ClickCease Ontwerpen van MellGraphics - Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: JosGilissen
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 229.00
  • Datum start : 21-06-2017 10:04
  • Datum einde : 01-07-2017 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,.eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 70
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor het nieuwe online informatieve (en later mogelijk ook commerciële) consumentenplatform ben ik op zoek naar een fris, duidelijk, herkenbaar en authentiek logo.

UPDATE 22/7:
Het woordmerk is ConsuSlimmer (eventueel met de .nl) zonder af te breken. Niet te dunne letters en in twee kleuren. Lettertype nog te bepalen, maar duidelijk en een beetje vrolijk. Kapitalen mag, maar de C en S moeten eruit springen.
De uitdaging:
Het beeldmerk mag duidelijk verwijzen naar wat ConsuSlimmer wil doen; richting geven, checken, controleren, uitzoeken en aan de hand nemen voor alles in en rondom het huis(houden).

Het logo zal gebruikt worden op de website (nog niet live, maar heeft een pinterest-achtige opzet), e-mails, video's, pdf's en dergelijke.

Belangrijke uitgangspunten zijn:
gebruik van (beperkt aantal, maar relevante) kleuren
Gecombineerd woord/beeldmerk (eventueel met .nl)
geschikt voor staand en liggend gebruik
geschikt voor zwart-wit weergave
geschikt voor gebruik in avatars (LinkedIn, Facebook, twitter, e.d.)

Het logo mag in geen enkel geval gelijkenissen vertonen met ConsuWijzer!

Bedrijfsomschrijving:

ConsuSlimmer (.nl) richt zich dus op consumenten en heeft als doel ze slimmer te laten omgaan met de (dagelijkse) zaken in en rondom het huishouden. Van tips voor het afsluiten van een goed dekkende inboedelverzekering tot een aanpasbaar private lease contract. Het kiezen van de slimste mobiele belbundel tot het boeken van een goedkope een vlucht en hotel. Het platform gebruikt verschillende materialen om de boodschap over te brengen.

Doelgroep:

De primaire doelgroep is veertig tot en met zeventig jaar oud, zowel mannen als vrouwen. Ze weten (eigenlijk) dat ze vanalles slimmer zouden kunnen doen, maar hebben daar soms een beetje hulp bij nodig. Tegenwoordig laten ze het maar, of na enig aandringen regelt de schoonzoon het voor ze.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

FedEx, het gebruik van twee kleuren staat me erg aan; maakt iets duidelijk.
Starbucks, het stempel-achtige idee is wellicht ook een inspiratiebron voor het beeldmerk; geeft vertrouwen, vergelijkbaar met de ConsumentenBond Goede keuze e.d.
Maxeda, het gebruik van een beeld in het logo en het lettertype, dat vrolijk oogt, is wat mij betreft een goed voorbeeld.

MellGraphics
  • Logo # 742549 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MellGraphics:

      Hallo Jos,

      Bij deze een nieuw ontwerp.
      Het beeldmerk bestaat als volgt. De 2 buitenste blauwe poppetjes zijn jullie die hulp bieden aan de ouderen. De middelste poppetje dient als de ouderen. De sterren dienen als beoordeling dat ouders slimmer worden en omgaan met de dagelijkse zaken :)
      Hopende dat ik het een beetje goed heb uitgelegd wat de boodschap van het logo is.

      Met vriendelijke groet,

      Melvin

    2. JosGilissen zegt :

      Melvin, heel erg gaaf ontwerp! Dit zou het zomaar eens kunnen zijn. Ik laat het nog even op me inwerken

    3. MellGraphics zegt

      Hoi Jos,

      Dankjewel :) Nog een fijne dag.
      Groetjes,
      Melvin

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 741364 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MellGraphics:

      Hoi Jos,

      Bij deze mijn ontwerp.
      Met vriendelijke groet,
      Melvin

    2. MellGraphics zegt

      In het beeldmerk ziet u de letters C en S :)

    3. MellGraphics zegt

      Bedankt voor uw beoordeling. Heeft u misschien enkel feedback voor verbetering :)

    4. JosGilissen zegt :

      Melvin,
      Natuurlijk. De C en de S in elkaar vind ik leuk. Dat wordt al vaker gedaan. Een andere manier van een beeldmerk maken kan ook. Iets dat verwijst naar wat ConsuSlimmer wil doen. Dit lijkt nu iets te hebben van een schakel(ketting), wat ik weer iets minder leuk vind.
      Het woormerk is aflopend in helderheid, waardoor het (zeker op een afstand) minder leesbaar is. Lettertype is wel prettig en duidelijk.

    5. JosGilissen zegt :

      Melvin,
      Natuurlijk. De C en de S in elkaar vind ik leuk. Dat wordt al vaker gedaan. Een andere manier van een beeldmerk maken kan ook. Iets dat verwijst naar wat ConsuSlimmer wil doen. Dit lijkt nu iets te hebben van een schakel(ketting), wat ik weer iets minder leuk vind.
      Het woormerk is aflopend in helderheid, waardoor het (zeker op een afstand) minder leesbaar is. Lettertype is wel prettig en duidelijk.

    6. MellGraphics zegt

      Bedankt voor uw feedback. Ik zal het mee nemen in het nieuwe ontwerp.

    7. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network