ClickCease Ontwerpen van estoy - Logo voor nieuwe start-up

Logo voor nieuwe start-up

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 399.00
  • Datum start : 20-03-2013 12:14
  • Datum einde : 27-03-2013 12:13
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 162
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo voor een nieuwe dienst: lstfnd. Lost and Found. Het concept is eenvoudig: je kan een sticker met een unieke code op een product plakken (je telefoon, laptop, tablet, sleutelbos, camera, etc) en een eerlijke vinder kan via de unieke code en de website contact met je opzoeken.

Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.

Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.

Bedrijfsomschrijving:

Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.

Doelgroep:

De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.

estoy
  • Logo # 182479 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. estoy zegt

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn inzending. Het thema 'lost and found' wordt gesymboliseerd door een cirkelvormige pijl. Deze start en komt terug bij hetzelfde punt (de eigenaar). Er zit een draaiing in het figuur, aangezien de gadget even uit beeld verdwijnt. Het geheel is opgebouwd uit een enkele lijn. Dit verwijst naar de route dat het object aflegt.

      De bedrijfsnaam staat in twee kleuren. Zo worden de afzonderlijke afkortingen nogmaals benadrukt.

      Ik heb nu gekozen voor lichte, frisse kleuren in de range van geel tot aan paars. Uiteraard kan dit geheel naar wens worden aangepast.

      Het ontwerp is erg eenvoudig. Hierdoor is het ook op kleine schaal (voor de sticker) goed toepasbaar.

      Hopelijk sluit het ontwerp aan bij uw wensen en smaak. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval erg uit naar uw reactie!

      Met vriendelijke groet,
      Chantal | estoy

    2. chi666 zegt :

      De eerste waar ik het 'wow' gevoel van had. De kleurstelling en het logo, eenvoudig doch helder. Deze behoort zeker tot de kanshebbers.

      Bas

    3. estoy zegt

      Hartelijk dank voor de positieve feedback! Mocht ik nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.

    4. chi666 zegt :

      Hoi Chantal,

      Vraagje. Zou je deze ook in zwart-wit kunnen maken voor ons? Wij willen eigenlijk beide (kleur op de site, maar de stickers komen er in zowel kleur als zwart-wit).

      Groeten,

      Bas

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 184607 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. estoy zegt

      En om ook het verschil in sfeer nog eens te laten heb ik de kleuren bij deze versie aangepast. Ik ben erg benieuwd naar uw mening.

    2. estoy zegt

      Ik zie net dat de sluitingsdatum is vervroegd. Mocht u nog aanpassingen zien of bijvoorbeeld nog een andere kleurstelling, laat het gerust weten!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 184606 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. estoy zegt

      Beste Bas,

      Hiernaast zie je het logo in zowel grijstinten (dus nog wel met een gradient) als in monocolor. U ziet dat wanneer er slechts 1 kleur wordt toegepast het ontwerp overeind blijft. De bedrijfsnaam heeft alleen geen accentverschil meer tussen lst en fnd. Dit zou mogelijk nog een optie kunnen zijn om te testen.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network