een vriendelijke groet,

      Tjeerd van der Velde

    2. GreenWish zegt :

      Beste Tjeerd,
      dank voor je ontwerp!

    3. stuch zegt

      Vet design!

    4. Tjeerd van der Velde vormgeving zegt

      Bedankt voor het compliment!

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 207875 voor gevraagd: logo voor duurzaamheidscampagne WijNijkerk wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn deelname. Ik heb de aandacht van het woordmerk verdeeld in een groot contrast. Zo ligt de hoofdaandacht op "wij", de groep die het zal moeten doen. Door het felle contrast van het groen met vol zwart, is het een logo waar niemand om heen kan.

      Ik hoop dat ik u kan inspireren met dit logo!

      Met een vriendelijke groet,

      Tjeerd van der Velde

    2. GreenWish zegt :

      Helder beeld, mooie letters, lijkt wel een beetje op de Hier campagne..

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network