ClickCease Ontwerpen van Margriet Pronk - Kom met een creatief logo huisstijl voor nieuw merk B to B

Kom met een creatief logo huisstijl voor nieuw merk B to B

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Jürgen Rensen
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 459.00
  • Datum start : 19-10-2020 08:20
  • Datum einde : 02-11-2020 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 86
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Sluit.nl is een nieuw merk dat zich richt op de kozijnindustrie. De kozijnindustrie is een markt waar de volgende karakteristieken voor gelden:

- no-nonsense

- direct

- geen flauwekul, what you see is what you get,

- met de voeten in de krullen/prut

- Nederlandse markt

- marktgericht

- innovatief



Voor het logo en de huisstijl vinden wij van belang en/of inspirerend:



Inspirerend

- de NL-sticker zoals die vroeger op auto's geplakt moest worden. Enorm herkenbaar.

- De punt is fundamenteel voor de merknaam, dat zie je bijvoorbeeld ook bij nu.nl

- Een gestileerde punt waarin ook een S te zien is?

- Hoe visualiseer je een sluitpunt? En hoe kan je dat zo vereenvoudigen dat het herkenbaar is, ook als logo?



Herkenbaarheid

- onder alle omstandigheden herkenbaar, soms ook heel klein

- monochroom en eventueel in kleur

- Te bedrukken op karton, oftewel het logo moet niet te fijn gedetailleerd zijn

- geen oranje, geen groen,



Aansprekend voor de doelgroep:

- provincie ipv stad

- ratrace-auto ipv vanmoof fiets

- zwarte cross en paasvuur

-



Don'ts

- hangslotje in logo

- Sleutel

Bedrijfsomschrijving:

Sluit.nl, lees als sluitpunt(nl), is een nieuw opgezet bedrijf welke zich richt op de Nederlandse kozijnindustrie. B to B middels e-commerce gaan wij de markt bewerken.
Producten zijn van hoge kwaliteit en innovatief. Ontwikkeling vindt plaats in Nederland en voor Nederland.
Let op geen kozijnen leverancier maar toelevering van producten voor de kozijnindustrie

Doelgroep:

Nederlandse kozijnindustrie, zowel hout, kunststof als aluminium

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Margriet Pronk
  • Logo & Huisstijl # 1124931 voor Kom met een creatief logo huisstijl voor nieuw merk B to B wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Margriet Pronk:

      Beste Jurgen,

      Hierbij mijn bijdrage, ik heb voor een logo gekozen zonder poespas.

      De letters van het woord SLUIT zijn juist niet gesloten, maar na de punt weer wel. Omdat je het had over de NL sticker, heb ik gekozen voor een gesloten cirkel om het woord heen.

      De punt heb ik er laten uitspringen door een opvallende kleur. De S in de punt, vind ik te gedetailleerd worden, waardoor het wegvalt als het logo klein wordt weergegeven. Dat heb ik daarom niet gedaan.

      Eventuele feedback ontvang ik heel graag en dan het liefst via een persoonlijk bericht, omdat iedereen hier meeleest.

      Met vriendelijke groet,

      Margriet.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network