ClickCease Ontwerpen van Kelvin - eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf

eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: vincentbrouwer
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 300.00
  • Datum start : 28-11-2014 15:49
  • Datum einde : 12-12-2014 23:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf,ai,jpg
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 56
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Beste ontwerper,
Wij zijn eXXenergy, GRIP OP ENERGIE, een nieuwe dienstverlener op de markt van duurzame energie. Onze missie is om ervoor te zorgen dat MKB ondernemers, instellingen en overheden samen met ons grip krijgen en vervolgens houden op hun energieverbruik. Zowel in de letterlijke zin (elektriciteit en gas) als in de meer figuurlijke zin (energie van mensen, grip op resultaat).

Onze doelgroep:
- (grote) MKB ondernemingen
- Instellingen (scholen, zorginstellingen)
- Overheden

Onze wensen:
- Modern design
- frisse aansprekende kleuren
- nadruk op de dubbele "X" in de bedrijfsnaam
- internationale allure

Ontwerp:
Het ontwerp moet bestaan uit:
- De naam (eXXenergy)
- De quote (grip op energie)
- Logo

Bedrijfsomschrijving:

Missie
Wij zijn ervan overtuigd dat het mogelijk is om zonder zorgen en betaalbaar, zo veel als mogelijk onafhankelijk te worden van energieleveranciers.

Visie
De druk en de behoefte om minder afhankelijk te worden van energie die nationaal (Groningen) en internationaal (Rusland) gewonnen wordt neemt toe. Daar komt nog eens bij dat ook ons energiebewustzijn toeneemt en de brandstoffen uit de aarde opraken en we genoodzaakt zijn meer gebruik te maken van duurzame energie. Tevens worden bedrijven gedwongen een steeds kleinere CO2 footprint achterlaten dus moeten ze wel bewuster en slimmer omgaan met hun energieverbruik.

Daarnaast zien we steeds meer stroomstoringen waar huishoudens, bedrijven, instellingen en overheden mee te maken krijgen. Wij denken dat de komende jaren steeds meer bedrijven, instellingen en overheden werk maken van energiezuinige bedrijfsvoering en zelf energie opwekken. Daarvoor zijn slimme oplossingen nodig. Slimme oplossingen waar eXXenergy u mee helpt.

Doelgroep:

MKB ondernemingen, instellingen (zorg en onderwijs) en overheden

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kelvin
  • Logo & Huisstijl # 416990 voor eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Kelvin zegt

      Hi Vincent,

      Bedankt voor mijn nominatie op de "long-list". Ik heb de huisstijl iets verder uitgewerkt met visitekaartjes, het briefpapier en Dave Duurzaam met zijn eerste woordjes. ;)

      Ik denk dat het een fris, helder en energiek geheel is geworden.
      Mocht je nog dingen uit willen proberen hoor ik het natuurlijk graag.
      Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 416989 voor eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 416988 voor eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 416025 voor eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Kelvin zegt

      Beste Vincent,

      Ik heb geprobeerd zowel het aspect elektriciteit als het aspect mensen proberen te vangen. Het tweede heb ik vertaalt naar een personage dat vaker en op verschillende manieren terug kan komen in de communicatie. Ik zie je reactie graag tegemoet.

      Mvg, Kelvin


    2. vincentbrouwer zegt :

      Beste Kelvin,
      Dank voor je idee. Afgaande op de andere inzendingen, zeker gewaagd en anders. Ik ga er gemakshalve van uit dat de personage ook los te gebruiken is, bijvoorbeeld op de website. Binnen het drukwerk is het misschien iets minder, maar ik zie wel duidelijk linken met sociale media. We nemen het mee.

    3. Kelvin zegt

      Beste Vincent,

      Dat klopt inderdaad. Het personage kan terugkomen in zowel online communicatie (website / social media) als offline communicatie (leaflets). Hij kan fungeren als een adviseur die klanten en prospects van tips voorziet die de diensten van eXXenergy promoten. Hierbij kan hij uiteraard verschillende posities aannemen, handelingen uitvoeren en outfits krijgen. Het logo (los van het personage) is duidelijk, helder en 'simpel' gehouden. Dit om de drempel die bedrijven wellicht kunnen ervaren voor het maatschappelijk verantwoord ondernemen (gevoelsmatig) te verlagen.

      Mvg, Kelvin

    4. vincentbrouwer zegt :

      Hi Kelvin,
      Mijn collega's en ik zijn begonnen met een "long-list" en daar sta je op. Zou je mij een plezier willen doen en de naam eXXenergy in een strakker lettertype kunnen maken? Grip op energie is goed, moderne en strak, eXXenergy is wat ons betreft net niet modern genoeg.
      Succes.

    5. vincentbrouwer zegt :

      En zou je een voorstel voor visitekaartje en briefpapier kunnen maken.

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network