ClickCease Ontwerpen van Reclamez - Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij

Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Heuzinkveld
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 459.00
  • Datum start : 15-04-2019 21:54
  • Datum einde : 29-04-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 41
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wat we willen uitstralen:

Omdat streekproducten en Oud-Hollandse likeuren in opmars zijn, willen we daarop inspelen door vertrouwen uit te stralen, verbonden aan onze regio: De Achterhoek. Als bijlage bij deze opdracht vindt u de Achterhoekse vlag, welke vrij van rechten gebruikt mag worden en pas sinds een jaar ‘officieel’ is. Let wel: de vlag willen we niet 1-op-1 in onze huisstijl verwerkt hebben.

“Vertrouwen, herkenbaarheid, toegankelijk voor hippe jonge mensen en ouderen, smaakvol, lekker” zijn kreten die bij me opkomen als ik bedenk wat we willen uitstralen. Ook moet duidelijk worden dat we naast humoristische proeverijen en lekkere advocaatjes ook gewoon serieuze ondernemers zijn. Ik denk dat ‘eenvoud’ niet bij ons past, maar ‘veelzijdigheid’ (met mate) dan weer wel.

Bedrijfsomschrijving:

Bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld

Wij nemen het bedrijf van onze (schoon)vader over. Hij startte 15 jaar geleden met het verzorgen van proeverijen van en met Oud-Hollandse likeuren. De proeverij draait niet alleen om het proeven, maar ook om de prachtige verhalen die schuilgaan achter het ontstaan van deze likeuren. De presentaties zitten boordevol humor en mijn vader richt zich daarbij vooral op oudere dames (vrouwenverenigingen), bedrijfsverenigingen en busmaatschappijen die dagtochten verzorgen. Wij willen graag de presentaties verjongen en zo een bredere doelgroep aanspreken.

Daarnaast is mijn vader begonnen met het maken van ‘advocaat met een smaakje’. Dit biedt mijn vader nu aan tijdens de proeverij, maar wij willen dit product in de markt gaan zetten. De bedoeling is om advocaat een minder stoffig imago te geven, zonder daarbij de oudere doelgroep te verliezen. Momenteel hebben we 23 smaken ontwikkeld waarvan we er op korte termijn vijf op de markt willen brengen. Dit wordt de hoofdtaak van onze onderneming.

Wie zijn wij:

Wij zijn Kelvin (22 jaar) en Laurens (38 jaar). Vorig jaar april zijn we getrouwd. Laten we het erop houden dat we gemiddeld genomen een jong stel zijn. Kelvin is de creatieve man (hij is afgestudeerd kok, bescheiden, gepassioneerd en verstandig) en Laurens is de commerciële man (afgestudeerd psycholoog en docent, maar communicatief sterk, makkelijk benaderbaar en makkelijke spreker). Samen hopen we met onze smaakadvocaat en de proeverijen onderscheidend te zijn; zoiets is er nog niet. Kelvin wil ook nog graag kookworkshops en private cooking toevoegen aan onze diensten en daarom moet het logo/ de huisstijl ruimte laten voor andere toevoegingen die allen gerelateerd zijn aan lekkere dranken en mooi en lekker eten.

Doelgroep:

Een brede markt. We willen mensen aanspreken die tussen de 30 en 50 zijn, maar de 55 plusser mg er niet voor weglopen. Geen 'rijklui-uitstraling', maar wel mensen die nieuwsgierig van aard zijn, modaal verdienen (of verdiend hebben), beetje vintage-publiek, (mensen die oude klassiekers in nieuwe jasjes interessant zullen vinden)denk ik nu aan.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Beeld en letters:

Het zou mooi zijn als PvH kleuraccenten krijgen, zodat dit bv makkelijk te gebruiken us bij visitekaartje. okergeel lijkt ons passend in combinatie met turquoise (zie bijlage 3), maar alle suggesties zijn welkom. Wat we belangrijk vinden is dat het logo/ de huisstijl niet te druk is. Vrolijk mag, maar wel in rust en vriendelijkheid.

Graag wat speelsheid met letters uit de bedrijfsnaam (Zodat we het logo kunnen gebruiken mét en zonder de lange bedrijfsnaam.

Reclamez
  • Logo & Huisstijl # 957076 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Beste Laurens,

      Hierbij een kleine overzicht van de elementen.
      Banner voor de website zit er niet tussen, ivm het ontbreken van de informatie van de tekstuele inhoud en de afmetingen.

      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 957109 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Beste Laurens,

      Hierbij een andere kleurcombinatie.
      Kan geheel naar eigen inzicht wat jullie het mooiste vinden.

      Qua gegevens heb nu ''place holder tekst'' gebruikt met de gegevens die ik kon vinden. Dit moet natuurlijk nog met alle juiste gegevens worden ingevuld.

      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 956378 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Heuzinkveld zegt :

      Dit is exact wat ik bedoelde. Dank je wel. Wat het logo betreft hebben we dan ook geen opmerkingen meer. Onze opdracht omvat logo en huisstijl. Wat kunnen we verwachten ten aanzien van de huisstijl?

      Hartelijke groet,
      Laurens

    2. Reclamez zegt

      Laurens,

      Fijn om te horen :)

      Briefpapier, envelop, visitekaartje valt onder huisstijl. Hoor graag wat jullie nodig hebben.

      Mvg,

      Reclamez

    3. Heuzinkveld zegt :

      Hoi,

      Ik had de hoop dat er ook een banner voor de website bij de huisstijl hoorde; ik meen dat ook gelezen te hebben. Deze hebben we op zich harder nodig dan, bijvoorbeeld, een enveloppe. Briefpapier en een visitekaartje dat we qua tekst nog kunnen aanpassen, is zeker wat we nodig hebben.

      Groet,
      Laurens

    4. Reclamez zegt

      Beste Laurens,

      Banner ipv. enveloppen is geen probleem.

      Dus dan briefpapier, visitekaartje en banner?
      Wanneer jullie in het vervolg daarop nog meer dingen nodig hebben kunnen wij dit natuurlijk ook prive doen. Ik heb een Kvk dus dat is geen probleem.

      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    5. Heuzinkveld zegt :

      Dank voor je bericht. Ik had ondertussen al even wat research gedaan en gezien dat je al een aantal jaren als zelfstandige aan het werk bent. Dus, mochten we in de toekomst meer zaken willen (zo gaan we eind juni op een beurs staan en daar wil ik graag fysieke banners bij met onze foto) dan contact ik je graag.

      Voor nu zijn we zeer content met briefpapier, visitekaartje, banner voor de website en uiteraard het logo.

      Groet,
      Laurens

    6. Heuzinkveld zegt :

      Hallo,

      Kunnen we nog een voorbeeld zien van bovenstaande zaken?

      Hartelijke groet,
      Laurens

    7. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 956376 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Beste Laurens,

      Hierbij een voorbeeld om duidelijk te laten zien dat hij vrijstaand is wat u zich afvroeg.
      Ik lever het logo uiteraard aan als een los bestand, zonder achtergrond. (PNG, EPS)

      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      Dit is exact wat ik bedoelde. Dank je wel. Wat het logo betreft hebben er dan ook geen opmerkingen meer. Onze opdracht omvat logo en huisstijl. Wat kunnen we verwachten tot aanzien van de huisstijl?

      Hartelijke groet,
      Laurens

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 956318 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Reclamez zegt


      Beste Laurens,

      bedankt voor het bericht.

      Ik hoop dat je dit bedoeld met transparantie.

      Qua luxueuzer stel ik zoals hier voor zonder de kleuren in de woorden. ook gaat niet niet als je het transparant wilt want dan zal er altijd een kleur wegvallen hoe dan ook..

      Luxueze is ook vooral gebaseerd op kleurgebruik en minimalistisch.


      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      WoW! We zijn onder de indruk! Even voor de zekerheid:

      Als we dit logo bijvoorbeeld op een glas laten bedrukken, dan houden we dus alleen de letters, lijnen en het beeldmerk over, toch? Oftewel: geen achtergrondkleur in de basis van het logo, maar op elke achtergrond te plaatsen?

      Groetjes!

    3. Reclamez zegt

      (zie bovenstaande inzending met reactie) Met dit voorstel wilde ik laten zien hoe het logo uitpakt op diverse kleuren achtergronden.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955851 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Hi,

      Hierbij mijn aangepaste versie volgens de feedback.

      Hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      Goedemorgen,

      Ik vrees dat ik in mijn feedback niet heb kunnen duidelijkmaken wat ik bedoel. Wat we graaf anders willen is dat de witte achtergrond er niet is. Oftewel: wat nu wit is, zou transparant moeten zijn. Dus: het briefpapier/ paginakleur/ etiketkleur bepaalt wat er op de huidige plek van ‘wit’ komt. Ik heb gelezen dat je dit zou kunnen doen in PSP, wanneer je het logo dan opslaat als .png Nu heb ik er weinig kaas van gegeten, dus misschien wil ik iets onhandigs of onmogelijks. Als dat zo is, hoor ik het graag.

      Groeten,
      Laurens

    3. Heuzinkveld zegt :

      We hebben de drie logo’s tot dusver voorgelegd aan onze feedbackgroep. Zij weten niet wat wij met ons bedrijf gaan doen en we vragen hen wat het logo oproept en wat zij denken dat we gaan doen.

      Jouw logo kwam als beste uit de bus. Opvallend: dan betreft het wel het logo tegen de grijze/antraciet achtergrond. ‘Simpel en luxe’ concludeerde de groep en het product/ de dienst was helder. Dat zijn mooie kritieken. Hoe kunnen we het logo toch een ietwat luxueuzer maken zonder de permanente aanwezigheid van het ‘kille’ wit?

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955807 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Hi,

      Bedankt voor de feedback,

      Heb het het beeldmerk wat veranderd zodat het eten en drinken wat gelijkwaardig zijn, en de glazen wat speciafieker gemaakt.

      Ik hoor het graag.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      Hoi,

      Ik probeer er al een tijdje de vinger op te leggen waarom ik minder gevoel bij het logo heb gekregen. Ik denk dat ik toch de gekleurde letters mis uit je eerdere ontwerp.

      Andere vraag: het logo moet toegepast kunnen worden op diverse achtergrondkleuren, zonder dat ik daarbij een wit vlak krijg.Ik verwacht namelijk niet dat we witte etiketten gaan voeren of een witte achtergrond in de banner van onze website gaan plaatsen.Is dat te realiseren? (een transparante achtergrond in het publicatielogo)?

      Groeten,
      Laurens

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955702 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955701 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Bedankt voor de snelle reactie.

      Hierbij de aanpassingen.

      De kleuren met de eerste letters van de woorden gaat erg lastig worden, het kan wel maar is niet waar ik zo snel voor zal kiezen. Ik heb daarom dit ontwerp gemaakt met 1 kleur qua tekst. (ontwerp rechts is het vereenvoudigde logo voorbeeld, zoals u aangeeft later te willen toepassen.
      Ik ben er namelijk van overtuigd dat mensen erkenning halen uit het beeldmerk en minder snel uit kleuren van de eerste letter.

      Qua contrast met een achtergrond kleur moet een donkere kleur zijn als je geel wilt uitlichten maar dan zal de groene kleur weer wegvallen omdat ze verschillend zijn qua lichtsterkte.

      Heb er nog een voorbeeld bij gedaan hierna met de eerste letters in de kleur groen.

      Ik hoor het graag!

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      Dank voor je snelle handelen en je uitgebreide toelichting. Zoals ik het nu zie, lijkt het ontwerp dat je hiervoor stuurde (op de foto als zijnde een afdruk op een pagina) de mooiste te zijn. Door de achtergrondkleuren vind ik het logo minder sterk worden en zelfs ietwat minder professioneel. Blijkbaar is eenvoud toch het toverwoord.

      Wat ik nog zou willen is meer accenten die gerelateerd zijn aan eten. Toen ik dit ontwerp vanmiddag aan vrienden liet zien, vonden zij het ontwerp mooi, maar associeerden zij dit vooral met wijn ipv eten, advocaat en likeuren.

      Ik merk dat dit een lastiger proces is dan vooraf gedacht, daarom komen er steeds weer nieuwe dingen op, waardoor ik je wel op blijf zadelen met extra werk; mijn excuses daarvoor.

      Hartelijke groet,
      Laurens

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955644 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Bedankt voor de feedback,

      Ik hoop zo goed mogelijk de gewenste feedback verwerkt te hebben.

      Hoor graag uw reactie.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Reclamez zegt

      Het lettertype heb ik zwart gehouden, ivm de gewenste kleuren van de de PVH.
      Wanneer ik de teksten ook nog qua kleur zou veranderen maakt het erg druk.

      Wanneer jullie dit toch liever anders zien pas ik het voor jullie aan.

      Mvg,

      Reclamez

    3. Heuzinkveld zegt :

      Hier worden we blij van. We krijgen steeds meer gevoel bij het logo; fijn!! Hopelijk worden we niet vervelend, maar toch willen we nog wat feedback teruggeven:

      We hebben in onze opdracht het eten een kleine plek gegeven en dat heb je keurig verwerkt. Toch vinden we het eten nu net wat te minimalistisch.

      Is het een idee een achtergrondkleur te kiezen? Nu valt de gele letter weg in het wit en dat vinden we jammer. Misschien een matte achtergrondkleur? Of alleen een achtergrond bij de letterboog?

      Lettertype vinden we heel erg mooi; niets meer aan doen! Alleen de D van ‘de’ en de P van ‘proeverij’ mogen nog met een hoofdletter.

      Onze gedachte is dit logo te voeren op alle communicatie: auto, website (banner),tassen, brieven etc etc. Mooi zou het zijn als er binnen de huisstijl uiteindelijk een afgeslankte versie (qua letters) komt waarbij we het gekleurde PvH kunnen gebruiken. Zou je dat in het achterhoofd willen houden?

      Hartelijke groet,

      Kelvin en Laurens

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 955535 voor Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Reclamez:

      Beste Heuzinkveld,

      Hierbij mijn inzending,

      Ik heb de wensen vertaald naar een modern logo.

      Hoor graag de feedback.

      Mvg,

      Reclamez

    2. Heuzinkveld zegt :

      Hallo,

      Dank je voor het ontwerp; we zijn voorzichtig enthousiast. Ik mis de juiste formulering van onze bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld.

      De flessen en de ‘tapa op spies’ vinden we geweldig leuk. De kleuren zijn precies zoals we deze willen. Het zou mooi zijn als “De proeverij van” in een boog daaromheen kan en de naam ‘Heuzinkveld’ onder de flessen.

      In de opdracht staat ook dat we de letters P (bij proeverij), de V (bij van) en de H (bij Heuzinkveld) in een kleur krijgen; de drie kleuren die je nu ook gebruikt hebt.

      Het lettertype voelt wat afstandelijk. Dat mag van mij iets ‘vriendelijker’ en ik denk dat ik de kleur zwart voor de letters te straks/ hard vind.

      Last but not least: schaduw van de flessen zou het logo wat diepte (en daarmee wat meer warmte) kunnen meegeven.

      Ik hoop dat je hier mee verder kunt, want in de basis zijn we enthousiast.

      Hartelijke groet,

      Laurens Heuzinkveld

    3. Heuzinkveld zegt :

      Hallo,

      Dank je voor het ontwerp; we zijn voorzichtig enthousiast. Ik mis de juiste formulering van onze bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld.

      De flessen en de ‘tapa op spies’ vinden we geweldig leuk. De kleuren zijn precies zoals we deze willen. Het zou mooi zijn als “De proeverij van” in een boog daaromheen kan en de naam ‘Heuzinkveld’ onder de flessen.

      In de opdracht staat ook dat we de letters P (bij proeverij), de V (bij van) en de H (bij Heuzinkveld) in een kleur krijgen; de drie kleuren die je nu ook gebruikt hebt.

      Het lettertype voelt wat afstandelijk. Dat mag van mij iets ‘vriendelijker’ en ik denk dat ik de kleur zwart voor de letters te straks/ hard vind.

      Last but not least: schaduw van de flessen zou het logo wat diepte (en daarmee wat meer warmte) kunnen meegeven.

      Ik hoop dat je hier mee verder kunt, want in de basis zijn we enthousiast.

      Hartelijke groet,

      Laurens Heuzinkveld

    4. Heuzinkveld zegt :

      Hallo,

      Dank je voor het ontwerp; we zijn voorzichtig enthousiast. Ik mis de juiste formulering van onze bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld.

      De flessen en de ‘tapa op spies’ vinden we geweldig leuk. De kleuren zijn precies zoals we deze willen. Het zou mooi zijn als “De proeverij van” in een boog daaromheen kan en de naam ‘Heuzinkveld’ onder de flessen.

      In de opdracht staat ook dat we de letters P (bij proeverij), de V (bij van) en de H (bij Heuzinkveld) in een kleur krijgen; de drie kleuren die je nu ook gebruikt hebt.

      Het lettertype voelt wat afstandelijk. Dat mag van mij iets ‘vriendelijker’ en ik denk dat ik de kleur zwart voor de letters te straks/ hard vind.

      Last but not least: schaduw van de flessen zou het logo wat diepte (en daarmee wat meer warmte) kunnen meegeven.

      Ik hoop dat je hier mee verder kunt, want in de basis zijn we enthousiast.

      Hartelijke groet,

      Laurens Heuzinkveld

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network