ClickCease Ontwerpen van DahliDesign - Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij

Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Heuzinkveld
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 459.00
  • Datum start : 15-04-2019 21:54
  • Datum einde : 29-04-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 41
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wat we willen uitstralen:

Omdat streekproducten en Oud-Hollandse likeuren in opmars zijn, willen we daarop inspelen door vertrouwen uit te stralen, verbonden aan onze regio: De Achterhoek. Als bijlage bij deze opdracht vindt u de Achterhoekse vlag, welke vrij van rechten gebruikt mag worden en pas sinds een jaar ‘officieel’ is. Let wel: de vlag willen we niet 1-op-1 in onze huisstijl verwerkt hebben.

“Vertrouwen, herkenbaarheid, toegankelijk voor hippe jonge mensen en ouderen, smaakvol, lekker” zijn kreten die bij me opkomen als ik bedenk wat we willen uitstralen. Ook moet duidelijk worden dat we naast humoristische proeverijen en lekkere advocaatjes ook gewoon serieuze ondernemers zijn. Ik denk dat ‘eenvoud’ niet bij ons past, maar ‘veelzijdigheid’ (met mate) dan weer wel.

Bedrijfsomschrijving:

Bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld

Wij nemen het bedrijf van onze (schoon)vader over. Hij startte 15 jaar geleden met het verzorgen van proeverijen van en met Oud-Hollandse likeuren. De proeverij draait niet alleen om het proeven, maar ook om de prachtige verhalen die schuilgaan achter het ontstaan van deze likeuren. De presentaties zitten boordevol humor en mijn vader richt zich daarbij vooral op oudere dames (vrouwenverenigingen), bedrijfsverenigingen en busmaatschappijen die dagtochten verzorgen. Wij willen graag de presentaties verjongen en zo een bredere doelgroep aanspreken.

Daarnaast is mijn vader begonnen met het maken van ‘advocaat met een smaakje’. Dit biedt mijn vader nu aan tijdens de proeverij, maar wij willen dit product in de markt gaan zetten. De bedoeling is om advocaat een minder stoffig imago te geven, zonder daarbij de oudere doelgroep te verliezen. Momenteel hebben we 23 smaken ontwikkeld waarvan we er op korte termijn vijf op de markt willen brengen. Dit wordt de hoofdtaak van onze onderneming.

Wie zijn wij:

Wij zijn Kelvin (22 jaar) en Laurens (38 jaar). Vorig jaar april zijn we getrouwd. Laten we het erop houden dat we gemiddeld genomen een jong stel zijn. Kelvin is de creatieve man (hij is afgestudeerd kok, bescheiden, gepassioneerd en verstandig) en Laurens is de commerciële man (afgestudeerd psycholoog en docent, maar communicatief sterk, makkelijk benaderbaar en makkelijke spreker). Samen hopen we met onze smaakadvocaat en de proeverijen onderscheidend te zijn; zoiets is er nog niet. Kelvin wil ook nog graag kookworkshops en private cooking toevoegen aan onze diensten en daarom moet het logo/ de huisstijl ruimte laten voor andere toevoegingen die allen gerelateerd zijn aan lekkere dranken en mooi en lekker eten.

Doelgroep:

Een brede markt. We willen mensen aanspreken die tussen de 30 en 50 zijn, maar de 55 plusser mg er niet voor weglopen. Geen 'rijklui-uitstraling', maar wel mensen die nieuwsgierig van aard zijn, modaal verdienen (of verdiend hebben), beetje vintage-publiek, (mensen die oude klassiekers in nieuwe jasjes interessant zullen vinden)denk ik nu aan.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Beeld en letters:

Het zou mooi zijn als PvH kleuraccenten krijgen, zodat dit bv makkelijk te gebruiken us bij visitekaartje. okergeel lijkt ons passend in combinatie met turquoise (zie bijlage 3), maar alle suggesties zijn welkom. Wat we belangrijk vinden is dat het logo/ de huisstijl niet te druk is. Vrolijk mag, maar wel in rust en vriendelijkheid.

Graag wat speelsheid met letters uit de bedrijfsnaam (Zodat we het logo kunnen gebruiken mét en zonder de lange bedrijfsnaam.

DahliDesign
  • Logo & Huisstijl # 957652 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 956824 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer DahliDesign:

      Hi Laurens,

      Ik heb het beeldmerk nog iets aangepast, zodat het iets rustiger oogt. Alsmede de huisstijl bijgevoegd.

      Groetjes Patty

    2. DahliDesign zegt

      Bij de visitekaartjes zou je de zijkanten van de kaartjes in het blauw kunnen bedrukken, geeft een leuk effect.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 956636 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer DahliDesign:

      Hi Laurens en Kelvin,

      Bij deze het aangepaste ontwerp. Ik heb het geheel wat moderner gemaakt en een glas toegevoegd voor de proeverij. Verder ook nog een versie met een moderner lettertype. Alsmede vast voorbeeld van een eventueel visitekaartje. Ik hoor graag weer jullie reactie.

    2. Heuzinkveld zegt :

      Oh wat een lastige...

      We ‘hangen’ nu op twee logo’s, waarvan jouw logo er een is. De kracht vind ik dat alleen het beeld al herkenbaar zal gaan zijn. Nadeel is misschien dat het te onrustig is... we komen er hier (met onze feedbackgroep) nog niet uit. Als ik namelijk het visitekaartje bekijk, ben ik wel erg enthousiast. We zullen morgen nog eens met een frisse blik kijken.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955816 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer DahliDesign:

      Hoi Laurens,

      Bij deze een aangepast ontwerp. Ik hoor graag weer van je.

      groetjes Patty

    2. Heuzinkveld zegt :

      Hoi Patty,

      Ik heb zojuist even met Kelvin overlegd. Hier wederom wat feed forward:

      Jre hebt de 'Achterhoekse zon' nu een stukje kleiner gemaakt, waardoor deze aan de linkerkant van de flessen niet mreer zichtbaar is. Dat vinden we jammer. Zou je deze nog wat kunnen vergroten?

      De kleur blauw die je gebruikt is niet de kleur die ik graag wil. In bijlage 3 zie je mijn kleurwensen; het door mij gekozen blauw kun je scharen onder de kleur 'bluisch green': blauw-groening, donker turqouise.

      Kelvin vindst de flessen wat te speels. Hij is bang dat dit niet serieus genoeg overkomt. Zou je eens willen kijken of je er strakkere flessen van kunt maken? Het mag een stuk moderner voor ons.

      In je eerste ontwerp zat ook een stukje vlees. Wanneer dat mooi ingekleurd bij dit ontwerp toegevoegd kan worden tussen bn de knoflook en de eieren, valt dat witte vlak (zo lijkt het vlak met knoflook en eieren nu) weg.

      Ik hop niet dat ik je te veel aan het werk zet, maar we willen graag dat het logo helemaal honderd procent goed voelt.

      Inmiddels concluderen we wel dat de PVH-variant voor ons toch niet wenselijk gaat zijn. We waren eerst bang dat de volledige naam te veel ruimte in beslag zou nemen,m maar dat blijkt nu in het geheel niet zo te zijn.

      Hopelijk kun (en wil) je er nog even voor gaan zitten.

      Groetkes, mede namens Kelvin,

      Laurens

    3. DahliDesign zegt

      Hi Laurens en Kelvin,

      Bedankt weer voor de feedback! Ik ga er morgen middag even voor zitten en zal dan aangepast ontwerp sturen.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955712 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer DahliDesign:

      Beste,

      Bij deze mijn ontwerp voor jullie logo.Zoals gevraagd met letters in kleur en apart met alleen letters onder beeldmerk. Eten en drinken, potje met advocaat en ingrediënten die gebruikt worden voor de smaak advocaat, maar ook voor koken.In de gevraagde kleuren. Ik zie graag jullie reactie.

    2. Heuzinkveld zegt :

      Goedemiddag,

      Dank voor je inzending. Ik zie een link met een eerder ingestuurd ontwerp van Reclamez, alleen lijkt uw ontwerp strakker te zijn. Ik weet niet heel goed wat ik ervan vind. Ik merk dat ik mij 'stoor' aan de oranje/ bruine kleur in het geheel en ik vind de Achterhoekse vlag te aanwezig, hoewel ik het erg leuk vind dat de vlag als ondergaande zon is neegezet. De tint blauw is nmou net niet de tint die we graag willen; we zoeken meer 'bluisch green. Letters vind ik dan wel weer erg leuk vormgegeven, maar toch 'pakt' het geheel me nog niet. Ik krijg de vinger er niet goed op waar dat aan ligt.

      Ik merk dat het een onduidelijk verhaal wordt, maar hoop wel dat je ermee verderkunt.

      Hartelijke groet,
      Laurens Heuzinkveld

    3. DahliDesign zegt

      Dag Laurens, bedankt voor je reactie. Het is zeker niet de bedoeling om het ontwerp van iemand anders te kopiëren en ik denk dat het ook echt anders is. Maar ik snap je gedachtegang. Je komt al snel met flessen, kleuren en eten dat dingen op elkaar kunnen lijken. Ik ga zsm aan de slag met je feedback en kijken of ik het anders op kan zetten. Zal dan ook naar de kleuren kijken.

      Groetjes Patty

    4. Heuzinkveld zegt :

      Heeel fijn Patty,

      Dank je voor je snelle antwoorden. Laat ik nog wel even zeggen dat ik niet de indruk had dat je iets kopieerde; integendeel. Voor mij (als leek op dit gebied) zag ik inderdaad de zaken terug die al heel logisch voor mij waren geworden en ik vermoed dat ik blijkbaar zoek naar iets meer onderscheidends.

      Ik zie je ontwerp heel graag tegemoet!

      Groetjes,
      Laurens

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network