Logo for new food retail&service (supermarket & restaurants) concept

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Danielle.Leeman
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 150.00
  • Datum start : 17-08-2014 17:36
  • Datum einde : 11-09-2014 09:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 32
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ik ben opzoek naar een uniek logo dat de uniekheid van mijn nieuwe concept, maar de melancholie van vroeger goed weergeeft (zie 'Bedrijfsomschrijving'). Het logo dient direct herkenbaar te zijn en daarom niet te ingewikkeld: strak en simpel, maar toch authentiek (zie 'kleuren, favoriete logo's, must haves'). Ik zie graag moderne tijden met vroeger gecombineerd worden. Ik wil het gebruiken voor externe communicatie, daarom dient het logo betrouwbaarheid uit te stralen en solide over te komen. Het logo moet glamour uitstralen.

Bedrijfsomschrijving:

Focus van WYS: her-opleving van de oude ambachten (weg van de massa productie) en het gebruik van locale, seizoensgebonden (onbekende) producten op en respectvolle wijze: alles gebruiken wat de natuur ons te bieden heeft. De leus “Let food be thy medicine and medicine be thy food" loopt als een rode lijn door het concept. Zie verder de engelse omschrijving.

Doelgroep:

Mannen en vrouwen tussen de 25-40 jaar: zij zijn net afgestudeerd en/of hebben een jong gezin en zijn zich erg bewust van gezondheid en onze invloed op het milieu en willen dit minimaliseren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Eerst wat ik absoluut NIET wil:
- Geen industrial look
- Geen stempel-achtige logo's
- Geen 13 in een dozijn logo
- Geen eenvoudig supermarkt logo --> ik zoek glamour en high-end klasse maar toch toegankelijk voor een grote doelgroep ( (lagere) middenklassen/hogere middenklassen)

Vervolgens wat ik absoluut WEL wil:
- Gouden handen (ambachtelijk werk = gouden handen) die de handen ineen slaan
- De naam, WYS, in het Azuurblauw (zoals de kleur van de Histor reeks: Azuur S 2555-B20G of Mythe S 3060-B20G. Flexa 'Trouw' GN 010-02) (zie bijlagen)
- Kleur aubergine zoals Flexa CREATIONS collectie 'Royal Intrigue 3037' (zie bijlagen)
- De naam van het bedrijf, WYS, moet tezamen met de gouden handen centraal staan in het logo.
- Logo gebaseerd op oude ambachtsuithangborden

Optioneel:
- Gouden handen die gezamenlijk bestek vasthouden.
- Bruin (metallic) en/of koper in de achtergrond of ergens anders in verwerken.

Hou er rekening mee dat er nog een korte pay-off onder het logo geplaatst moet kunnen worden. Graag het logo zowel mét als zonder achtergrond (zodat deze makkelijk ergens op of overheen te plaatsen is) aanleveren.

Social Network