ClickCease Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen - Logo - Brandsupply

Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: FaizelL
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 325.00
  • Datum start : 30-05-2011 14:05
  • Datum einde : 13-06-2011 14:33
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 68
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Mockai voorziet niet in kleding, maar in zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn met oog voor trends en uitstraling. Dit zijn de redenen waarom klanten graag een bezoek brengen aan de webshop. Shoppen wordt op deze wijze geen zoektocht, maar een beleving. Een groot aantal webwinkels stralen middels hun benaming duidelijk uit gericht te zijn op ‘grote’ maten. Mockai kiest er bewust voor dit juist niet te doen. Het merk en de bijbehorende doelgroep staan op gelijke hoogte met de reguliere maten. Vrouwen in bezit van een plus size maat zijn niet zielig en onzeker. Integendeel, het zijn vrouwen die zelfverzekerd in het leven staan en die dit ook willen uitstralen. Mockai is de weerspiegeling van dit gevoel.

Bedrijfsomschrijving:

In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.


In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.

Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

Doelgroep:

Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).

Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.

Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten

Social Network