ClickCease Ontwerpen van Vorm-R - Stichting DoelZeker logo & huisstijl

Stichting DoelZeker logo & huisstijl

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: marcelalpha
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 250.00
  • Datum start : 22-01-2014 12:34
  • Datum einde : 04-03-2014 12:31
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf, png
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 28
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We nodigen je uit een logo, briefpapier/enveloppen, huisstijl en website te ontwerpen voor een stichting die :

1) goede doelen (anbi's) en projecten financieel en praktisch gaat ondersteunen

2) in eerste instantie fondsen gaat werven via het online aanbieden van verzekeringen. Later zullen meer activiteiten volgen.

3) daar aandacht aan wil geven en aandacht voor wil genereren

Bedrijfsomschrijving:

Aanvullende info :
De stichting zal goede doelen ondersteunen die actief zijn voor mens, dier en milieu, in binnen- en buitenland.

Het leuke is, mensen kunnen heel eenvoudig bijdragen, namelijk door de verzekeringen via de stichting onder te brengen. Ze betalen er niets meer voor en op deze manier kan de stichting fondsen creëren voor zijn werk.

Na de opstartfase is het de bedoeling de activiteiten en naam van de stichting landelijke bekendheid en exposure te geven.

Doelgroep:

Doelgroep
Iedereen die op een gemakkelijke manier goede doel(en) wil ondersteunen. En verder iedereen die geïnteresseerd is het verbeteren van omstandigheden voor mens, dier en milieu.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Onderdeel Logo :

We zoeken een duidelijk, elegant, fris en verbindend logo. Zodanig dat het kort en krachtig uitstraalt wat we doen. In kleur mag, maar geen “zware” kleuren.

Het logo moet een ikoontje zijn/hebben (favicon) dat als vierkant plaatje gebruikt kan worden (facebook en twitter gebruiken vierkante avatars) Een afwijkend logo kan problemen opleveren en er minder mooi uitzien.

Onderdeel huisstijl :

Het is de bedoeling dat de huisstijl in alle uitingen terug komt en herkenbaar is. Dus in logo, briefpapier, enveloppen, website, facebook, enz.

In de huisstijl (website, facebook) willen we foto’s gebruiken die vertellen en ondersteunen wat we doen.

Vorm-R
  • Logo & Huisstijl # 296871 voor Stichting DoelZeker logo & huisstijl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Vorm-R:

      Beste Marc, om aan te geven hoe het logo zich gedraagt in een wat andere kleurstelling en met de toevoeging van fotografie om de sfeer te bepalen, hier nog een voorbeeld. Ik heb de typografie aangepast om het geheel wat duidelijker te maken maar met de basisvorm van het logo in combinatie met fotografie valt veel te doen. En het logo is ineens veel vriendelijker (dat was overigens van meet af aan mijn bedoeling). Ik ben benieuwd naar je reactie. Groeten, Ab

    2. marcelalpha zegt :

      Beste Ab,
      We begrijpen wat je bedoelt en het is al beter, maar
      helaas vinden we het logo nog steeds te strak en "kil" over komen.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 294876 voor Stichting DoelZeker logo & huisstijl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Vorm-R:

      Beste marcelalpha, hierbij een eerste ontwerp waarbij ik uitgegaan ben van de 'favicon' om het beeld zo herkenbaar mogelijk te maken. Ik heb dus gekozen voor een puur grafische oplossing waarbij de 'look en feel' dan inderdaad in de fotografie gezocht kan worden. Ik ben benieuwd naar je reactie. Groet, Ab.

    2. marcelalpha zegt :

      Dag Ab,
      we zijn het erover eens dat we het logo te strak en kil vinden voor hetgeen we gaan doen. Bovendien maken de kleurkeuzes voor ons wat te "zwaar".

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network