KPMN...... fibonacci en de gulden snede

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Victor
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 420.00
  • Datum start : 23-11-2014 23:13
  • Datum einde : 27-12-2014 23:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,eps,gif,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 110
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwerp een logo en een huisstijl voor een startend adviesbureau. De huisstijl zien we graag terug in de vorm van een vensterenvelop, briefpapier, vervolgpapier en een e-mailhandtekening. In plaats van een visitekaartje wordt een schaalliniaal gebruikt, met daarop de naam van de werknemer, het telefoonnummer en de sitevermelding (uiteraard in combinatie met de huisstijl). De schaalliniaal is ca 15cm lang en bevat vier schaalverdelingen (1:20, 1:100, 1:25 en 1:50), zie ook de bijlage.

De letters die in het logo gebruikt moeten worden zijn: KPMN
De officiële handelsnaam (wat niet in het logo moet staan) is : koopman duurzaam advies

We hebben geen voorkeur voor kleurgebruik. Wel moet het logo toepasbaar zijn in zwart/wit en dia‐positief.
Qua ontwerp moet de fibonacci reeks en de gulden snede verwerkt worden in het logo. Zie toelichting.

Bij het logo tevens de descriptor „natuurlijk duurzaam” opnemen.

Uitstraling huisstijl
Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit

Bedrijfsomschrijving:

KPMN is een startend adviesbureau die een eigenaar van bestaand vastgoed adviseert hoe zijn/haar gebouw/vastgoed verduurzaamd kan worden. Verduurzamen van een gebouw zorgt voor een beter gebruik van energie door verbeterde apparatuur, energiebesparende maatregelen en bewustwording bij de gebruikers.

Doelgroep:

Gebouweigenaren, gemeenten, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, industrie, etc. allen van bestaande gebouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De kleuren moeten de huisstijl ondersteunen en zijn vrij in te vullen

Favoriete logo’s zijn: national geographic, Apple, Chanel, Audi

Wat een absoluut vereiste (must have) is dat het logo vormgegeven wordt met natuurlijke schoonheid. De gulden snede en de fibonacci reeks zijn daarin sleutelbegrippen! De descriptor en de filosofie van het bedrijf zijn daarop geënt. Het advies wat KPMN geeft moet een natuurlijke logica, natuurlijke schoonheid en natuurlijke duurzaamheid bezitten. Het logo ondersteunt dat advies.

Zie ook :
http://www.youtube.com/watch?v=aBzAO72NuIc
http://revoseek.com/apple/apple-golden-ratio-golden-rectangle-fibonacci-sequence-design/
http://www.youtube.com/watch?v=ahXIMUkSXX0
http://www.banskt.com/blog/golden-ratio-in-logo-designs/
http://www.youtube.com/watch?v=2pbEarwdusc

Social Network