ClickCease Ontwerpen van Sabine Grooters - Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf

Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Bosnjak
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 350.00
  • Datum start : 02-06-2014 12:52
  • Datum einde : 21-06-2014 12:09
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 113
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor een nieuw bedrijf, Rainbow Management B.V., zijn we op zoek naar een logo en huisstijl (visitekaartjes en briefontwerp). Beloning: 250 euro. Deze opdracht is gegarandeerd.

Slogan is optioneel, extra beloning: 100 euro!

Logo
Voor het logo is het heel verleidelijk om direct letterlijk aan een regenboog te denken. Te voor de hand liggend. Wat ons aantrok in deze naam is de symboliek van de regenboog: een regenboog kunnen we met logica verklaren en toch heerst er nog steeds een mystiek omheen. Het staat voor iets moois na een regenperiode net voor de zon doorbreekt. Het staat voor een potje goud wat gevonden moet worden. Het staat voor hoop. In het scheppingsverhaal staat de regenboog ook voor krachtige dingen, zoals geluk, creatie, goddelijkheid, dualiteit en ruimte. We zoeken dus een logo wat meer staat voor de symboliek dan voor de letterlijke visuele weergave van de regenboog (een combi mag natuurlijk wel). Tevens moet het fris. Jong, onconventioneel zijn en tegelijkertijd betrouwbaarheid en zakelijkheid uitstralen.

Visitekaartjes en briefontwerp
Visitekaartjes en briefontwerp dienen dezelfde frisheid, jeugdigheid, onconventionaliteit, betrouwbaarheid en zakelijkheid uit te stralen. Wij geven een voorkeur aan overzichtelijkheid: informatie staat voorop, ontwerp ondersteunt. Het moet niet te druk zijn, maar bij voorkeur wel een creativiteit uitstralen.

Slogan
Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie). Het zou mooi zijn als we een slogan op het visitekaartje zouden hebben welke een trigger bevat van wat wij doen. Ter illustratie: in onze vorige bedrijven hadden we de volgende twee slogans: “We don’t raise our voice, we improve your argument” en “You can change only what people know, not what they do”. Dit illustreert wat wij mooi vinden en wat ons kenmerkt. Natuurlijk kunnen we niet een van deze slogans gebruiken, maar iets in deze geest zou mooi zijn.

Indien bovenstaande bevalt, is het ontwerp van de website een volgende stap waar we samen naar kunnen kijken.

Bedrijfsomschrijving:

Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie).

Over ons
We zijn de eigenaren van Rainbow Management. Twee jonge, ambitieuze mensen die op het oog heel erg contrasterend zijn, maar in werkelijkheid elkaar perfect aanvullen.
Een paar van onze kenmerken:
- Man (36 jaar) en vrouw (30 jaar)
- Groot en klein
- Nederlander en Bosnische
- Rustig en temperamentvol
- Beide zakelijk en met oog voor menselijke verhoudingen
- Beide breed opgeleid / multidisciplinair. Studies: bedrijfskunde, techniek, rechten, sociale wetenschappen
- Beide ervaring in zowel overheid als in private sector

Doelgroep:

Onze klanten zijn oa: Rijkswaterstaat, Ministerie Infrastructuur en Milieu, Dura Vermeer, BAM, Heijmans, Beens Groep, AW groep, BK, diverse gemeentes en provincies. Hierbij targetten wij de projectdirecteuren en projectmanagers, en directieniveau.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Sabine Grooters
  • Logo & Huisstijl # 349374 voor Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Sabine Grooters:

      Hallo Katarina,

      Bedankt voor de reactie op het logo. Hierbij een uitgewerkt briefpapier, visitekaartje en envelop EA5.

      Ik verneem graag van je.

    2. Sabine Grooters zegt

      Het geüploade bestand is erg groot, om het te bekijken zou je het kunnen opslaan. Ik heb het op hoge kwaliteit geüpload zodat details en lettertype e.d. goed te zien zijn.

    3. Bosnjak zegt :

      Sabine, zo ziet het mooi uit. Ook is er nu een balans bijv op de brief met logo linksboven, gegevens rechtsboven en het logo onder gecentreerd. Dank!

    4. Sabine Grooters zegt

      Hallo,

      Ik vind het erg jammer om te zien dat jullie beoordelingen naar beneden zijn bijgesteld. Ik hoop dat jullie mij nog willen laten weten wat ik kan verbeteren.

      Persoonlijk vind ik de huisstijl zakelijk en fris, en erg geschikt voor de clientèle waarmee jullie werken. Ook is het heel uitvoerbaar.

      Graag hoor ik nog van jullie.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 348691 voor Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 348689 voor Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 348686 voor Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Sabine Grooters:


      Een strak logo met en knipoog naar een regenboog verwekt in de 'O' van Rainbow.

      De verschillen in kleurtint geven zowel de verscheidenheid van wat jullie bieden aan als de kleurverschillen in een regenboog.

      Ik hoor graag van jullie.

      Groet, Sabine Grooters.

    2. Sabine Grooters zegt

      Wat betreft de slogan, deze zou ik niet in het logo communiceren. Op de achterkant van een visitekaart of onderin een briefpapier is een meer geschikte plek daarvoor. Vandaar dat de slogan wat ver van het logo af staat.

    3. Bosnjak zegt :

      Beste Sabine,

      Dank voor je ontwerp, het is mooi in zijn simpliciteit. Inderdaad een goed idee om de slogan apart te zetten.

      Groet, Katarina

    4. Bosnjak zegt :

      Sabine, daarbij zou het fijn zijn als je de logo en slogan in huisstijl zou kunnen zetten, dan kunnen we het in context beter beoordelen. Alvast bedankt!

      Groet, Katarina

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network