ClickCease Gezocht; Logo en huisstijl voor het goede doel (Bikkel: Bart de Graaff Foundation) - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Gezocht; Logo en huisstijl voor het goede doel (Bikkel: Bart de Graaff Foundation)

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Jantien Eradus
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 02-05-2011 17:05
  • Datum einde : 16-05-2011 17:53
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 46
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Marente heeft een complete huisstijl nodig. Hierbij wordt gedacht aan een logo die geschikt is voor diverse uitingen (o.a. website, belettering, visitekaartjes, brief- en factuurpapier, flyers, advertenties in zowel zwart/wit als fC).

Het zou mooi zijn als het logo ook geborduurd of gedrukt kan worden op kleding. Een consistente presentatie van de huisstijl naar buiten toe is dan ook zeer belangrijk!

Zoals eerder aangegeven zijn de kernwoorden: nature, basic, personal en chic. Deze uitstraling vormen de bouwstenen van PUUUR, zowel qua uitstraling naar de buitenwereld als zijnde binnen in haar salon.

Bedrijfsomschrijving:

BART DE GRAAFF FOUNDATION IN HET KORT
De Bart de Graaff Foundation helpt jonge mensen met een levensbepalende lichamelijke beperking, Bikkels, bij het starten van hun eigen onderneming. De stichting is opgericht na het overlijden van Bart de Graaff, de unieke televisiemaker en oprichter van BNN. Bart was boven alles een ondernemer in hart en nieren. Hij had als geen ander het lef en doorzettingsvermogen om, ondanks zijn vele lichamelijke beperkingen, zijn dromen na te jagen. Niet voor niets was Bikkel zijn bijnaam. De kernwaarden van Bart, van onze stichting en onze Bikkels zijn eigenzinnig, daadkrachtig, gedurfd en bevlogen.

De Bart de Graaff Foundation helpt haar Bikkels bij het starten van hun eigen onderneming. We doen dit door middel van steun bij de organisatie van het project, persoonlijke en zakelijke coaching, exposure, financieel advies, ondersteuning bij de werving van sponsoren en al het andere dat nodig is om een succesvol, zelfstandig bedrijf te stichten. We stimuleren Bikkels hun talenten te ontwikkelen en vanuit hun passie te werken. Op die manier zijn zij het best in staat op een zelfstandige en constructieve manier hun ambities te realiseren en kunnen zij uiteindelijk voorzien
in hun eigen levensonderhoud zonder daarbij afhankelijk te zijn van derden.

Jaarlijks begeleidt de Bart de Graaff Foundation één groot bikkelproject, de Bikkel van het Jaar, persoonlijk. Deze Bikkel ontvangt ook een startkapitaal. Daarnaast helpen we via ons netwerk jaarlijks nog een aantal andere Bikkels.

BIKKEL VAN HET JAAR 2011
Marente is 22 jaar, komt uit Woerden en heeft reuma. Ze is geboren met jeugdreuma, destijds de vorm JCA (Juveniele Chronische Artritis) en wil een schoonheidssalon gespecialiseerd in huidverbetering starten. Dat was door haar ziekte niet gemakkelijk en ze heeft vele hobbelige wegen moeten bewandelen om te bereiken waar ze nu staat. Maar Marente bikkelt gewoon door en weet niet van opgeven, zij is daarom Bikkel van het Jaar 2011 en wil dan ook dit jaar haar schoonheidssalon openen!

PUUUR
PUUUR wordt een professionele schoonheidssalon, voorlopig alleen gevestigd in Woerden. Een schoonheidssalon gericht op huidverbetering, met kwalitatief hoogwaardige behandelingen. De merken waarmee gewerkt gaat worden, passen bij de uitstraling (nature, basic, personal, chic) van de salon.

PUUUR staat voor:
• Professionaliteit
Door middel van mijn unieke behandelprogramma’s, verschillende productlijnen
en uitstraling van de salon
• Kwalitatief hoogwaardige behandelingen
Door de keuze in producten, welke hier garant voor staan
• Persoonlijke klantenservice

De benadering naar klanten toe. Elke klant krijgt dezelfde service, een goede behandeling met aandacht voor de klant en zijn of haar huid. Ook door middel van speciale klantenacties en extra’s tijdens behandelingen:

• Inspelen op de individuele behoeften van de klant
Iedere klant is anders en heeft een ander doel voor ogen. Hiermee houd ik
rekening en pas de behandeling hierop aan. Dit kan per behandeling
verschillend zijn
• Vakkennis blijven uitbreiden, door middel van bijscholingen en cursussen
Van de merken die gevoerd worden bij PUUUR, maar ook verschillende
specialisaties los van de merken. Zoals definitieve ontharing en permanente
make-up.

Doelgroep:

De voornaamste doelgroep bestaat uit vrouwen tussen de 30 – 65 jaar.
Dames die hun huid jong, gezond en zo strak mogelijk willen houden op een natuurlijke manier, zonder chirurgische ingrepen.

Tegenwoordig gaan steeds meer mannen huidverzorging/huidverbetering belangrijk vinden. Daarom wil PUUUR zich ook focussen op goed verdienende, ijdele mannen van middelbare leeftijd uit Woerden en omgeving.

Tot slot komen er behandelingen voor jongeren, vanaf +/- 12 jaar. Dit, omdat op deze leeftijd de huid de verschijnselen van de pubertijd gaat ondervinden. In sommige gevallen zijn hierbij professionele behandelingen nodig om de huid onder controle te krijgen. Ook deze behandelingen zullen gericht zijn op het verbeteren van de huidconditie.

De behandelingen en producten vallen in het midden-hoog segment. Dit omdat PUUUR zich richt op structuurverandering van de huid: huidverbetering.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Marente is een jonge moderne meid, dus de uitstraling van haar logo mag allesbehalve klassiek of ‘tuttig en oubollig’ zijn.

Het logo van PUUUR moet uitstralen waar de salon voor staat: natuurlijk, chique, strak en toch eenvoud.
Basic kleuren, geen tierenlantijnen, vlinders, bloemen enz.

In de salon zijn de kleuren rustig gehouden. Meubels zijn gemaakt van steigerhout, er wordt gewerkt met krijtbord verf, verf op de muren wit en lei/antraciet.

Social Network