ClickCease Ontwerpen van Esther - Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: JTroeijen
  • Categorie: bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 450.00
  • Datum start : 16-06-2011 21:06
  • Datum einde : 23-06-2011 21:54
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,EPS, PNG
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 81
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor de naam: een pakkende korte naam die nog gebruikt kan worden bij KvK en op website op allerlei extensies (met name .com en .nl, maar eigenlijk alle veel voorkomende Europese extensies). een naam die kort en bondig dekt wat we doen en die eigenlijk automatisch weergeeft wat voor bedrijf het is. bovendien willen we graag de naam kunnen koppelen met labelnamen die later onderdeel van het bedrijf kunnen zijn. verder een internationale naam die dusdanig is dat deze in iedere taal aansprekend klinkt.
Vwb het logo: we denken in de kracht van afbeeldingen vooral, een pakkend eenvoudig logo, maar wel met een bepaald cachet, modern, innovatief, strak en straalt creativiteit uit, het beeld meteen uit dat we geen middelmaat zijn maar top in wat we doen.

Bedrijfsomschrijving:

We zijn een nieuw te vormen bedrijf vanuit twee bestaande bedrijven, www.hospitalityfriend.com en Kimiro B.V. We gaan ons toeleggen op ontwikkeling van hospitality en eten en drinken concepten. Dat kan zijn voor horeca formules maar ook bijvoorbeeld voor benzinepompen, en bijvoorbeeld belevingsconcepten in kantoren en ziekenhuizen. De grote gemene deler van alles wat we doen is dat het concept dat we ontwikkelingen altijd een bijzondere beleving teweeg brengt bij de gast of klant.
Sleutelwoorden bij de vormgeving zijn: authenticiteit, uniciteit, op maat gemaakt/ontworpen, open, transparant, mensgericht, op experienceniveau.

Doelgroep:

Horecaketens, petrolketens, ketens van mainstreetconcepten als Mocca d'or, Laplace, Bijenkorf, ziekenhuizen, kantoren van grote ondernemingen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Ik wil hier niet te veel beinvloeden maar de kracht van het Apple logo spreekt ook ons tot de verbeelding.
We zijn niet op zoek naar een jolig broodje, koksmutsje oid. We gaan voor iets wat krachtig en meteen verbeeld/omschrijft, het mag best uit een compleet ander referentiekader komen.
De winnaar wordt verder betrokken in andere facetten welke met het te vormen bedrijfsimago te maken hebben, zoals website, huisstijl, kantoorinrichting en eventuele logovorming bij onze opdrachtgevers en B.V.'s

Esther
  • bedrijfsnaam & logo # 25592 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Esther zegt

      Mocht één van de ontwerpen aanspreken (of een deel van het ontwerp) kan het ook nadien naar wens worden aangepast.

      M.v.g Esther

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 25497 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Esther:

      De gedachte achter dit logo..

      Naam: In het logo nu als voorbeeld "hospitality for you". De reden voor deze naam is dat je gelijk de doelgroep bereikt met het benoemen van het doel "hospitality", het geeft helder/duidelijk/onomwonden weer waar het om gaat. Een voordeel van het benoemen is dat de website snel op één van de eerste pagina's te vinden. Je bereikt sneller en makkelijker je doelgroep. (Je hoeft hier minder in te investeren om snel gevonden te worden) "For You" geeft een persoonlijk tintje.

      ..nog enkle name doorgeborduurd op de eerste naam foodtality. "wetality"
      Beide namen zijn nog volledig vrij.

      Voor het beeld merk heb ik gekozen een bloem in dit geval een tulp (toch een beetje hollands maar ook internationaal herkenbaar) Deze tulp legt met zorg de bladeren om de kern en geeft
      een sterke/mooie uitstraling.

      Het geheel geeft naar mijn idee het volledige beeld weer ..beleving, zorg en kwaliteit

      Het logo is in allerlei stijlen weer te geven. Ik heb het nu een warme en klasse uitstraling gegeven, maar het logo is ook geschikt om een andere uitstraling/stijl te geven.

      Ben benieuw of dit de richting is waar jullie naar op zoek zijn.

      M.v.g.
      Esther

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • bedrijfsnaam & logo # 25306 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Esther:

      Beste J Troeien, hierbij een ontwerp voor uw naam en logo.
      De naam eenvoudig en herkenbaar voor uw doelgroep. Food en hospitality gekoppeld. Het beeldmerk de kers, met als betekenis "de kers op de taart".
      De kers is net zoals het apple beeldmerk in vele variaties weer te geven.

      Foodtality, the cherry on your business!

      Mocht het aanspreken werk ik het graag verder voor u uit.

      M.v.g Esther

    2. Esther zegt

      ..de naam is volledig vrij

    3. JTroeijen zegt :

      Dag Esther,

      De naam werkt aansprekend, ik denk dat deze op de goede weg is, alhoewel we eigenlijk niet te veel aan food willen linken, hospitalitybeleving is natuurlijk een stuk breder.
      De kersmetafoor is pakkend als beeld.

      Zou je eens willen kijken of je nog iets met de naam kunt en mogelijk als gevolg hiervan het logo?

      (the cherry on your pie is leuk, en vinden we niet echt een passende slogan, naam en beeldmerk moeten zelf genoeg zeggen vinden we...)

      Alvast bedankt voor jouw moeite, we kijken uit naar mogelijke aanpassingen!

      Groet, Johan

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network