ClickCease Ontwerpen van Dutch Fellow - War Child Brand Guard

War Child Brand Guard

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: War Child
  • Categorie: Visitekaartje
  • Totaal budget: € 0.00
  • Datum start : 25-09-2012 14:02
  • Datum einde : 15-10-2012 17:45
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 26
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving:

War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep:

Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: [email protected]

Dutch Fellow
  • Visitekaartje # 129740 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Womanizer!

      Hey guys,

      Iedereen hier is helemaal in love met deze knaap en jullie opmerking hem iets meer van de regio mee te geven pakt heel erg knap uit. Afgebeeld, Brandon met originele Columbiaanse Sombrero. Nice, toch?

    2. straatjutter zegt

      zijn er ook andere huidskleuren mogelijk ?,

    3. Dutch Fellow zegt

      Ja hoor, hij is helemaal vector dus appeltje eitje om aan te passen

    4. War Child zegt :

      Goed gedaan, we zien de mogelijkheden.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 129649 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Pfff, vergeet ik bijna nog datgene wat ik beloofd had te doen, hier zijn alle gezichtsuitdrukkingen, zou toch genoeg moeten zijn, niet?

    2. War Child zegt :

      Hallo Menno,

      Super om alle uitdrukkingen te zien. Ziet er geweldig uit.

      Groet

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 126943 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Hey guys,

      Dutch Fellow heeft Brandon tot leven gewekt en dit knaapje kan dagelijks schone kleding aan, heeft coole t-shirt bedrukkingen en duidelijk zichtbare gezichtsuitdrukkingen (gekoppeld aan de boodschap). De geniale tekstregels zijn geleend uit een lied van Bob Marley en hebben alleen de functie van plaatshoudende tekst (voorbeeld). Wederom is biedt concept voldoende ruimte om voor verdere creatieve uitspattingen en zal Dutch Fellow voor de kleding + evt. bedrukking shirt en gezichtsuitdrukking zorgen.

      Wij zijn razend benieuwd naar jullie reactie.

      Keep up the good work,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    2. Berendje zegt

      Wow vet!! Met gezicht en haar zeg je idd ook al een hoop!

    3. Dutch Fellow zegt

      Thanks!!

    4. Dutch Fellow zegt

      Hey fellows,
      Wij zijn nog aan het trachten textiel patroontjes subtiel aan te brengen, mits dit niet teveel de aandacht zal gaan opeisen zal ook hiervan nog een update volgen.

      greetz, menno

    5. War Child zegt :

      Ha Dutch Fellow Menno,

      Slick. Mooi hoe je Brandon cartoonesk tot leven hebt geroepen. Het expliciete in zijn uitdrukkingen spreekt erg aan. Ook het idee om hem van kleding te laten wisselen is goed gevonden. Hij gaat tenslotte aan het werk in onder meer Colombia, Congo, Myanmar en Afghanistan. Dan moet'ie ook een beetje in het straatbeeld passen.

      Denk je dat dit genoeg is om zijn huidige westerse uiterlijk te ondervangen?

      We zijn heel benieuwd!

      Groet!

    6. Dutch Fellow zegt

      Hey guys,

      In principe staat de basis (of geraamte) van deze illustraties als een huis en met een poep en een zucht kan ik er een negertje, eskimo, rus, whatever... van maken. In dit geval denk ik dat een licht donkere huidskleur wel toepasselijk is. Zal op internet even checken hoe ze er in congo etc. bijlopen, heb daar nog totaal geen beeld van. Pas ik Brandon daarop aan, kan ie lekker blenden in het straatbeeld.

      Fijn Weekend, Menno

    7. Dutch Fellow zegt

      Beste War Child toppers,

      Hoe leuk deze opdracht ook is (kan hier nog wel jaren mee spelen) helaas moet ik inmiddels echt goochelen met tijd waardoor ik minder tijd heb om te 'spelen'.
      Wat Brandon betreft zou ik graag willen weten of het alleen om kleding aanpassingen gaat (zoals in jullie mail) of dat het een local (getinte huidskleur) moet worden. Zodra dit bekend is zal ik voor Brandon een kledingset (7x) maken (elke dag schone kleding) en zal ik per set de verschillende gezichtsuitdrukkingen maken. Nadat jullie deze gezien en goed bevonden hebben zal per mail zowel open bestanden AI alsmede PDF (export) worden verstuurd.

      Wees gegroet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    8. War Child zegt :

      Beste Menno,

      De oplossing die je hier zelf geeft, lijkt ons perfect: zeven verschillende kledingtypes met verschillende uitdrukkingen. Samen met een iets donkere tint voor Brandon. War Child werkt in Colombia, Midden-Afrika, het Midden-Oosten, Afghanistan, Sri Lanka, Myanmar en Nederland.
      Wij hebben de indruk dat dit goed toe te passen is op je concept. Wat ons betreft is je richting helder. Meer voorbeelden zijn welkom, maar niet noodzakelijk om het goed te kunnen beoordelen.

      Nogmaals veel dank voor je tijd.

    9. Dutch Fellow zegt

      okay, ben benieuwd of deze knaap het wordt

    10. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 126197 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste War Child toppers,

      Vandaag hebben wij het eerste concept verder aangescherpt, waarbij wij als uitgangspunt hadden het contrast in de illustratie nog extremer te maken, vandaar de olijke teddybeer met gasmasker.

      Wij hopen dat het in de smaak valt en zijn benieuwd naar jullie reactie.

      Wees gegroet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    2. War Child zegt :

      Hallo Menno en Dutch Fellows,

      Heel mooi gevonden! Dat zou als symbool inderdaad erg mooi werken. En we zien dat jullie anderen hebben geïnspireerd in T shirt design. In deze wedstrijd zijn we echter specifiek op zoek naar de personificatie van de coach Brandon, die voornamelijk online tot leven moet komen. Zie ook onze feedback op jullie andere inzending. Maar we bewaren dit concept zeker, wellicht in de toekomst op terug te komen.

      Groeten

    3. Dutch Fellow zegt

      Ha War Child crew,

      Ik begrijp wat jullie bedoelen en nu ik het zelf ook weer even terugzie, ja, een sterk concept echter meer geschikt als extern communicatie concept. Prima, dat jullie het even op de plank liggen en mijn ervaring van de laatste tijd is dat goede ideeen altijd een podium vinden. Mochten jullie in de toekomst dit concept verder willen uitrollen dan werken wij het graag voor jullie verder uit. Wat Brandon betreft, zal ik nog wat knutselen, wellicht wat meer de gewiekste art director uitlichten, wijsneusje met zwarte design bril en puntschoenen. Daarbij zal ik proberen dit menneke wel verschillende gezichtsuitdrukkingen te geven om hem zo iets meer leven in te blazen.

      Wees gegroet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 125813 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste War Child crew,

      Dat deze rakkers voor impact zullen zorgen, laten wij u dmv. dit T-shirt zien.

      Wees gegroet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Visitekaartje # 125802 voor War Child Brand Guard wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Dutch Fellow:

      Beste War Child crew,

      Bijgaand onze inzending met beknopte uitleg. Ons idee achter deze illustraties is dat we ze 100% aaibaar wilden maken (knuffelbeesten), met als toevoeging de nare gevolgen die kinderen uit oorlogsgebieden oplopen.
      Dit concept kan zowel met een van de gepresenteerde illustraties of met meerdere personages worden gebruikt, waarbij Dutch Fellow zal zorgen dat de stijl van illustreren voldoende is om met deze personages te kunnen varieren. Dit geldt uiteraard ook voor wel of geen oorlogsitems en gezichtsuitdrukking.

      Vanwege de drukke tijden bij Dutch Fellow hebben wij gekozen deze illustraties eerst te presenteren en zeggen wij War Child belangeloos voor de uitwerking van dit concept te zorgen.

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder

      www.dutchfellow.eu

    2. War Child zegt :

      Hallo Menno en Dutch Fellows,

      Veel dank voor je eerste concept. Ziet er geweldig uit en inderdaad erg aaibaar. En mooi dat er zoveel variatie mogelijk is. Je hebt de 'nare gevolgen die kinderen uit oorlogsgebieden oplopen' erin doorgevoerd. Dat vinden wij een beetje afleiden: Brandon is een coach die onze eigen medewerkers en aangesloten ontwerpers/schrijvers instrueert en motiveert. Over de kleuren, typografie en designs die ze gebruiken, de teksten die ze schrijven, et cetera. Hij mag dan ook meer de huisstijlcoach uitstralen, in plaats van de kindercoach.

      Is het mogelijk om (met de doelgroep in je achterhoofd) te kijken naar een variatie op jullie eerste ontwerp?
      Groeten

    3. JaimeLeVeau zegt

      Really cool !
      Bravo

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network