Nieuw Europees onderzoeksinstituut

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 419.00
  • Datum start : 20-02-2014 20:48
  • Datum einde : 06-03-2014 20:46
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 62
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Helder, verfrissend beeldmerk en dito huisstijl met een sterk professioneel (zakelijk) karakter voor nieuw, Europees onderzoeksinstituut. Het is een onderzoeksinstituut dat onderzoek doet naar (online) recruitment en digitale media.

Naast dit beeldmerk moet er tevens een keurmerk gemaakt worden. Hierin moet het beeldmerk uiteraard terugkomen. Dit keurmerk wordt toegekend aan bedrijven die een goede (online) sollicitatie-ervaring bieden aan hun kandidaten.

Relevante aspecten/associaties:

Internationaal - Europees
Ambitieus/modern
Recruitment
Beleving
Analyse en Onderzoek
Menselijk
Normerend

Bedrijfsomschrijving:

Naam instituut: European Recruitment Experience Institute
Afkorting: EUREI

EUREI is een internationale uitrol van Digitaal-Werven, dat al 7 jaar in Nederland toonaangevend is in onderzoek naar digitale sollicitatie-ervaringen. Het instituut wil meteen de uitstraling hebben van een instituut, zonder daarbij oud of oubollig te zijn.

Aangezien het keurmerk op een veelvoud van grote, internationale sites zal komen te staan is het belangrijk dat dit niet te uitgesproken is. Het moet een zekere mate van 'cachet' hebben.

Doelgroep:

Doelgroep zijn primair recruiters en recruitment managers van grote organisaties (grote banken, verzekeraars, fast moving, retail, etc).

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Aan het logo wordt mogelijk “Powered by Intelligence Group” toegevoegd, inclusief het logo van iG!. Wij raden aan rekening te houden met die kleuren zodat de kleuren niet vloeken. Het hoeft er dus niet op te lijken of aan verwant te zijn, maar het moet ook niet vloeken! Het IG! Beeldmerk is bijgevoegd in deze opdracht.

We willen niet verward worden met andere initiatieven in de markt. Het moet dus een duidelijke onderscheiding hebben van ERI (European Recruiting Institute). Dit beeldmerk is ook bijgevoegd. Hier moet het zich dus duidelijk van onderscheiden!

Een ander logo waar het zich zeker van moet onderscheiden is de candidate experience awards. (ook logo van bijgevoegd).

Hoewel het een voortzetting is van Digitaal-Werven en dit logo ook aansprekend is, is dit logo typisch Nederlands. Omdat het een Europees instituut is en veel Europese landen een stuk formeler zijn dan Nederland zal het iets formeler, maar niet oubolliger, mogen.

Social Network