War Child Brand Guard

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: War Child
  • Categorie: Visitekaartje
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 25-09-2012 14:02
  • Datum einde : 15-10-2012 17:45
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 26
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving:

War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep:

Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: brandbook@warchild.nl

Social Network