Logo voor officiersopleiding KORPS MARINIERS

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: POTOM1920
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 369.00
  • Datum start : 01-12-2019 12:55
  • Datum einde : 07-12-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 28
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

*Let op, wegens opleiding ben ik niet bereikbaar voor vragen etc.*

Jaarlijks starten 40 mannen aan de Praktische Opleiding Tot Officier der Mariniers (POTOM). Een opleiding waar men leert om leiding te geven aan 31 mariniers in de meest extreme omstandigheden (Stress, dreiging, klimatologische omstandigheden etc.).

Deze opleiding zit vol met tradities. Een van deze tradities is het maken van een eigen logo welke uiteindelijk op een vaandal zal komen. Dit logo bestaat uit een galon met daarin een dier/mythologisch wezen, met daarbij een spreuk.

Ons dier voor het logo zal een poolbeer zijn. Een rover die in de meest barre omstandigheden overleeft en jaagt. iets wat goed past bij het karakter van ons beroep en omstandigheden waarin we opereren. On wapenspreuk zal zijn: "what we do now echoes in eternity", dit zal in het latijns worden uitgedrukt op ons logo: "Quid faciemus iam in aeternum resonat"

Wat wij zoeken, een logo bestaand uit:
- Een galon met daarin afgebeeld een agressieve poolbeer (Zie voorbeelden). Het gaat voor nu enkel om de galon met het wezen erin. Achtergrond, vaandelafmetingen etc. doen er nog niet toe.
- In het galon staat: 'POTOM 19/20' en ons wapenspreuk: "Quid faciemus iam in aeternum resonat"
- Iets wat trots en mannelijkheid uitstraalt.

Info over het karakter de opleiding:
www.magazines.defensie.nl/defensiekrant/2019/24/00_potom_24

Bedrijfsomschrijving:

Het Korps Mariniers is een snel inzetbare lichte infanterie-eenheid gespecialiseerd in amfibische operaties. Bij inzet worden zij geacht geruime tijd achtereen en onder alle geografische en klimaatomstandigheden inzetbaar te zijn. Ter voorbereiding hierop wordt in de trainingscyclus onder andere berg-, koudweer-, woestijn- en jungletraining opgenomen.

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Agressie, trots, karakter en mannelijkheid. Geen referentie naar andere krijgsmachtonderdelen.

Social Network