Ontwerp jij een unieke huisstijl voor mijn nieuw te openen concept store

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: FILSEN
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 250.00
  • Datum start : 05-09-2019 23:37
  • Datum einde : 19-09-2019 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 118
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Mini-warenhuis FILSEN wordt de place to be in Noord-Nederland, waar je een mix vindt van vintage, nieuwe hebbedingen van bijzondere merken en speciale thee, koffie en kleine zoete en hartige hapjes (passend bij de consumpties). Een betekenisvolle plek waar je met vrienden, familie of alleen kunt genieten en waar je wil zijn om te zijn. De uitdaging is om voor mijn unieke concept een logo en bijpassende huisstijl te maken met (internationale) uitstraling/allure, klasse, kwaliteit, oog voor detail en modern met oog voor de jaren 60 en 70. Maar tegelijkertijd toegankelijk en gezellig, betekenisvol en knus. Uiteraard met de mogelijkheid tot doorvertaling in diverse communicatiemiddelen. Bedrijfsnaam FILSEN is een combinatie van mijn voornaam met de initialen van mijn zoon en dochter (resp. 1e en laatste letter).

Bedrijfsomschrijving:

FILSEN is een mini-warenhuis met detailhandel en horeca waar je een mix vindt van oud (vintage) en nieuw, eigen en samen, food en non food, doen en laten. FILSEN is een gestylde winkel waar nagenoeg alles te koop is en waar het assortiment regelmatig wisselt. Een beleving waar je terug wilt komen! Authentiek en uniek in haar soort in de vestigingsplaats. Meer info op @filsen.nl

Doelgroep:

Primaire doelgroep: jonge meiden en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Met mijn marketing en communicatie achtergrond merk ik dat ik best veeleisend ben. Te meer omdat ik nu mijn eigen huisstijl benodigd ben. Vandaar een overzicht met wensen en eisen:

- Hoofdkleur huisstijl: Sikkens C8.10.80.
- Logo = woordmerk FILSEN in bijv. wit op hoofdkleur C8.10.80 als contrasterende ondergrond.
- Andere pastel/naturel ondergrondkleuren meenemen (kleurenpallet samenstellen), ook voor diverse verpakkingsmaterialen (denk aan tasjes, stickers, flyers, uitnodigingen, theestickers, etc.). Ondergrondkleur (pastels) bepaalt kleur van het woordmerk. Woordmerk veelal in wit, goud of ton-sur-ton.
- Denk ook aan creatieve kleurencombinaties. Wellicht vlakken creëren o.i.d.
- Zo weinig mogelijk zwart, tenzij dit i.c.m. de ondergrond beter past.
- Lettertype van het woordmerk moet iconisch zijn/worden. En internationale klasse uitstralen (gezien de toekomstplannen).
- Houd Frans/Engels/Europees vintage en jaren 30/40/50/60/70/80 in gedachten voor woordmerk lettertype (art deco, jugendstil/art nouveau). Geen Amerikaanse Las Vegas-achtige industriële vintage. Meer chique, kijk bijv. naar Mariage Frères, Ladurée, Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Harrods, etc.
- Logo op zichzelf staand woordmerk. Dat maakt het rustiger en krachtiger.
- Beeldmerk apart, zoals bijv. de CC van Chanel of de swoosh van Nike. Ook dit beeldmerk moet iconisch worden.
- Suggestie 1 voor beeldmerk: silhouet van onze kids (o.b.v. een foto). Onze oudste is een jongen van 12 (F) en de jongste een meisje van 10 (N). Zie bijlage voor een voorbeeld.
- Suggestie 2 voor beeldmerk: monogram van de letters F en N (zie grote merken).
- Woordmerk en beeldmerk moeten zowel losstaand als bij elkaar te gebruiken zijn. Posities?
- Slogan in schrijfletter passend bij woord- en beeldmerk.
- Slogan is nog in ontwikkeling. Tips zijn uiteraard altijd welkom!

Tsja, en welk lettertype adviseren jullie voor op o.a. het visitekaartje? Passend bij de rest van de huisstijl (woord-, beeldmerk, slogan, kleurenpalet, etc.)

Meer info op @filsen.nl

Ik hoop dat alle geïnteresseerde ontwerpers hier voldoende inspiratie uit kunnen halen om een buitengewoon bijzonder ontwerp aan te leveren!

Hartelijke groet,
Ilse

Social Network