ClickCease Ontwerpen van Creator - KPMN...... fibonacci en de gulden snede

KPMN...... fibonacci en de gulden snede

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Victor
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 420.00
  • Datum start : 23-11-2014 23:13
  • Datum einde : 27-12-2014 23:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,eps,gif,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 110
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwerp een logo en een huisstijl voor een startend adviesbureau. De huisstijl zien we graag terug in de vorm van een vensterenvelop, briefpapier, vervolgpapier en een e-mailhandtekening. In plaats van een visitekaartje wordt een schaalliniaal gebruikt, met daarop de naam van de werknemer, het telefoonnummer en de sitevermelding (uiteraard in combinatie met de huisstijl). De schaalliniaal is ca 15cm lang en bevat vier schaalverdelingen (1:20, 1:100, 1:25 en 1:50), zie ook de bijlage.

De letters die in het logo gebruikt moeten worden zijn: KPMN
De officiële handelsnaam (wat niet in het logo moet staan) is : koopman duurzaam advies

We hebben geen voorkeur voor kleurgebruik. Wel moet het logo toepasbaar zijn in zwart/wit en dia‐positief.
Qua ontwerp moet de fibonacci reeks en de gulden snede verwerkt worden in het logo. Zie toelichting.

Bij het logo tevens de descriptor „natuurlijk duurzaam” opnemen.

Uitstraling huisstijl
Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit

Bedrijfsomschrijving:

KPMN is een startend adviesbureau die een eigenaar van bestaand vastgoed adviseert hoe zijn/haar gebouw/vastgoed verduurzaamd kan worden. Verduurzamen van een gebouw zorgt voor een beter gebruik van energie door verbeterde apparatuur, energiebesparende maatregelen en bewustwording bij de gebruikers.

Doelgroep:

Gebouweigenaren, gemeenten, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, industrie, etc. allen van bestaande gebouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De kleuren moeten de huisstijl ondersteunen en zijn vrij in te vullen

Favoriete logo’s zijn: national geographic, Apple, Chanel, Audi

Wat een absoluut vereiste (must have) is dat het logo vormgegeven wordt met natuurlijke schoonheid. De gulden snede en de fibonacci reeks zijn daarin sleutelbegrippen! De descriptor en de filosofie van het bedrijf zijn daarop geënt. Het advies wat KPMN geeft moet een natuurlijke logica, natuurlijke schoonheid en natuurlijke duurzaamheid bezitten. Het logo ondersteunt dat advies.

Zie ook :
http://www.youtube.com/watch?v=aBzAO72NuIc
http://revoseek.com/apple/apple-golden-ratio-golden-rectangle-fibonacci-sequence-design/
http://www.youtube.com/watch?v=ahXIMUkSXX0
http://www.banskt.com/blog/golden-ratio-in-logo-designs/
http://www.youtube.com/watch?v=2pbEarwdusc

Creator
  • Logo & Huisstijl # 423143 voor KPMN...... fibonacci en de gulden snede  wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Creator:

      Hoi Victor,

      Bijgaand nieuw concept.
      mvrgr Ted

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 421841 voor KPMN...... fibonacci en de gulden snede  wedstrijd Klacht indienen
    1. Victor zegt :

      Beste,

      We hebben nog een paar dagen totdat de wedstrijd afloopt. Mijn doel is om een logo te kiezen, maar we zijn er nog niet uit welk logo het gaat worden. Daarom hebben we een paar logo’s geselecteerd voor de ‘finale’. Enkele tips die we willen meegeven zijn:

      - over het algemeen is het fontgebruik van de geselecteerde logos nog niet spannend genoeg en erg gedateerd. Daar moet dus aandacht aan gegeven worden. Zelf vonden we de site http://www.stoerebinken.nl/kennis/gratis-fonts-voor-professionals/ als voorbeeld.
      Als je door de pagina scrollt merk je welk gevoel een bepaald font oproept. We moeten geen speels font hebben voor het logo. Maar een font met een bepaald detail maakt het wel herkenbaarder. We hoeven ook niet te voorzichtig te zijn (denk aan het aspect ‘vernieuwend’). Nu is het vaak een beetje erg standaard op het saaie af.
      - Niet elk logo heeft het juiste kleurgebruik, maar er zijn er die hele mooie kleuren hebben (die weten dat ook).
      - Denk nog aan de gulden snede en de verhouding 21/13=1,615, de reeks van fibonacci en de hoek 137,5°
      - We maken alleen een keuze als we een totaalbeeld hebben van een logo, dus het moet wel gepresenteerd worden als totaal (conform de uitvraag, briefpapier, lineaal, envelop, etc).

      - Denk nog even aan de uitstraling:
      Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit

      We wensen jullie veel creativiteit toe en zien met spanning uit naar de laatste fase…..


      met vriendelijke groeten,
      Victor

    2. Creator zegt

      Beste Victor,

      Bedankt voor uw uitgebreide reactie.

      Vraagje: Jullie zijn een VASTGOEDBEDRIJF toch? Geen netkousenfabrikant of zoiets? Zou je graag helpen maar zou niet weten hoe. Blijkbaar is mijn inzending je 1 ster waard, das te weinig om er voor mij nog (vrijblijvend) energie in te steken. Succes verder

      mvrgr Ted

    3. Victor zegt :

      Hahaha, netkousen. Ja je hebt gelijk, zal nog eens opnieuw gaan beoordelen, bedankt daarvoor!
      We zijn geen vastgoedbedrijf maar een adviseur die adviseert hoe een gebouw energetisch beter kan presteren inclusief hoe de 'bewoners' daaraan mee kunnen werken.
      Bedankt ook voor je moeite en succes met een volgend logo. Jammer dat het niet lukt met ons, want ik zie dat je mooie dingen maakt.

      met vriendelijke groeten,
      Victor

    4. Creator zegt

      Dank je Victor, ik had nog een idee maar volgens mij sloeg dat ook niet aan...
      mvrg Ted

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network