ClickCease Ontwerpen van Romservice - CommunicatieZin logo

CommunicatieZin logo

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Susana Rusch
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 329.00
  • Datum start : 29-07-2015 14:28
  • Datum einde : 25-08-2015 14:23
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 51
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Kijk op mijn website en bekijk wat ik doe: www.communicatiezin.nl
Ik wil deze letters (communicatiezin) in het logo hebben. Ik wil een groot publiek bereiken, zowel zakelijke als prive klanten. Ik geef training in Geweldloze Communicatie en dat gaat diep, dat raakt direct de kern. Ik wil dus liefst een zakelijk, helder lettertype en een speelse kwinkslag, bijv. dat het puntje op de i een vogel-contourtje is dat wegvliegt ofzo. Waar ik ook erg van gecharmeerd ben is hele simpele tekeningen (lijntekeningen van een gezicht of mensencontouren) ...of kijk op de website van www.bisho.nl daar worden de letters gelijk een glimlachend gezicht...zoiets lijkt me fantastisch. Het logo wil ik op verschillende kleuren achtergronden kunnen afdrukken (zie verschillende pagina's van de website). Als we een klik hebben, komen er veel vervolg-opdrachten / ontwerpen uit voort, zoals ansichtkaarten-sets, trainingsmaterialen, flyers, etc.

Bedrijfsomschrijving:

pay-off Misschien reikt het wat ver, maar liefst heb ik een zinnetje dat bij het logo hoort en dat maakt het moeilijk (grootte). Ik wil namelijk (zie website communicatiezin dat het duidelijk wordt dat ik trainingen geef dan wel dat de term Geweldloze Communicatie erin voorkomt...heeft te maken met duidelijkheid en vindbaarheid. Ook lastig, want dat lange woord komt me ook wat de neus uit. Als alternatief leek met: "duidelijk met gevoel" of "lekker geweldloos" me ook wel leuk. Maak er iets moois van!

Doelgroep:

Ik wil dus zakelijk en prive aanspreken. De meeste mensen die bij mij training volgen zijn tussen de 35 en 70, maar ik wil juist graag jongere mensen aantrekken... Ik word 'geprezen' (ook in mijn nieuwsbrieven) om de eenvoud, het overzicht en mijn rustige lay-out.... deze uitstraling wil ik graag zo houden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Zoals gezegd denk ik dat het handig is om het pure logo zwart wit te houden, zodat ik het voor andere achtergronden kan plakken makkelijk (op een foto bijv.) dus zwart en transparant?

Romservice
  • Logo # 509155 voor CommunicatieZin logo wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Romservice:

      hoi Susana,

      ik heb nog weer iets nieuws bedacht.

      groet, Henry

    2. Susana Rusch zegt :

      Grappig, maar past niet bij mij...

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 508689 voor CommunicatieZin logo wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Romservice:

      Hoi Susana,

      Bedankt voor je feedback. Ik heb een dikker lettertype gebruikt nu. Het symbool bestaat uit 2 tegenovergestelde pijlen die voor communicatie staan met een hartvorm er omheen. Je kunt het ook als een poppetje zien met de armen boven het hoofd. Misschien is dit meer de richting?

      Groet, Henry

    2. Susana Rusch zegt :

      Dank. Mooie betekenissen die je eraan geeft en goed gevonden, de eenvoud van 2 driehoeken en een hart. Maar toch past het niet bij mij. De contrasten zijn me te groot, tussen scherpe vormen en vloeiende vormen. Meestal houd ik wel van grote contrasten, nu niet. Ik denk dat ik het logo zelf ook te symmetrisch vind... Dank voor je inspanningen. Ik weet ook niet wat dan wel.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 508627 voor CommunicatieZin logo wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Romservice:

      Hallo Susana,

      Hierbij een idee voor het logo met 2 spraakballonnetjes met simpele gezichten. Hopelijk voldoet het aan je wens.

      Groet, Henry

    2. Susana Rusch zegt :

      Beste Henry,

      Vooral humor en speelsheid, daar houd ik van. De letters vind ik in al hun eenvoud wel erg mager, alsof het bedrijf niet echt met beide benen in de wereld staat. Het zinnetje "zinvol communiceren kun je leren", en met name het woord "zinvol" vind ik tamelijk geniaal gevonden. Misschien nog meer eenvoud? Dat de ballonnetjes gewoon ballonnetjes zijn zonder gezicht? Of een ballonnetje dat bijna lekgestoken wordt en dat door het indrukken met de naald een hartvorm krijgt? (GC wordt ook wel omschreven als communiceren vanuit het hart) Ik houd erg van het idee van de tekstballonnen met gezicht, en vind het ook net wat te close en gezellig. Lastig is dat. Het mag steviger overkomen wat mij betreft, iets meer afgestemd op de zakelijke markt. Ik associeer dit nu meer met een kinderdagverblijf...ben benieuwd hoe de humor erin kan blijven en toch... Kun je daar iets mee? Dank nogmaals, Susana

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network