Sprankelend logo en huisstijl voor onze start-up

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: patrickits22
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 200.00
  • Datum start : 20-12-2014 12:28
  • Datum einde : 02-01-2015 12:19
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden:
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 47
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

In januari starten wij met onze brand-new startup 'Twentytwo'. Om goed voor de dag te kunnen komen hebben we natuurlijk een mooi logo en goede huisstijl nodig, die we kunnen gebruiken op visitekaartjes, briefpapier, website, auto's, etc.

Maar daarnaast willen wij ook graag dat onze concepten Coffee Club, Huddling Hallway, Lazy Library, Sparkling Space en Whoopy Workplace een zelfstandig plekje krijgen in de huisstijl, zodat deze ook los gepositioneerd kunnen worden.

Bedrijfsomschrijving:

Twentytwo is dagelijks bezig met het bedenken, creëren en tot leven brengen van ideeën voor ruimtes om merken en mensen te verbinden.

Oftewel wij proberen door middel van 'workplace branding' (het visueel vertalen van de identiteit van bedrijven naar de werkomgeving) medewerkers te verbinden aan het bedrijf waarvoor zij werken.

Dat doen wij o.a. door het bedenken van visuele storytelling concepten die wij via glasfolies, paneeldoeken in aluminium frames, (vinyl)wandbekleding, inspirerende wandteksten en iconische elementen uitrollen in de werkomgeving.

Maar ook door het creëren van informele ontmoetingsruimtes en sprankelende vergaderruimtes, die de cultuur van de organisatie ondersteunen. Hiervoor hebben wij vijf concepten ontwikkeld:
1. De Coffee Club; betreft een volledig gerenoveerd en branded receptie, kantine of coffee corner.
2. De lazy Library; is het kantoorgedeelte waar men rustig aan een project kan werken, denk hierbij aan een omgebouwde vergaderruimte.
3. Sparkling Space; is een vergaderruimte die omgetoverd is tot een ware beleving. Een multifunctionele, lounge en/of staand vergaderen.
4. Huddling Hallway; is een spetterende gang waar gecommuniceerd wordt door middel van iconische elementen, frame panels en overige elementen.
5. Whoopy Workplace; ook in het werkgedeelte kan er gecommuniceerd worden. Hierbij denken wij aan foto frame panels, folies op ramen, kunst, etc.

Doelgroep:

Wij richten ons voornamelijk op bedrijven tussen de 150 en 500 medewerkers die hun medewerkers als het hart van hun bedrijf zien, zich realiseren dat de werkomgeving van strategische waarde is voor het behalen van resultaten en geloven in 'living the brand'.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

In de aanloop zijn we zelf al een beetje aan het freubelen geweest. Zie hiervoor de bijgevoegde bestanden. Zie ook bijgevoegde presentatie om een beter beeld te krijgen van wat wij onder 'workplace branding' verstaan.

Verhaal achter het logo
We zijn erg nieuwsgierig naar het ontstaan en het verhaal achter het logo, huisstijl etc. die door jullie gemaakt wordt.

Kleuren
Tot nu toe hebben we een basis van zwart-wit gehanteerd, maar we staan open voor elke suggestie die ten goede komt aan de uitstraling van ons merk. Delta Lloyd blauw, paars, combinatie oranje en rood hebben we zelf weinig mee.

Vormen
We hebben een voorkeur voor ronde vormen, omdat dit symbool staat voor samenwerking. Dit is voor ons belangrijk, omdat wij veel in co-creatie met de klant doen.

Uitstraling
We zijn een energievolle, tikkeltje rebelse jonge onderneming. Een klassiek logo past minder in onze uitstraling. Waar we naar streven is een logo en een icoon die onafhankelijk van elkaar kunnen gebruiken.

Lettertype
Voor onze communicatie hebben wij inmiddels het lettertype Colaborate (van Carrois Type Design) gekozen. Maar we staan open voor een andere lettertype als dit ten goede komt aan het design.

Social Network