ClickCease Ontwerpen van Tim Molenaar - Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: JTroeijen
  • Categorie: bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 450.00
  • Datum start : 16-06-2011 21:06
  • Datum einde : 23-06-2011 21:54
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,EPS, PNG
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 81
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor de naam: een pakkende korte naam die nog gebruikt kan worden bij KvK en op website op allerlei extensies (met name .com en .nl, maar eigenlijk alle veel voorkomende Europese extensies). een naam die kort en bondig dekt wat we doen en die eigenlijk automatisch weergeeft wat voor bedrijf het is. bovendien willen we graag de naam kunnen koppelen met labelnamen die later onderdeel van het bedrijf kunnen zijn. verder een internationale naam die dusdanig is dat deze in iedere taal aansprekend klinkt.
Vwb het logo: we denken in de kracht van afbeeldingen vooral, een pakkend eenvoudig logo, maar wel met een bepaald cachet, modern, innovatief, strak en straalt creativiteit uit, het beeld meteen uit dat we geen middelmaat zijn maar top in wat we doen.

Bedrijfsomschrijving:

We zijn een nieuw te vormen bedrijf vanuit twee bestaande bedrijven, www.hospitalityfriend.com en Kimiro B.V. We gaan ons toeleggen op ontwikkeling van hospitality en eten en drinken concepten. Dat kan zijn voor horeca formules maar ook bijvoorbeeld voor benzinepompen, en bijvoorbeeld belevingsconcepten in kantoren en ziekenhuizen. De grote gemene deler van alles wat we doen is dat het concept dat we ontwikkelingen altijd een bijzondere beleving teweeg brengt bij de gast of klant.
Sleutelwoorden bij de vormgeving zijn: authenticiteit, uniciteit, op maat gemaakt/ontworpen, open, transparant, mensgericht, op experienceniveau.

Doelgroep:

Horecaketens, petrolketens, ketens van mainstreetconcepten als Mocca d'or, Laplace, Bijenkorf, ziekenhuizen, kantoren van grote ondernemingen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Ik wil hier niet te veel beinvloeden maar de kracht van het Apple logo spreekt ook ons tot de verbeelding.
We zijn niet op zoek naar een jolig broodje, koksmutsje oid. We gaan voor iets wat krachtig en meteen verbeeld/omschrijft, het mag best uit een compleet ander referentiekader komen.
De winnaar wordt verder betrokken in andere facetten welke met het te vormen bedrijfsimago te maken hebben, zoals website, huisstijl, kantoorinrichting en eventuele logovorming bij onze opdrachtgevers en B.V.'s

Tim Molenaar
  • bedrijfsnaam & logo # 24978 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tim Molenaar:

      Beste J. Troeijen,

      Ik heb gekozen voor de de naam l'amuse. De amuse is bedoeld om de smaakpapillen te stimuleren. Bovendien staat er in het engels amuse. Dit heeft natuurlijk weer te maken met de hospitality. Ik denk dus dat deze naam goed past bij jullie bedrijf. Het is makkelijke om dezelfde naam dus te koppelen aan de verschillende onderdelen. Ik heb in dit logo een voorbeeld gegeven dat zowel foodconepts als hospitality in het logo kunnen staan. Je kunt ook denken aan verschillende domeinnamen zoals lamusehospitality.com of lamusefoodconcepts. Maar het is natuurlijk ook een idee om er streepjes tussen te zetten. lamuse-hospality.com

      Omdat het beeldmerk intergraal inzetbaar moet zijn met kleine aanpassingen wilde ik vooral een logo creeeren dat voldoet aan een algemeen beeld zonder de waarde van het logo te verliezen. Het beeldmerk bestaat uit een kroontje waarin in negativespace de letter a te lezen valt. De kroon staat voor de hoge kwaliteit waar julie voor streven. Om het logo niet te oudbollig te laten worden heb ik gekozen om het beeldmerk een kleurgradient te geven.


      Ik hoop dat ik jullie zo goed mogelijk heb kunnen helpen. Als er nog aanpassingen gedaan moeten worden hoor ik dat graag.

      Met vriendelijke groet,


      Tim Molenaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network