ClickCease Ontwerpen van Marvel - Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling

Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: BrettP
  • Categorie: bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 300.00
  • Datum start : 23-02-2011 14:02
  • Datum einde : 22-03-2011 22:33
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 41
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Krachtig, gemakkelijk te onthouden, duidelijk, fris, jong, .... Bij voorkeur dient het logo ook duielijk de merknaam te bevatten (letters kunnen al genoeg zijn), geen te typische zaken (figuren) zoals bouwgereedschap, stenen, ... .

Bedrijfsomschrijving:

Wij zijn een bouwbedrijf dat actief is in de provincie Antwerpen waarbij we ook actief zijn op het gebied van residentiële projectontwikkeling in eigen beheer of voor een derde partij. De merknaam (en logo) dient om al onze residentiële projecten onder 1 paraplu te brengen en naamsbekendheid te geven, de merknaam dient geen associatie op te roepen met onze huidige activiteiten als bouwbedrijf. Derden dienen dit te aanzien als een onafhankelijke entiteit, los van onze traditionele activiteiten. De merknaam dient vooral te associëren met zekerheid, kwaliteit, duurzaamheid, fris, creativiteit & dient te verwijzen naar onze residentiële projectontwikkeling (leuke en toffe woonomgevingen voor jong & oud).

Doelgroep:

Onze doelgroep is zeer uitgebreid van jonge starters tot senioren. Echter willen we wel een fris, kwaliteitsvol, creatief & jong imago (als merknaam en logo) dat men koppelt aan leuke en aangename woonomgevingen waarin iedereen wil wonen (zowel mensen met een klein als een groot budget). Deze merknaam moet zowel gepresenteerd kunnen worden aan kopers, huurders, financiers, als overheden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Het logo (en bijhorend de merknaam) dient zowel in kleur als zwart/wit duidelijk over te komen, gelieve het kleurgebruik te beperken (geen kleurboeken). Voorkeuren zijn wit, groen, blauw, echter andere kleuren mogen ook. Verras ons positief!

Marvel
  • bedrijfsnaam & logo # 16505 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. BrettP zegt :

      Helaas, de collega's (en ik) hadden de keuze tussen dit ontwerp en een ander. Men heeft gekozen voor het andere ontwerp. Toch wil ik U bedanken voor uw uitstekende input en wens ik U veel succes met de andere wedstrijden. Mogelijks kunnen we in de toekomst nog iets voor elkaar betekenen.

    2. Marvel zegt

      Hallo Brett

      Bedankt voor de prettige samenwerking (u reageert tenminste en inhoudelijk ook zinnig). Dat is voor mij dan ook aanleiding om, met het oog op de toekomst, u mijn mailadres te geven: [email protected]. Want, ofschoon ik denk dat u een juiste keuze gemaakt heeft, we met eventuele toekomstige projecten in een reguliere omgeving en in dialoog nog verder kunnen komen.

      Henk

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 16504 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      De m's achter elkaar kan. Daarmee wordt het leesbaarder, maar ook minder bijzonder/memorabel. Hierin is geen goed of fout, maar wel bedrijfsvoorkeur. Ik kan me voorstellen dat u de vraag stelt vanuit de overweging of mensen dit "goed" onthouden i.v.m. internet. Het is sowieso verstandig om www.immbuild.be EN www.imbuild.be vast te leggen en de beide namen te koppelen aan één site (doorlinken).

      Dan, ik zag de vraag aan Wendesign voor een werfdoek. (Zij gebruikt overigens een sterke en frisse kleurcombinatie, pluim! In het kader van de pitch ga ik deze niet overnemen. Dat zou niet netjes zijn.) Bij deze mijn voorstellen voor het doek.
      Grijs kan, maar blijft ook erg grijs/onopvallend in het straatbeeld. Alternatief is een oranje-bruin. Dit is ook niet besmettelijk maar wel typischer/opvallend.

      U merkt wel dat mijn voorkeur ligt bij opvallen. Daarom zou ik kiezen voor de gestapelde m op oranje-bruin.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15936 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15935 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      Bij deze de invulling van uw verzoek. Aangezien er geen 'hoekiger' letter bestaat die mij bevalt in dit kader, heb ik voor u een nieuw font ontworpen. Hiermee heeft u ook een gegarandeerd unieke typografie voor uw bedrijf!

      Naast het blauwgrijs heb ik ook een feller alternatief.

    2. BrettP zegt :

      Ik vind de font geweldig, ik heb enkel een vraagje bij de dubbele M. Wij adverteren meestal op bouwwerven, dus bijgevolg op werfdoeken (meshing). Deze staan altijd opgesteld aan straatzijde met een snelle doorstroming, zou men dan niet eerder denken aan imbuild in plaats van immbuild? Dit ontwerp en dat van een ander dragen momenteel mijn voorkeur.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15294 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      trendsetter

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15293 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      nr2

    2. BrettP zegt :

      Ik vind deze de meest geslaagde, Zouden we deze Imm ook is proberen in het blauw met hoekigere letters? Ik ben wel afwezig vanaf morgen t/m 05/03.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15292 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      Bon, een frisse start!

      Nieuwe invalshoek. Ik heb wel getracht het ontwerp fris en vernieuwend te houden. De drie ontwerpen lopen op van traditioneel (vertrouwd) via prikkelend (nr2) tot zondermeer trendy.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15164 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      Het tweede voorstel speelt meer in op woongenot en lifestyle. Het heeft een heel hoog "feel-good" gehalte. Ik hoop dat u uzelf de kans geeft even te wennen aan deze verfrissende insteek. Als "je onderscheiden van de concurrentie" of "het communiceren van meerwaarde" uw doelstellingen zijn, dan bieden deze ontwerpen mogelijkheden.

    2. BrettP zegt :

      Idem als ander onderwerp, vind het idee van de banner wel leuk om als achtergrond te gebruiken (maar dan eerder groene weide, blauwe lucht, klein wolkje, ...).

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 15163 voor Merknaam en logo voor op te richten afdeling residentiële projectontwikkeling wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Marvel:

      Een tweetal voorstellen. Oke, het is gedurfd, controversieel zelfs. Maar juist daardoor is het fris, jong en memorabel. Het concept ontleent zijn kracht aan de eigenzinnige ontkenning van de kleur.

      Beide logos zijn gepresenteerd in hun "natuurlijke habitat", waar uw klanten ze ook tegen komen. Een kaal logo zegt mij immers niet zoveel, net zoals een tegel ook pas in het gebouw tot zijn recht komt.

      Dit voorstel legt in zijn vorm en duidelijkheid een sterke relatie met de bouwwereld.

    2. BrettP zegt :

      Ik hou van je creativiteit en out of the box denken. Gisteren zei iemand me om de naam eerder traditioneel (genre Imbuild, immstruct, structimmo, ...) te houden en de slogan/logo fris en creatief te ontwerpen. Naarmate dat trends komen en gaan en dat slogans en logo's aanpassen simpeler is dan veranderen van merknaam. Graag uw idee / inzicht / voorstel hierop.Alvast bedankt.

    3. Marvel zegt

      Om dit soort overwegingen goed in kaart te brengen en een zinvolle afweging te kunnen maken, zouden we om de tafel moeten gaan zitten. En dat is in deze pitch-omgeving altijd moeilijk, zo niet onmogelijk.

      Maar dat gezegd hebbend de volgende 2 cases ter overweging. Uiteraard is e.e.a. overtrokken, maar waar voelt u zich het beste bij? Waar vind u de meeste waarheid?

      Stel case 1:
      Het blauwe huis gaat als bedrijf van start. Niet heel voorspoedig, enkele hobbeltjes zoals last van concurrentie en andere opstartproblemen. Maar denkt u dat de naam en uitstraling bijzonder genoeg zijn om partners nieuwsgierig te maken? Bij nee, niet aan beginnen. Bij ja, dan is het alleszins denkbaar dat u een klantenkring, zelfs een reputatie opbouwt als zijnde een bijzondere onderneming. Waarom dan uw imago wijzigen in de toekomst? Alleen als het echt nodig is. En wat wilt u dan worden? Muisgrijs?

      Stel case 2:
      Imbuild gaat van start. Een "veilge" keuze, vooral niet opvallen. Het gaat niet zo heel voorspoedig, want u moet iedereen uitleggen wie u bent en waarom men met een nieuwe speler in zee moet gaan. Want veel "nieuws" is er niet te verwachten zo te zien, toch? Sowieso denken een aantal klanten dat u een bouwonderneming bent i.p.v. een projectontwikkelaar.
      Maar, het bedrijf weet zich staande te houden en levert goede kwaliteit. En tot in lengte van dagen blijft u uitleggen wie en wat u bent.

    4. BrettP zegt :

      Beste,
      U heeft zeker gelijk op bepaalde gebieden, echter voelt men zich het beste bij Immbuild (klinkt inderdaad niet zo authentiek als het blauwe huis)..Echter koopt men een woning op basis van een architectuurplan, reputatie en de locatie (zeker in onze regio). Echter wil men enkel een aparte merknaam hebben voor de eigen ontwikkelingen, zodoende dat de mensen weten dat Immbuild staat voor kwaliteit (jong, fris, betrouwbaar, ...), veelal zijn deze projecten immers in dezelfde regio. Met Immbuild wil men eindelijk een "keur"merk stempelen op al onze projecten voor de buitenwereld.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network