ClickCease Ontwerpen van nokomo - Logo voor nieuwe start-up

Logo voor nieuwe start-up

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 399.00
  • Datum start : 20-03-2013 12:14
  • Datum einde : 27-03-2013 12:13
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 162
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo voor een nieuwe dienst: lstfnd. Lost and Found. Het concept is eenvoudig: je kan een sticker met een unieke code op een product plakken (je telefoon, laptop, tablet, sleutelbos, camera, etc) en een eerlijke vinder kan via de unieke code en de website contact met je opzoeken.

Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.

Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.

Bedrijfsomschrijving:

Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.

Doelgroep:

De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.

nokomo
  • Logo # 183236 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer nokomo:

      Beste opdrachtgever,

      Wat een leuke start up! Ik heb zelf een hele tijd met de trein gereisd en inderdaad regelmatig meegemaakt dat mensen hun spullen vergeten. De gevonden voorwerpen afdeling van de NS helpt je overigens ook niet echt mee.

      Ik heb de opdracht relatief laat opgemerkt maar toch een logo gemaakt.

      Ik heb voor het logo een twee uitgangspunten geformuleerd:
      1. Omdat het logo gedrukt gaat worden wil ik weinig effecten in het logo verwerken. Eens te meer omdat dit beter uit de printer komt en anderszijds omdat het op deze wijze ook op verschillende kleuren ondergronden tot zijn recht blijft komen.
      2. Ik heb besloten om qua kleurgebruik aan te sluiten bij de kleur van de telefoon. Ik denk dat het verstandig is om een logo (en een sticker) te ontwerpen die opgaat in het design van je telefoon. Veel mensen hechten daar waarde aan. Een kleurrijk logo contrasteert veel met de telefoon en springt daardoor constant in het oog. Op de zwarte cover een bijvoorbeeld een iphone valt de sticker in het dagelijks gebruik minder op maar valt wel op op het moment dat het moet.

      Ik heb drie voorbeelden toegevoegd. 1 op een witte achtergrond, op een zwarte en kleurvariant die bijvoorbeeld op de website gebruikt kan worden. In de typografie heb ik dmv de pijl een kleine verwijzing toegevoegd naar het principe van het bedrijf: van lost -> found. Het logo krijgt op deze wijze op eenvoudige wijze een uniek en herkenbaar karakter.

      Ik ben benieuwd naar uw reactie!

      Met vriendelijke groeten,
      Norbert

    2. chi666 zegt :

      Beste Norbert,

      Dank je voor je logo's en uitgebreide uitleg. En het enthousiasme voor het concept. Toch heb ik bij de logo's niet het wauw gevoel. Ik weet niet of het het gekozen lettertype is, de vormgeving, maar ik heb er toch een beetje een jaren '90 gevoel bij. Een beetje toppop, free record shop zeg maar.

      Groeten,

      Bas

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network