ClickCease Ontwerpen van SoonAfter - War Child Brand Guard

War Child Brand Guard

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: War Child
  • Categorie: Visitekaartje
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 25-09-2012 14:02
  • Datum einde : 15-10-2012 17:45
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 26
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving:

War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep:

Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: [email protected]

SoonAfter
  • Visitekaartje # 130031 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Hallo,

      nog een keer. Als aanvulling nog een aantal uitdrukkingen voor Brandon.

      Vriendelijke groet,
      Iza

    2. War Child zegt :

      Zie onder

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 129953 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Hallo War Child Team,

      Hierbij een nieuwe versie van Brandon, met gezichtsuitdrukkingen, verschillende houdingen. Daarnaast nog enige voorbeelden van hoe Brandon met verschillende patronen en foto's kan worden aangekleed. Zo kan de figuur aangepast worden aan zijn omgeving of specifieke toepassingen.

      Vriendelijke groet,
      Iza

    2. War Child zegt :

      Hallo Iza,

      Veel dank voor al je variaties. De patronen en foto’s werken mooi. Toch vinden we dat je figuur zich niet genoeg leent voor heldere expressies. Door je schetsmatige opzet komt het wat druk en ‘priegelig’ over (zie ook ons eerdere comment over dat het te subtiel is).

      We zullen je bijdrage meenemen in de beoordeling.

      Groeten

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 128144 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Hallo War Child team,

      hierbij mijn tweede voorstel voor Brandon. Deze figuur is veelzijdiger in te zetten en heeft een vriendelijke en krachtige uitstraling. Hij kan op diverse manieren zijn instructies geven.

      Vriendelijke groet,
      Iza

    2. War Child zegt :

      Hallo Iza,

      Dank voor je nieuwe voorstel. Brandon wordt inderdaad een stuk vriendelijker dan je eerdere ontwerp. We vinden het jammer dat je niet verder gegaan bent met de gezichtsuitdrukkingen (zie onze eerdere post), waardoor Brandon wat diepte in z’n persoonlijkheid mist. Maar we nemen je inzending mee in de overweging.

      Ontzettend bedankt.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 126600 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Hallo,

      Als derde voorbeeld een aantal verschillende uitdrukkingen en gebaren die zijn toe te passen op verschillende situaties. Daaronder nog een paar voorbeelden van t-shirts met Brandon erop.

      Groet,
      Iza

    2. War Child zegt :

      Dag Iza,

      Ontzettend bedankt voor je inzendingen. We vinden jouw Brandon zeker herkenbaar en zien dat je Brandon wat meer gezichten hebt gegeven.

      Maar we vinden deze nog te subtiel om online uit de verf te komen. De vlammende haren komen bij nader inzien ook ietwat agressief over. Terwijl de functie van Brandon meewerkend en constructief is.

      We denken dat we met deze richting helaas niet verder komen. Mocht je nog een slag willen maken: graag. Zo niet: heel erg bedankt voor je inzet en ideeën.

      Groet,
      War Child

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 126599 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      In het tweede voorbeeld: Brandon als style coach, de pantone kleurcode is in de figuur verwerkt.
      Ik hoop dat dit meer toelichting geeft op het ontwerp.

      Groet,
      Iza

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 126596 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Hallo War Child team,
      hierbij stuur ik een paar voorbeelden van mogelijkheden van Brandon die instrueert en motiveert over de kleuren, typografie en designs.
      Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

      Groet,
      Iza

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 125960 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer SoonAfter:

      Beste War Child crew,

      Hierbij stuur ik mijn inzending voor het cultureel onafhankelijk fictief personage War Child.
      Het idee erachter is dat het best pit moet hebben om iets te verdedigen; energiek, onafhankelijk, dapper en gefocust moet zijn. Dat personage heeft de vorm van een collage van elementen, zoals vuur, en een “echt mens”. Het karakter is ook toepasselijk voor de moeilijke situatie van de kinderen. Daarom denk ik dat dit concept-personage de kinderen kan helpen bij het het omgaan met en het verwerken van hun problemen. Vaak willen ze namelijk zo mogelijk “normaal” kunnen leven. Daarvoor moet je de moed ook hebben.

      Vriendelijke groet,
      Iza van Geelen

      www.soonafter.nl

    2. Dutch Fellow zegt

      Ha Iza,
      fraai werk! Past goed bij het logo van war child!

      gr. Dutch Fellow

    3. SoonAfter zegt

      Complimenten krijgen is altijd leuk. Bedankt.
      Groet,
      Iza

    4. War Child zegt :

      Hallo Iza,
      Dank voor je inzending en je uitleg. We zijn het met je eens dat het personage pit moet hebben om zijn werk als coach te doen. In je ontwerp visualiseer je het werk van War Child, niet zozeer de coach die Brandon is voor onze eigen medewerkers en aangesloten ontwerpers/schrijvers. Brandon instrueert en motiveert over de kleuren, typografie en designs die ze gebruiken, de teksten die ze schrijven, et cetera. Je schrijft ‘Het karakter is ook toepasselijk voor de moeilijke situatie van de kinderen’. Dat zit er wat ons betreft teveel in.
      Lukt het je vanuit dit ontwerp een vertaalslag te maken naar Brandon als huisstijlcoach?

      Groet!

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network