ClickCease Ontwerpen van RSA - ontwerp een logo voor een nieuw in de markt te zetten concept. Het concept heeft als thema; Loslaten van de traditionele bankwereld & dienstverlening terwijl zichtbaarheid wordt vergroot, imago verbet

ontwerp een logo voor een nieuw in de markt te zetten concept. Het concept heeft als thema; Loslaten van de traditionele bankwereld & dienstverlening terwijl zichtbaarheid wordt vergroot, imago verbet

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Ariane Frijstein
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 299.00
  • Datum start : 09-08-2013 12:44
  • Datum einde : 23-09-2013 12:41
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 33
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Dit logo dienst alles te zeggen over het concept. Daarnaast dient het geschikt te zijn voor doorontwikkeling voor website, marketing en presentaties. Het moet een zakelijk en strak logo zijn.

Bedrijfsomschrijving:

Het is een concept dat ik ontwikkeld heb en verder wil uitrollen. Het bestaat nog niet. Het doel is een aantal potentiële relaties te benaderen om het concept onder de aandacht te brengen en daarmee draagvlak te creëren en het in te voeren.

Doelgroep:

De bankwereld

Kleuren, favoriete logo's, must haves

RSA
  • Logo # 243222 voor ontwerp een logo voor een nieuw in de markt te zetten concept. Het concept heeft als thema; Loslaten van de traditionele bankwereld & dienstverlening terwijl zichtbaarheid wordt vergroot, imago verbet wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer RSA:

      Het logo is een gestileerde weergave van een boom (groene stam met rode takken). Van deze boom vallen bladeren in de vorm van een pijl .
      Hiermee wordt het loslaten van de traditionele bank (sturend en bepalend wat goed is voor de consument) verbeeld.
      Tevens vormt het logo een gestileerde weergave van een persoon (groen lichaam met rode, naar boven gerichte armen en een oranje hoofd).
      De V-vorm van de armen vormen de naar boven gerichte open nieuwe bank, waarbij de consument met weliswaar dezelfde driehoeksvorm (de gelijke service en behoeftes) echter meer afgestemd op de behoeftes van de individuele consument (de driehoek is omgekeerd t.o.v. de staart : de consument is bepalend en sturend. De bank faciliteert.
      De naar elkaar toe gerichte driehoeken symboliseren een heldere en open benadering .
      Het gehele logo is met redelijk fijne lijnen opgebouwd om te accentueren dat het logge, zware bankwezen tot het verleden behoort.
      De slogan “It’s all-in the bank” heb ik nog niet toegevoegd, maar zou in mijn voorstelling een fijn, subtiel, klein lettertype in grijs moeten worden.

    2. Ariane Frijstein zegt :

      Whow, je hebt er veel, vooral ook denk- werk in ge stoken en dat waardeer ik enorm. Het is voor het doel wat we ermee hebben té gestileerd en doordacht. Dat heeft meer te maken met het idee dat wij er over hebben dan jouw ontwerp, wat wel echt heel mooi is.
      Dank voor je moeite en inzending.
      Hartelijke groet,
      Ariane

    3. RSA zegt

      Dank je en veel succes met de uitwerking van je concept!

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network