ClickCease Ontwerpen van Eva - 2 logo’s kleurenschema lettertype

2 logo’s kleurenschema lettertype

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: maaskuper
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 459.00
  • Datum start : 05-05-2019 20:53
  • Datum einde : 19-05-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,vector
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 56
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We zijn op zoek naar twee logo’s, een kleurenschema en lettertype (huisstijl) voor ENTAMEER en de methode pijnleren. De logo’s moeten samen en apart gebruikt kunnen worden, bij elkaar passen, met en zonder baseline.
De proposities die in het logo als baseline moeten fungeren zijn:
ENTAMEER doorbreekt patronen dwars door pijn en fijn
Pijnleren - putten uit pijn voor positieve impact
De huidige website van ENTAMEER is verouderd en kun je beter niet gebruiken voor meer informatie.
Misschien is het interessant om te weten dat ENTAMEER komt van het werkwoord ‘entameren’ dat beginnen of aansnijden betekent. Daarnaast is snijden niet alleen scherpe pijn veroorzaken, maar ook één punt gemeen hebben (van twee lijnen).

We zoeken dus, naar aanleiding van de eerste ontwerpen ter verduidelijking:
- 1 logo met:
ENTAMEER
doorbreekt patronen dwars door pijn en fijn

- 1 logo met:
PIJNLEREN
putten uit pijn voor positieve impact

- een passend lettertype

- een passend kleurschema voor de huisstijl


Bedrijfsomschrijving:

ENTAMEER traint en adviseert organisaties, met name leidinggevenden en managers, hoe zij mensen kunnen meekrijgen in verandering. Meestal gaan we aan de slag met het team waaraan de manager leiding geeft. Pijnleren is de methode die hierbij ingezet wordt. De gedachte achter pijnleren is dat pijn waardevol is, een soort emotionele big data. Elke verandering doet pijn, maar pijnleren is zorgen dat pijn in ieder geval een positieve impact heeft.
Onze dienstverlening is tweeledig. We bieden leiderschapscoaching, advies in en begeleiding van veranderingen binnen organisaties. Daarnaast houden we een pleidooi voor pijn in organisaties, geven daarover lezingen, hebben onze kennis en methode in een boek gevat en willen inspireren om pijn niet langer te mijden.
Bijgevoegd is een aanvullend document over de organisatie en methode.

Doelgroep:

De doelgroep die we willen aanspreken, zijn leidinggevenden, directeuren en managers met lef. Die echt stappen willen maken en dingen willen veranderen. Die het aandurven om daarvoor de confrontatie met pijn aan te gaan en durven te stoppen met pleisters plakken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De stijl die we zoeken is strak, clean, verrassend en passend bij de profilering. Deze profilering is als volgt:
• Er geen doekjes om winden, geen zachte heelmeesters, maar zeggen waar het op staat
• Rauw, schurend en daardoor verrassend en ervaren als intens
• Vleugje humor om het luchtiger te maken

Eva
  • Logo & Huisstijl # 962855 voor 2 logo’s   kleurenschema   lettertype wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 962854 voor 2 logo’s   kleurenschema   lettertype wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Eva:

      Hai Mathilde, hierbij een opzet van de huisstijl. Even opgemaakt met het lettertype van het aangepaste logo. Daarnaast heb ik nog een samengesteld logo voor je gemaakt. Misschien is dat ook iets voor je. vriendelijke groet, Eva.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 962669 voor 2 logo’s   kleurenschema   lettertype wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 962668 voor 2 logo’s   kleurenschema   lettertype wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Eva:

      Hai Mathilde, hierbij het aangepaste logo. De kleinere kleur-letters zijn eruit. Als tweede een voorbeeld van andere lettertypes. Ik hoor graag weer van je. vriendelijke groet, Eva.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 959828 voor 2 logo’s   kleurenschema   lettertype wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Eva:

      Beste Mathilde, hierbij mijn ontwerp voor uw logo's. Gedachtegang: de snijdende lijnen, vormen altijd een hoek. In dit geval een scherpe hoek. De pijn, veroorzaakt door een scherpe punt, die binnendringt. Hetzelfde figuur, gespiegeld, is een oké/afgewerkt-teken. De namen doorbreken de tekens, in beide gevallen bent is erbij nodig, om het doel te bereiken.
      Het lettertype-combinatie is afgeleid van het type"Mother and Child", of te wel samen werken tussen diegene die weet hoe en diegene die leert.
      Rood is de kleur van pijn, groen de kleur van groei en blauw van veiligheid/vertrouwen.
      Ik ben heel benieuwd naar uw reactie. vriendelijke groet, Eva.

    2. maaskuper zegt :

      Beste Eva,
      Het is duidelijk dat je de achtergrond gelezen hebt en een verhaal hebt achter de logo's. Dit logo valt ons op en heeft zeker potentie.
      Ik begrijp ook het verhaal achter de 2 letters door elkaar, dit komt echter de leesbaarheid niet ten goede. Zeker omdat een logo vaak klein wordt afgedrukt. We zouden heel graag de logo's zien zonder de letters ertussen of wellicht op een andere manier. We zijn benieuwd naar je aanpassingen. Mvg Mathilde.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network