ClickCease Logo en huisstijl voor freelance online consultant - Logo & Huisstijl - Brandsupply

Logo en huisstijl voor freelance online consultant

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: mpoelmans
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 450.00
  • Datum start : 22-01-2012 22:30
  • Datum einde : 12-02-2012 22:28
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 56
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

- Een huisstijl, inclusief lettertype, kleurgebruik en logo.
o Lettertype mag een bestaand lettertype zijn
- De bruikbaarheid van de huisstijl gaan worden gebruikt in:
o Visitekaartjes
o Powerpoint-template met voorblad en 1 vervolgpagina
o Voorzet voor een website met 3 pagina’s (homepage, level 2 pagina en formulier). De website die ik voor ogen heb, is simpel en biedt ruimte voor de standaard functionaliteit (wie ben ik, wat doe ik, opdrachtgevers, contactgegevens en ruimte voor nieuws en een blog). Veel gebruik van foto’s, beperkte tekst (die leest toch niemand online)
o html-mail template: bijna al mijn contact gaat via de mail. Ik ben dus op zoek naar een simpel mailtemplate met de huisstijl/het logo.
o Briefpapier template: factuurstromen, aanbiedingen/offertes etc doe ik allemaal online. Wel is een mooi template voor een brief gewenst (met de minimaal verplichte gegevens: adres, kvk-nummer, belastingnummer) maak deze dus onderdeel van het ontwerp.

Bedrijfsomschrijving:

Sinds 1 januari 2010 voer ik, man 34 jaar, opdrachten als freelance organisatie adviseur uit bij grote klanten. Dat wil zeggen dat ik als adviseur op tijdelijke basis bij voornamelijk online projecten wordt ingehuurd. Ik ben betrokken bij het (functioneel) ontwerpen van self-service functionaliteit op het web. Mijn rol varieert van het schrijven van visiedocumenten (bv: waarom moeten we self-service functionaliteit aan klanten bieden?) tot het schrijven van een detail ontwerp van de functionaliteit (bv: hoe gaat het er straks uit zien voor de klant?)

In mijn opdrachten probeer ik het schrijven van grote onleesbare rapporten te beperken tot het minimum. Liever geef ik een advies in de vorm van een heldere beknopte powerpoint presentatie. In de ontwerpfase werk ik dan ook veel met schermschetsen en prototypen. “Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden” is hier zeker van toepassing.

In projecten werk ik vaak samen met consultants van grote bureaus zoals CAP Gemini, Logica, Accenture en KPMG. Ik onderscheid me van andere adviseurs, die in mijn ogen vaak wat traditioneler (saaier) zijn en zich wat meer aan standaarden houden, door een aanpak en instelling die door sommige mensen als recalcitrant kan worden gezien. 10+ jaar succesvolle werkervaring bewijzen dat die aanpak prima werkt.

De bedrijfsnaam die ik gebruik is Auxilia Business Consultancy. Auxilia waren de hulptroepen die het Romeinse leger inhuurde als ze er zelf even niet uitkwamen of een tekort aan manschappen hadden. Deze term geeft goed weer hoe ik mezelf zie: tijdelijke hulptroepen voor klussen waar mijn klanten niet de juiste kennis of juiste mensen voor hebben.

Wat ben ik niet
Ondanks dat ik me in de wereld van websites en self-service begeef, ben ik zeker geen techneut. Ik beperk me tot het uitzoeken wat de klant echt wil, het onderbouwen van een business case en vastleggen van deze bevindingen in een leesbaar rapport. De technische invulling volgt door een IT-afdeling (waarmee ik uiteraard wel in nauw contact sta).

Doelgroep:

Mijn opdrachtgevers zijn zowel profit- als non-profitorganisaties in de top 500 van Nederland. Denk aan organisaties als KPN, Rabobank, ANWB, TNO en Interpolis. Opdrachten zijn voor een termijn van een paar maanden tot maximaal 2 jaar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Aan de ene kant is een betrouwbare uitstraling, gezien mijn opdrachtgevers, gewenst. Aan de andere kant begeef ik me wel op de “hippe online” afdeling van diezelfde opdrachtgevers. Uitdaging wordt dus om een strak design te maken dat betrouwbaarheid en klasse uitstraalt, terwijl het ook de “jonge” online doelgroep moet pakken. Qua kleuren kan ik geen richting kiezen (dat laat ik aan jou): zowel logo's met veel kleuren als logo's die uit 2 kleuren bestaan, spreken me aan

Social Network