Logo voor nieuwe filmserie

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Erik Jumelet
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 150.00
  • Datum start : 03-12-2019 08:58
  • Datum einde : 17-12-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 23
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Hallo iedereen,

Ik ben Erik Jumelet, ik ben (psychomotorisch) therapeut en filmmaker. Voor mijn nieuwe filmserie ben ik op zoek naar een logo die ik als een bumper aan de start van de video’s kan gebruiken (plus op de website). Het gaat om de serienaam: “thriving on travel”. In een (Engelstalige) video vertel ik jullie over mijn werk en over de serie zelf. De link staat in de bijlage, ik krijg hem niet goed in deze tekst.

Het belangrijkste voor mij is dat de ontwerpstijl passend is bij mijn persoonlijke stijl van praten. Dus niet te schreeuwerig of superfelle kleuren, er moet iets kalms in zitten.

Hieronder ga ik een paar voorkeuren en wensen uitspreken. Mijn ervaring met creatieve mensen is dat veel kaderen niet altijd werkt. En belangrijker nog, wanneer ik zelf met suggesties kom op een visueel design, gaat het er vaak niet op vooruit haha. Dus voel je vrij om op dit punt te stoppen met lezen. Als je de video hebt gezien, weet je genoeg. Ga lekker aan de slag, doe je ding!

Wensen en voorkeuren:
Mijn eerste idee is dat de bumper over bewegende beelden komt, waarbij ik flinke blur over de achtergrond plaats. Om die reden lijkt het mij mooi als er wat transparante delen in het logo zitten. Bijvoorbeeld een ‘R of g’ waarbij het rondje transparant is.

Naast een mooi lettertype, zou ik graag wat kleine elementen in het logo willen hebben, zoals een klein kompas bijvoorbeeld.

Ik ben een groot fan van natuurlijke kleuren en materialen. Ons huis is ook vol met hout en planten. Back to basic, logo’s van outdoor kleding bijvoorbeeld spreken mij erg aan. Dat is iets dat mij ook leuk lijkt om terug te zien in het logo.

Misschien is het mooi om onder de titel nog in het klein te hebben staan: ‘by Erik Jumelet’

Mijn vorige serie heeft een logo waar ik heel enthousiast over ben. Deze staat in de bijlage. De letters in het logo (‘B!’) gaan vervangen worden voor een ‘CC’. Al ben ik daar nog niet wild van omdat de ‘B!’ veel mooier passen in dit logo dan de ‘CC’. Daarom twijfel ik of ik dit logo wil blijven gebruiken. Mocht je met een ontwerp komen dat passend is bij dit logo, blijf ik deze gebruiken (of ik pas alleen de kleur aan in lijn met jouw ontwerp). Mocht je ontwerp helemaal niet passen bij het logo, wil het waarschijnlijk omdraaien. Dan kan het zo zijn dat ik aansluitend een nieuw bedrijfslogo wil, afgestemd op jouw ontwerp.


Een jaar geleden heb ik een video gemaakt over mijzelf en het werk dat ik doe. Die introductievideo (1:30min) wil ik ook met jullie delen. Dit geeft een beeld van wie ik ben, en wellicht doe je daar inspiratie voor op voor het logo. Geen idee, kijk maar. Of niet. De link staat ook in de bijlage.

Ik ben erg benieuwd naar jullie werk, kijk er erg naar uit!

Bedrijfsomschrijving:

Connecting Content.
Real Stories, inspiring content.

Honest and genuine stories are meaningful. Our personal connecting with subjects results in unique en genuine dialogues. We create videos that connect and capture content in a respectful way. Truly social media.

Doelgroep:

Millenials, jongvolwassenen.
Mensen die interesse hebben in persoonlijke ontwikkeling.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Social Network