ClickCease Ontwerpen van Karlijn Mirck - Made@Home

Made@Home

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Made@Home
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 16-09-2013 11:18
  • Datum einde : 25-09-2013 11:12
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 58
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Logo ontwerpen voor een beweging en bedrijf in één, vanuit het principe:
- duurzaam
- zelf doen / zelf maken
- persoonlijk

Huisstijl, website, filmpje en sjablonen zijn ook gewenst, dus mogelijkheid tot vervolgopdrachten!

Bedrijfsomschrijving:

Made@Home is een bedrijf en een beweging in één. Wij zijn een beweging gestart om mensen zelf thuis, duurzaam te laten produceren. We starten met het produceren van eigen stroom, door middel van zonnestroom. Volgende stappen zijn zelf warmte opwekken (via een warmtepomp), een 3d-printer om je eigen servies of reserveonderdelen uit te printen, een elektrische auto (die rijdt op de door jou zelf opgewekte stroom), enzovoorts. De beweging Made@Home is er om mensen te inspireren, het bedrijf Made@Home is er om de producten te verkopen.
Onze aanpak is:
- duurzaam
- zelf doen / zelf maken
- persoonlijk
We zijn actief vanaf eind september 2013 en starten dan met de verkoop van zonnepanelen, op basis van persoonlijk, onafhankelijk en eerlijk advies (geene anonieme reclame, wel een persoonlijke netwerkbenadering). We zijn uiteindelijk ook een hightech bedrijf, want we verkopen steeds de beste, meest ontwikkelde technologie om de particulier verder te helpen.

Doelgroep:

Particulieren, die om een of meerdere van de volgende redenen willen overstappen op zelf opgewekte zonne-energie:
- het is momenteel de goedkoopste manier om stroom op te wekken in Nederland
- tof idee om zelf stroom op te wekken (onafhankelijkheid)
- zonnestroom is beter voor het milieu (duurzaamheid)
- afzetten tegen de gevestigde orde (gunt het die grote bedrijven zoals Nuon, Essent en Eneco niet)

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Uitstraling: transparantie, high-tech, zelf thuis maken, persoonlijk.
Kleuren zijn natuur en/of tech, bijvoorbeeld: chroom, groen, wit, blauw.
Beeldend graag. Bijvoorbeeld plaatje erbij van huisje, tandwiel, mens, gereedschap.

Verder laten we ons graag verrassen :-)

Karlijn Mirck
  • Logo # 249146 voor Made@Home wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 248866 voor Made@Home wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Karlijn Mirck:

      Kleuraanpassing met en zonder toevoeging.

    2. Made@Home zegt :

      Mooi!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 248728 voor Made@Home wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Karlijn Mirck:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn tweede voorstel. De kleur linkst warmte en licht; gebruik maken van zonne-energie en de kleur rechts; schoon, duurzaamheid. Ook heb ik van het @ een nieuw teken gemaakt (@Home ineen)

      Vriendelijke groeten,

      Karlijn Mirck

    2. Made@Home zegt :

      Mooi Karlijn, dank je! Nog steeds lekker strak, dat spreekt me aan. Huisje is ook een verbetering vind ik. In het geheel zegt het logo me nog wel wat te weinig over wat Made@Home doet of is.

    3. Karlijn Mirck zegt

      Ik wil als vormgever hierover graag even mijn mening geven: ik denk dat je niet teveel moet willen uitleggen in een logo. Er zijn weinig logo's die dat doen (en voor zover ik weet geen binnen de energiebranche). Buiten dat denk ik dat een logo 'op zich' moet staan en aanspreken ongeacht welk bedrijf of beweging erachter zit , eenvoudig en gemakkelijk te onthouden. Een logo zorgt immers echt niet voor de grootse bekendheid. Dat gebeurt pas als het logo gekoppeld wordt aan een knallende campagne.
      Tot zover mijn mening,

      Groeten Karlijn

    4. Made@Home zegt :

      Bedankt voor je mening :-) Grotendeels mee eens. Het gaat ook om een bepaald gevoel dat je bij zo'n logo krijgt en als dat net niet is wat je zoekt, is het moeilijk onder woorden te brengen waar dat precies aan ligt of wat er dan anders zou moeten.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 248422 voor Made@Home wedstrijd Klacht indienen
    1. Made@Home zegt :

      Bedankt voor je mooie inzending! Deze heeft zeker de sfeer van een techbedrijf, maar mist wat mij betreft de groene uitstraling. Deze vind ik zelf ook te donker, onderstaande witte heeft dan mijn voorkeur.

    2. Karlijn Mirck zegt

      Dank voor de snelle reactie. De twee inzendingen zijn hetzelfde logo met een andere achtergrond. Dit om weer te geven hoe anders dit het logo kan laten ogen. Ik ga nadenken over het duurzaamheidsaspect. Vriendelijke groeten, Karlijn Mirck

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 248419 voor Made@Home wedstrijd Klacht indienen
    1. Made@Home zegt :

      Deze heeft een lekker vlotte, moderne en transparante sfeer. Mist eveneens het duurzaamheidsaspect. Zou je bijvoorbeeld een plaatje kunnen opnemen waarin iets meer van het Made@Home principe zit? Ik vind dit nog teveel tekst en te weinig beeld.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network