Ontwerp een logo en huisstijl voor een energy healing start up

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: okki80
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 185.00
  • Datum start : 03-07-2019 11:27
  • Datum einde : 21-07-2019 10:07
  • Status : Actief
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 87
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Naam bedrijf: Soul in the Car

Ik ben op zoek naar een ontwerp voor het volgende:
- Logo
- ‘Symbool’ (Zie bijlage; Teken waarbij de S in de C wordt verwerkt; Soul in the Car)
- Huisstijl: toepasbaarheid op met name visitekaartje en mogelijkheden website
LET OP: de 1e ontwerpen combineerden het logo en het symbool, maar ik ben op zoek naar een plaatje met naam (logo) en los daarvan het symbool. DUS NIET GECOMBINEERD! In de briefing staat het allemaal uitgelegd!!

Activiteiten: Ik ga onder de naam ‘Soul in the Car’ Reiki ‘behandelingen’ geven. Reiki is een vorm van energie healing. Online is genoeg te vinden over wat dat allemaal inhoudt, mocht je meer willen weten! In het begin wil ik voornamelijk met Reiki aan de slag (daarvoor ben ik momenteel gekwalificeerd) maar in de toekomst wordt dat uitgebreider/meer holistisch en ik ben daarom dus niet direct aan het woord Reiki gebonden.

Achtergrond naam: Our body is our vehicle in this lifetime, our soul is the designated driver
Ik geloof dat we allemaal een ziel* hebben die al even meegaat. Je lichaam is als het ware het voertuig waarmee je ‘t dit leven doet. Een ziel in een autootje dus waarin je je levensweg aflegt… En jij bent de ‘designated driver’ die de route bepaalt! (*of hoe je t wilt noemen, energie of iets van ‘driving force’ kan ook gezien m’n bedrijfsnaam;))

Daarnaast is het belangrijk om ook een beetje ‘soul’ aan te brengen in je auto. Soul op de radio, met hart en ziel leven en dat soort dingen:). Reiki (en andere vormen van healing) hebben soms een wat zwaar, zweverig of vaag imago – alsof het niet voor iedereen toegankelijk is en bovendien alleen noodzakelijk als je klachten hebt. Ik wil juist benadrukken dat je het altijd in kunt zetten om jezelf verder op weg te helpen. Dus niet klacht gebonden maar toekomst verbredend. Het zorgt ervoor dat je weer naar je eigen GPS gaat luisteren en niet afhankelijk bent van een externe TomTom (om maar in auto termen te blijven;)).

De Engelse naam is bewust gekozen; wil communicatie ook in het Engels gaan doen aangezien ik ook internationaal wil kunnen werken.

Bedrijfsomschrijving:

Achtergrond bedrijf: Ik geloof heel erg in eigen verantwoordelijkheid m.b.t. gezondheid. Dat betekent dat je het niet slechts uitbesteedt aan een (alternatieve) arts en pillen/operatie/behandeling ondergaat, maar zelf op zoek gaat naar waar blokkades zijn ontstaan en wat de kern is van klachten/zaken waar je tegenaan loopt. Zodat je daarmee aan het werk kunt gaan en daadwerkelijk problemen kunt verhelpen. Daarbij sta je zelf aan het stuur en schakel je mensen in die je daarbij kunnen helpen.

Het gaat dus niet om: ‘ik heb een klacht – ik ‘laat Reiki’ doen – dat verhelpt klacht en ik ben klaar’. Maar om: ‘ik zit niet op het juiste pad, waardoor m’n auto hapert en signalen afgeeft – ik ga op zoek naar de oorzaak hiervan – daarbij kan Reiki ondersteuning bieden en op zoek gaan naar die blokkades/ signalen’ Of je komt om gewoon een uurtje te ontspannen, dat kan ook;).

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleuren/Must Haves etc
1) Logo geeft naam weer en linkt ook naar iets van energy/healing zodat men wel direct idee krijgt waar bedrijf voor staat. Bij voorkeur blijf ik wel een beetje weg van de standaard handen of healing logo’s. Dacht zelf bijv. aan een autootje met daarin iets dat de ‘ziel’/chauffeur weergeeft maar mag ook iets anders zijn uiteraard! Dus iets van een plaatje aangevuld met Soul in the Car in woord. Mag er evt. ook los van zijn zodat je naam en logootje apart zou kunnen gebruiken.

Kleurgebruik: Matte, meer pasteltinten (geen primaire kleuren) of evt. Zwart/wit (vergrijst). Voorkeur voor tinten groen/geel/roze (maar zacht). Geen blauw!

Keywords: positief, vooruit, werken aan zelfontwikkeling/je eigen weg, humor, down-to-earth/nuchter, energie healing, toegankelijk, sterk logo dat eruit springt, niet te veel ‘tierelantijnen’, duidelijk.

2) Symbool: zie bijlage. Combinatie van C en S die ik kan gebruiken op website/visitekaartje etc. Wil dit symbool in zwart en wit ontvangen zodat ik het op diverse kleuren achtergrond kan gebruiken. Andere ideeën hiervoor zijn uiteraard ook welkom.

3) Website/visitekaartje
- Visitekaartje: naast logo wil ik op voorkant graag tekst: ‘Hi! Let’s get in touch’ gebruiken.
- Website: rustig, kalm, overzichtelijk, visueel meer dan tekst, basic met beknopte informatie en contactgegevens.

Recente Inzendingen
Social Network