Anders & Co zoekt iets anders

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Marga Schaap
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 300.00
  • Datum start : 13-07-2010 17:23
  • Datum einde : 27-07-2010 17:23
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,eps
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 66
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ik wil graag een logo en een huisstijl. Communicatie uitingen zijn: brieven, visitekaartjes, website, marketingacties, maar ook de inrichting van de praktijk. Uitstraling: kwaliteit, professionaliteit, klassiek design (denk Gispen). Modern en tijdloos, zodat het logo 5 jaar mee kan. Niet al te actueel of tijdgeest gebonden. Als je oog erop valt kijk je nog even iets langer. Niet te dominant, eerder intrigerend eenvoudig. Mooi, esthetisch. De tekst van een brief is belangrijker dan de huisstijl. Weerspiegeling van klasse. Nuchter, sterk. Absoluut niet zweverig.
En niet onbelangrijk: het ontwerp moet wel betaalbaar uitgevoerd kunnen worden. geen extreme drukkosten. Mail even als je meer wilt weten.

Bedrijfsomschrijving:

Zie bestaande website: www.andersnco.nl. Ook voor `wie ik (marga schaap) ben` Alleen per 1/10 gaan de activiteiten veranderen. Niet meer interim management en coaching, maar coaching, counseling en therapie. Ook wordt er per 1/10 verhuist naar een prachtige nieuwe praktijkruimte. Voor sfeer kijk op www.smartbusinesscenter.nl. Mooi moment voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Klanten kunnen mij vooral inzetten bij competentieontwikkeling, disfunctioneren, leiderschapsontwikkeling, arbeidsconflicten, overspannenheid, depressieve klachten, relatieproblemen, begeleiding bij chronische pijn en chronische ziekten etc. Geen zware psychiatrische problematiek. Mijn aanpak is een mengeling van zorg en zakelijkheid. Nuchter, humor, pragmatisch, aandachtig, warm, mild, confronterend als het nodig is.

Doelgroep:

Ik benader niet zozeer de uiteindelijke client, als wel de doorverwijzers. In de zakelijke markt zijn dat bijv. HR managers, lijnmanagers, arboartsen. In de zorgmarkt meestal de huisartsen. De zakelijke markt wil resultaat, dat zij verwoorden als korter ziekteverzuim, betere prestaties, beter functioneren, constructieve beeindiging van een conflict, betere werksfeer. De zorgmarkt verwoordt het resultaat eerder als ´beter worden´ of ´weer levensmoed verkrijgen´. Soms wil een huisarts ook gewoon ontlast worden. Beide markten willen deskundigheid, professionaliteit.
Mijn benadering is vooral geschikt voor clienten die ofwel een coach zoeken met ruime managementervaring ofwel een zorgvraag hebben en zich niet prettig voelen in de gemiddelde wachtkamer of hun hulpvraag niet in een verzekeringsdossier willen zien belanden. De gesprekken zullen veelal ook niet vergoed worden door een zorgverzekeraar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wat ik niet wil: schreeuwerig, druk, krullerig. No go kleuren zijn: zwart, groen, bruin, blauw, hard geel, donkerrood, roze en andere pasteltinten. Grijs en grijs pastel mag wel. Ik heb een foto van een schilderij bijgevoegd dat ik inspirerend vind.
Paarstinten zijn ook prima. Denk aan ontwerpers, die weer gemaakt worden door dutch originals, merken als max mara (modern, niet tijdgebonden italiaans chic), gebouwen aan de Amsterdamse Zuid As

Social Network