ClickCease Ontwerpen van Budget Media - Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf

Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: HOZL
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 22-10-2012 13:18
  • Datum einde : 15-11-2012 13:17
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf, docx, eps, jpg
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 40
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Huisartsen Oostelijk Zuid Limburg (HOZL) zoekt voor haar holding en onderliggende 4 BV’s één passend logo. Het logo wordt ingezet voor de communicatie met de aangesloten huisartsen, zorgpartners in de regio medewerkers van HOZL en de patiënten in het zorggebied Oostelijk Zuid-Limburg.
Het logo moet de identiteit van de organisatie op een krachtige manier uitdragen.
Hoewel voornamelijk de naam van de holding (HOZL) extern wordt gecommuniceerd dient het logo voor elk bedrijfsonderdeel (4) aanpasbaar te zijn met een eigen kenmerk.
Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar

Bedrijfsomschrijving:

De meerderheid van de huisartsen in Oostelijk Zuid Limburg hebben samen het bedrijf Huisartsen Oostelijk Zuid Limburg (HOZL) opgericht. Dit bedrijf heeft tot doel de 7x24 uurs huisartsenzorg nu en in de toekomst te blijven verzorgen voor de inwoners in het verzorgingsgebied Oostelijk Zuid Limburg. HOZL BV kent een aantal werkmaatschappijen, zoals het Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC), de Huisartsen Chronische Zorg (HCZ), het Eerste Lijns Business Center (ELBC) en de huisartsenpost (Nightcare).

HOZL (Huisartsen Oostelijk Zuid- Limburg)
- Overkoepelende structuur
- Algemene naam van de zorggroep
- Is de naam die naar externen (zorgverzekeraars, zorgorganisaties, huisartsen) wordt uitgedragen
- Communiceert niet rechtstreeks met patiënten die door de huisarts behandeld worden
- Naam HOZL wordt genoemd in de Media

Huisartsen Chronische Zorg (HCZ)
- In deze BV is de ketenzorg ondergebracht (zorg in de 1e lijn voor patiënten met chronische aandoeningen als suikerziekte, longaandoening hart- en vaatziekten etc.)
- Communiceert voornamelijk naar andere zorgprofessionals die door deze BV gecontracteerd worden (huisartsen, diëtisten, podotherapeuten, optometristen, pedicures etc.)
- Symbool voor ketenzorg in Nederland is vaak een ‘close- up’ van een ketting
- Het ondersteunende ICT systeem dat gebruikt wordt binnen de ketenzorg (PAMIRES) heeft ook een eigen logo gekregen zodat het goed herkenbaar is op Intranet

Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC)
- In deze BV is de verwerking van diagnostiek aanvragen ondergebracht
- Communiceert voornamelijk met huisartsen (de aanvrager) en schriftelijk of telefonisch met de patiënt (de persoon die het onderzoek dient te ondergaan)
- Diagnostiek aanvragen zijn voornamelijk laboratorium aanvragen (bloedonderzoek) maar ook aanvragen voor radiodiagnostiek (röntgenfoto’s, echo onderzoek, scopie onderzoek etc.)
- Een belangrijk onderdeel van het HDBC is het afsprakenbureau (callcenter) waar afspraken voor diagnostiek onderzoek worden gemaakt i.o.m. de patiënten.

Centrale huisartsenpost Nightcare
- Avond- nacht en weekendvoorziening voor de spoedeisende huisartsenzorg
- Heeft sinds 2011 een nieuw logo

Eerste Lijns Business Centrum (ELBC)
- Levert ondersteunende diensten voor de huisartsenpraktijken. Huisartsenpraktijken kunnen de keuze maken uit de volgende ELBC-modules: salarisadministratie, personeelsbeheer, en financiële administratie module. Huisartsenpraktijken kunnen deze producten inkopen.
- Levert eveneens ondersteunende diensten aan de HOZL (en/of diens BV’s).

Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar

Doelgroep:

Directe doelgroep: Aangesloten huisartsen (130)
Indirecte doelgroep: Zorgpartners in de regio, zorgverzekeraars, medewerkers van HOZL en de patiënten in het zorggebied Oostelijk Zuid-Limburg.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kernwoorden t.a.v. de look en feel van het bedrijf HOZL:

Samenwerking, (versterking door) krachtenbundeling, “Van voor en door huisartsen”, juiste zorg op de juiste plek in de zorgketen, organiseren, regie, transparant, samen zorgen, eenheid, centrale ondersteuning, patiëntmanager, poortwachter, kwaliteit, transparante afspraken, continue zorg, verantwoordelijkheid, verbetering, professionals, koploper, preventie, vernieuwend, duurzaam wijkgericht, centrale regiefunctie, regisseur van de zorg.

Voor bestaande logo’s zie website www.hozl.nl

Budget Media
  • Logo # 133766 voor Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      En nog wat kleurschakeringen.

      Mvg Mark

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 133759 voor Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      En nog wat variaties..

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 133756 voor Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      We hebben voor het gemak ook even de kleur blauw gemaakt en een variatie doormiddel van twee poppetjes verstengeld, de bogen staan voor het overkoepelde. We zijn weer erg benieuwd wat u er van vind, feedback is weer van harte welkom.

      Mvg Mark

      P.S. qwa kleur kunnen we alles doen.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 133745 voor Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Goedemiddag, bij deze ons eerste voorstel voor uw logo, feedback is van harte welkom, we zijn erg benieuwd wat u er van vind. U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering, verder leveren we de bestanden aan in elk denkbaar formaat .jpg .gif .eps .png .psd .pdf en natuurlijk het .ai(adobe illustrator verctor formaat) voor al uw uitingen. Mocht dit een richting wezen kunnen we de huisstijl gaan ontwerpen.



      Mvg Mark

    2. HOZL zegt :

      Goedemiddag!
      Dit logo gaf een instant goed gevoel bij mijzelf en een collega die toevallig mee keek.
      De verbonden poppetjes en de nadrukkelijk gescheiden "H" naast "OZL" komen goed naar voren.

      Onze opmerkingen: Met ons logo willen we graag een hele eigen identiteit uitstralen. Uiteraard is er rondom de zorg al een en ander uitgewerkt op grafisch gebied, en dus moeten we oppassen dat we niet te snel gelieerd worden aan een andere zorgpartner.
      Een voorbeeld is dat we heel specifiek niet kiezen voor het groen van het lokale regioziekenhuis.
      Zou ik een andere kleurstelling mogen zien? Bv, met twee tinten grijs en een andere kleur (aubergine?)erbij?
      Daarnaast vonden we 3 poppetjes eerder neigen naar een thuiszorg of verpleeghuisinstelling. Ik begrijp de uitbeelding van regiobreed samenwerking, maar zou bij huisarts-patient relatie aan twee poppetjes denken. Zouden we dat eens mogen zien?

    3. Budget Media zegt

      gaan we maken..

    4. studioZ zegt

      Doet me erg denken aan
      http://www.brandsupply.nl/logo/nieuw-logo-univam-group/11131/ontwerpen/8950

    5. nele90 zegt

      reminiscent of my work, http://www.brandsupply.nl/logo/nieuw-logo-univam-group/11131/ontwerpen/8950

    6. Budget Media zegt

      i made this last year already ... ;-)

    7. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network