ClickCease Ontwerpen van Desiree Hendriksen - GEZOCHT: pakkende naam voor grote, bestaande kinderopvangorganisatie en marktleider!

GEZOCHT: pakkende naam voor grote, bestaande kinderopvangorganisatie en marktleider!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: communicatie
  • Categorie: Bedrijfsnaam
  • Totaal budget: € 150.00
  • Datum start : 14-10-2011 12:10
  • Datum einde : 28-10-2011 12:07
  • Status : Beëindigd
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 172
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Opdracht:Bedenk een naam voor de nieuwe organisatie.

Uitgangspunten nieuwe naam
De nieuwe naam zal in elk geval moeten voldoen aan de volgende aspecten:
- de naam moet origineel en onderscheidend zijn en als URL beschikbaar;
- Aansprekend. Voor ouders is kinderopvang emotie, dus geen zakelijke naam of afkorting;
- Duidelijke relatie met Kinderopvang mag, maar hoeft niet.
- Geschikt voor uitbreiding naar meerdere plaatsen. Naam in combinatie met plaats moet mogelijk zijn. (bijvoorbeeld Bijzonder Amsterdam)
- Makkelijk uit te spreken en te onthouden;
- Toepasbaar voor zowel peuterspeelzaal, kinderdagverblijf als naschoolse opvang;

Om een idee te geven in welke richting gedacht moet worden bijgaand wat namen die aanspreken. Deze worden echter al door andere opvangorganisaties gebruikt en zijn dus niet meer beschikbaar: Kinderstad, Kinderrijk, Koningskinderen, Bijzonder Amsterdam

Bedrijfsomschrijving:

2 succesvolle kinderopvangorganisatie in Noord Holland, beide marktleider in hun regio, gaan fuseren. Er ontstaat een nieuwe organisatie met in totaal 20 kinderdagverblijven (0-4 jr), 28 locaties voor naschoolse opvang (4-13 jr) en 23 peuterspeelzalen (2-4 jr).
De omgeving is zeer competitief. Aansprekendheid en onderscheidend vermogen van zowel naam, uitstraling als aanbod is dan ook van groot belang.

Doelgroep:

zwangere vrouwen zonder kinderen
Ouders met kinderen in de leeftijd van 0 - 12 jaar

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Om een idee te geven in welke richting gedacht moet worden bijgaand wat namen die aanspreken. Deze worden echter al door andere opvangorganisaties gebruikt en zijn dus niet meer beschikbaar: Kinderstad, Kinderrijk, Koningskinderen, Bijzonder Amsterdam

Zodra we een nieuwe naam hebben zal een beeldmerk en huisstijl ontwikkeld moeten worden.
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. De naam zal in alle plaatsen waar we gevestigd zijn gebruikt worden
2. de naam zal in alle plaatsen waar we gevestigd zijn gebruikt worden, maar gekoppeld worden de specifieke plaats.

Desiree Hendriksen
  • Bedrijfsnaam # 40388 voor GEZOCHT: pakkende naam voor grote, bestaande kinderopvangorganisatie en marktleider! wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Bedrijfsnaam # 40387 voor GEZOCHT: pakkende naam voor grote, bestaande kinderopvangorganisatie en marktleider! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Desiree Hendriksen:

      Kind is een veelgebruikte afkorting voor kinderdagverblijf. Dit is ook de afkorting die voor opvang gebruikt wordt in diverse social media en e-mail. Het is vrij eenvoudig om met deze naam als nr. 1 resultaat gevonden te worden in zoekmachines op het web. verkeer tussen ouders met kinderen in de opvang. Kid is kort krachtig en door jong en oud te onthouden.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network