ClickCease Ontwerpen van mireille den Hartog - Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos!

Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos!

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: La Feve chocolade
  • Categorie: Overig
  • Totaal budget: € 259.00
  • Datum start : 25-06-2014 22:54
  • Datum einde : 22-07-2014 22:51
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 89
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

La Feve maakt exclusieve handgemaakte verse bonbons. We leveren aan winkels en exclusieve restaurants. Samen met 10 top chefs van 10 restaurants die allemaal minimaal een Michelinster hebben zijn bonbons ontwikkeld. We noemen dit concept STERRENBONBONS Deze 10 smaken bonbons worden verkocht via internet (speciale webshop) en via winkels aan consumenten. In de doos zitten 4 x 10 bonbons. De luxe exclusieve doos waarin ze verpakt worden is 40 x 30 centimeter en 2,5 centimeter hoog. De doos is van hard karton en volledig wit. Rechtsonder komt ons La Feve logo.

Om de doos heen willen we een wikkel/sleeve (van boven naar beneden). Deze sleeve die geen relatie heeft met onze huisstijl moet het unieke concept uitstralen van 10 Michelinrestaurants die samen met La Feve 10 verschillende bonbons heeft ontwikkeld. Ieder restaurant krijgt zijn eigen bonbon die ontwikkeld is door de chefkok samen met de chef pattissier van van La Feve.

Kleurstelling etc is de keuze van de ontwerper! We laten ons graag verassen.
Kernwoorden: exclusieve Horeca, exclusieve bonbons, luxe, bijzondere smaken, verrassend, bijzonder.

De voorkant van de sleeve moet opvallen in winkels.
Op de achterkant komen ingrediënten, streepjescode, adresgegevens etc.

Bedrijfsomschrijving:

In 2010 is Geert-Jan Heesterbeek gestart met zijn bedrijf la Fève chocolade & desserts. Geert-Jan werkt met zijn team aan de beste bonbons, desserts en taarten. Bij la Fève draait het om kwaliteit en innovatie. Zo heeft Geert-Jan in 2009 de wedstrijd “De lekkerste bonbon van Nederland” gewonnen. De jury noemde het een bonbon van wereldniveau! In het assortiment van la Fève is deze bonbon inmiddels een klassieker. Het team van la Fève wil de klant keer op keer verrassen met bijzondere creaties van chocolade.

Zie www.la-feve.nl

Doelgroep:

Consumenten die eten in de betere restaurants
Consumenten die zichzelf verwennen met de betere chocolade/bonbons en/of dit cadeau willen doen
Consumenten die inkopen doen bij wijnhandel, traiteur, patisseries.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleur staat geheel vrij. De sleeve komt om een witte (luxe "apple" uitstraling doos). Huidige huisstijl is wit/grijs/zwart. rechtsonder op de doos wordt het bedrijfslogo gedrukt. De sleeve moet deze ruimte vrijlaten.

Een voorbeeld van een bonbon (klein, geairbrusht) is bijgevoegd. Alle bonbons krijgen een eigen kleur.

mireille den Hartog
  • Overig # 359548 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      Idee met beeld. Maak van een bonbonvorm, in dit geval toevallig met sterren, een foto. Hierdoor zien de mensen het ambacht en het handwerk.

      Leuke introductie actie om te doen is dat bij aankoop of met een selfie de consument een bonbon workshop met 1 van de chefs kan winnen.

    2. La Feve chocolade zegt :

      We zijn niet zo van de foto's. Een mooi ontwerp vinden we meer spreken. Je idee met het selfie spreekt ons aan!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 359075 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      de combi. Met het patroon kun je leuke dingen doen die je bijvoorbeeld laat terugkomen op de website. Eigen label, eigen webpagina, eigen huisstijl!

    2. La Feve chocolade zegt :

      Goeie suggesties!

    3. mireille den Hartog zegt

      Dank je wel voor de reacties! Leuk. Bij een verpakking moet ook duidelijk zijn waar het over gaat als consumenten langs een schap lopen. De afstande is dan toch tussen 30 en 60 cm. Je leest meteen dat er bonbons in zitten.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 359074 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      beetje meer naar het paarse.

    2. La Feve chocolade zegt :

      Mooie kleur, komt fris over en ook eigenstijds!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 359073 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      de rode versie. Luxe, chic modern en eigentijds in 1.

    2. La Feve chocolade zegt :

      Ziet er mooit uit.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 358675 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      De achterkant van de banderol/ doos. Sluitsticker is het embleem die ook het patroon vormt.

    2. La Feve chocolade zegt :

      Hoe zou je ontwerp het doen in rood. Of nog een andere kleur?

    3. mireille den Hartog zegt

      Waarom rood als ik vragen mag? Is nogal een harde en agressieve kleur. Dan eerder bordeaux rood of donker rood. Ik ga zelf even een kleur zoeken in het rode. Wat wel overeind moet blijven is een bepaalde luxe want de chocolaatjes zullen toch hun prijs hebben. consumenten betalen niet veel geld voor een goedkoop uitziende doos met inhoud

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Overig # 358671 voor Ontwerp een verpakking voor een bonbon doos! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer mireille den Hartog:

      Hallo, wat een leuke en inspirerende opdracht. en ook lekker. Tussen al het drukke verpakkingsmateriaal in de winkels moet je iets doen om op te vallen. Jullie doen dat al door de basisdoos helder wit te houden. De banderol heeft een patroon die is opgebouwd uit het embleem met een S en een B van sterrenbonbon. Deze fungeert ook als sluitsticker op de achterkant. Verder de naam en een kleine beschrijving van wat het is. Simpel, helder en eigentijds net als de bonbons die in de verpakking zitten.
      Met het patroon kan je ontzettend veel kanten op.

    2. La Feve chocolade zegt :

      Leuk concept met het logo en de rondjes. Ook de tekst aan de voorkant komt hier goed in uit. Het logo/letters SB doet ons denken aan vormgeving die er al op de markt is. We denken dat er misschien vergelijkbare chocoladerepen ontwerpen zijn.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network