ClickCease Ontwerpen van dievanjansen - Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl

Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Morloff | Marcel van Langen
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 31-01-2013 11:28
  • Datum einde : 14-02-2013 11:26
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 47
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Gezocht: een logo en huisstijl (m.n. visitekaartjes) voor challenger op het gebied van bouwkeuringen.

Bedrijfsomschrijving:

Keurmijnwoning.nl gaat vanaf 1 april 2013 officieel van start en is opgericht door 3 ervaren ondernemers. Keurmijnwoning.nl wordt een spraakmakende, frisse en eigenwijze organisatie die bouwkeuringen verzorgt in heel Nederland. Bij Keurmijnwoning.nl staat Social Return centraal. Keurmijnwoning.nl is een challenger in een gevestigde markt die de kritische klant laat zien dat het ook anders kan. Transparant, snel, sociaal en met kwaliteit hoog in het vaandel. Keurmijnwoning.nl zet in op:

• Keuringen tegen een vaste en redelijke prijs
• Vaste kwaliteit door standaardisatie en expertise
• Ervaren en hooggekwalificeerde herintreders als keurders
• Een eerlijke, transparante en persoonlijke aanpak
• Een volledige dekking voor aansprakelijkheid

Doelgroep:

Consumenten: het benaderen van consumenten vindt vooral online plaats. De website speelt hierin een belangrijke rol.

Organisaties: hierbij moet primair worden gedacht aan individuele makelaars, makelaarsverenigingen, coöperaties en vastgoedbeheerders.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

• Frisse kleuren, maar wel zakelijk
• Niet al teveel frutsels en tierelantijnen
• Goede afspiegeling van ons bedrijf
• Niet te stoffig, we zijn een challenger!
• Visitekaartje moet opvallen (bijv. afgeronde hoeken, verschillende kleuren o.i.d.)
• Visitekaartje wordt tweezijdig bedrukt
• Achterzijde visitekaartje wordt closeup van logo

dievanjansen
  • Logo & Huisstijl # 164248 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dievanjansen:

      Goedemorgen Marcel,

      Ben ik weer; nieuwe dag nieuwe kansen! Ik ben bang dat je dit logo ook weer 'te hoekig' vind, maar wil je wel meenemen naar het idee erachter (hopelijk worden goede ideeën beloond!). In het logo zie je een grafische weergave van een huis. Het is meer getekend als een doolhof, aangezien een leek vaak geen idee heeft wat er allemaal achter de deur zit (daar zijn jullie voor). De deur is groen van 'kom maar binnen'. Ik heb nu als ondertitel: ik zie ik zie wat jij niet ziet...
      Heb ook een nieuw idee voor een verrassend opvallend visitekaartje. Ken je van die toverkrasblokken waar een klein tekeningetje op staat maar als je met een potlood eroverheen krast dat er veel meer verschijnt? Je zou je logo daar in het groot op kunnen laten drukken. Als mensen dan gaan krassen dan zien ze bijv. een houtworm verschijnen of andere gebreken die ze zelf op het eerste oog niet gezien hadden. Gegarandeerd dat zo'n kaartje blijft hangen. Zo zou je ook een direct mailing kunnen maken.
      Ander idee is dat je een visitekaartje maakt met daarop een grotere grafische afbeelding van dit huis, met nog meer lijnen, zodat het een echt groot doolhof wordt. Je zet er alleen een verwijzing naar een domeinnaam op (bijv. www.ikzikziewatjijnietziet (o die is al weg zie ik), zodat het kaartje echt een teaser wordt en mensen lokt naar een site (die natuurlijk gelinkt is naar jullie pagina (speciale landingspage laten maken met referentie naar het kaartje). Dit kaartje kun je dan via makelaars bijv. laten verspreiden. Mensen zijn nieuwsgierig dus gegarandeerd levert dat traffic op.

    2. dievanjansen zegt

      o ja ik zie ik zie wat jij niet ziet, is natuurlijk een beetje uitdagend (challenger idee)

    3. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Hai Inge, vooral je idee van het visitekaartje met toverkrassen heeft wel potentie. Dat is zeker een visitekaartje dat zal blijven hangen. Leuk dat je zo meedenkt. Je hebt wel gelijk dat het logo het inderdaad niet is. De payoff is zeker prikkelend, maar iets te ongericht naar mijn smaak. Maar je ideeen zijn zeker verfrissend!

    4. dievanjansen zegt

      he marcel,
      ja alleen jammer dat ik voor die ideeen niets koop :(! Hoop dat als je toch besluit iets met het idee te doen, dat dat dan ook beloond wordt...
      Zag al wat leuke logo's binnen komen; dus dat komt vast goed.

      groeten
      Inge

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164042 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      De beste van de serie, maar het spreekt me niet aan (zie commentaar bij de eerste plaatsing).

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164041 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Deze is het niet, hoewel ik het oog als onderliggende boodschap kan waarderen.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164038 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Ik zie het niet voor me dat we met dit logo goed aan de slag kunnen als challenger.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164037 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Het roept geen challenger gevoelens op. Er zit geen beweging of innovatie in. Ik vind bovendien dat de 2 K's heel erg 'hard' en 'gemeen' zijn.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164036 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Te blokkerig, te weinig innovatief, teveel primaire vorm met wat letters.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 164034 voor Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dievanjansen:

      Beste Marcel,
      Zoals je kunt zien heb ik wat zitten puzzelen! Ik ben begonnen met een huis met daaromheen een veelhoek, omdat jullie de bouwkeuringen grondig aanpakken; een woning wordt vanuit alle ooghoeken bekeken (jullie expertise). Voor de kleurstelling ben ik begonnen met rood/oranje/groen (groen is de kleur van goed, rood van fout en oranje is dan zeg maar grijs gebied). De eerste uitwerkingen vond ik echter niet modern genoeg en zo kwam ik op het idee om 4 k's tegen elkaar te zetten (K van keurmijnwoning). Uiteindelijk kwam ik op twee K's uit (K in het groen van goed en K in het rood van fout); 1 boven de tekst en 1 onder de tekst.
      Wat betreft het visitekaartje. Misschien kun je voortborduren op het thema 'bekijken'. Dit doe je met je ogen. Als je naar de opticien gaat voor een oogkeuring moet je van zo'n scherm steeds kleiner wordende letters aflezen. Is het niet goed dan heb je als hulpmiddel een bril. Misschien kun je op 1 kant van het visitekaartje in plaats van letters een huis steeds kleiner laten worden (of de letter K). Slogan eronder: kijkt vanuit alle ooghoeken (of 'wij kijken tot in het kleinste detail'). Voor het oog heb je als hulpmiddel de bril, voor een woningkeuring heb je als hulpmiddel www.keurmijnwoning.nl. Aan de andere kant van het visitekaartje staan dan gewoon jullie gegevens. Misschien moet het visitekaartje ietwat langwerpig zijn, zodat je genoeg ruimte hebt om de huisjes steeds kleiner te laten worden. Of een visitekaartje in de vorm van een veelhoek (zoals het startlogo).
      Ik zie graag een reactie tegemoet!
      groeten
      Inge

    2. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Hai Inge,

      Allereerst natuurlijk dank! Naarmate het logo vordert, wordt het zeker mooier. Ik vind het laatste logo dan ook het mooiste van de serie. Je hebt er een goed verhaal bij. Het logo kan me echter niet bekoren. Ik mis er nog de echte designer hand in. Het zijn zeer primaire vormen (blok, driehoek) met letters, maar ik mis het gevoel van beweging, design, innovatie, challenger. Het sluit met andere woorden niet aan. Niettemin dank!

    3. Morloff | Marcel van Langen zegt :

      Overigens vind ik het lastig om goed commentaar te leveren. Ik wil graag op ieder ontwerp een reactie geven, maar daardoor klinkt het allemaal wel wat onvriendelijk. Zo is het natuurlijk niet bedoeld, ik waardeer het zeer dat je je inspant om voor ons nieuwe bedrijf een huisstijl op te zetten!

    4. dievanjansen zegt

      Beste Marcel,
      Geen probleem hoor. Ik ben altijd beter in het creatieve idee/ marketinggedachte, het bedenken van een verrassende uiting dan in de vormgeving daarvan (daar zit mijn opleiding ook niet). Ik probeer daarom opdrachtgevers altijd mee te nemen in het verhaal. Normaal bedenk ik voor ondernemers het complete plaatje (wat moet de gedachte zijn achter het logo, hoe zou een origineel visitekaartje eruit kunnen zien, hoe ga je op een originele manier klanten werven (bijv. het bedenken van een originele direct mailing), hoe kun je tot verfrissende website komen, dat soort dingen. Vaak schakel ik voor vormgeving andere mensen in. In ieder geval succes, ik hoop dat er goede inzendingen komen.
      groeten
      Inge

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network