ClickCease Ontwerpen van Ucreative - Logo voor nieuwe start-up

Logo voor nieuwe start-up

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 399.00
  • Datum start : 20-03-2013 12:14
  • Datum einde : 27-03-2013 12:13
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 162
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo voor een nieuwe dienst: lstfnd. Lost and Found. Het concept is eenvoudig: je kan een sticker met een unieke code op een product plakken (je telefoon, laptop, tablet, sleutelbos, camera, etc) en een eerlijke vinder kan via de unieke code en de website contact met je opzoeken.

Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.

Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.

Bedrijfsomschrijving:

Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.

Doelgroep:

De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.

Ucreative
  • Logo # 184022 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Ucreative:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn deelname aan uw wedstrijd. Dit ontwerp weerspiegelt een klein verhaaltje, deze bevat een sticker en een pinpoint. De pinpoint staat op de sticker en wijst zogenaamd een locatie aan (denk aan Maps). Dit geeft het idee dat je door middel van de sticker de locatie van vinden van het object. Maar ik denk dat deze omschrijving niet nodig is geweest aangezien het al duidelijk word als je er naar kijkt. Daarnaast heb ik rekening gehouden dat het 1 kleur moet zijn dus is dit perfect voor zowel een sticker (goedkoper) en als beeldmerk. Dit is een ruwe opzet, een uitgebreide visualisatie is dus ook mogelijk voor bijvoorbeeld online gebruik. Ik ben benieuwd naar uw antwoord!

      Groet!

      Jeremy

    2. chi666 zegt :

      Beste Jeremry,

      Dank je voor je design. Ik begrijp geheel wat je bedoelt en ik vind het erg mooi bedacht. Toch heb ik niet meteen het 'wow' gevoel erbij. Ik kan de vinger er niet precies op pinpointen zeg maar, als ik eerlijk ben, wat het weer heel lastig maakt om te zeggen wat het niet heeft.

      Overigens willen we de prints in 2 kleuren uitbrengen (gekleurd en ongekleurd), maar mag hij zeker wel wat kleur hebben op de site.

      Bas

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network