ClickCease Ontwerpen van aksa - Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: JosGilissen
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 229.00
  • Datum start : 21-06-2017 10:04
  • Datum einde : 01-07-2017 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,.eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 70
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor het nieuwe online informatieve (en later mogelijk ook commerciële) consumentenplatform ben ik op zoek naar een fris, duidelijk, herkenbaar en authentiek logo.

UPDATE 22/7:
Het woordmerk is ConsuSlimmer (eventueel met de .nl) zonder af te breken. Niet te dunne letters en in twee kleuren. Lettertype nog te bepalen, maar duidelijk en een beetje vrolijk. Kapitalen mag, maar de C en S moeten eruit springen.
De uitdaging:
Het beeldmerk mag duidelijk verwijzen naar wat ConsuSlimmer wil doen; richting geven, checken, controleren, uitzoeken en aan de hand nemen voor alles in en rondom het huis(houden).

Het logo zal gebruikt worden op de website (nog niet live, maar heeft een pinterest-achtige opzet), e-mails, video's, pdf's en dergelijke.

Belangrijke uitgangspunten zijn:
gebruik van (beperkt aantal, maar relevante) kleuren
Gecombineerd woord/beeldmerk (eventueel met .nl)
geschikt voor staand en liggend gebruik
geschikt voor zwart-wit weergave
geschikt voor gebruik in avatars (LinkedIn, Facebook, twitter, e.d.)

Het logo mag in geen enkel geval gelijkenissen vertonen met ConsuWijzer!

Bedrijfsomschrijving:

ConsuSlimmer (.nl) richt zich dus op consumenten en heeft als doel ze slimmer te laten omgaan met de (dagelijkse) zaken in en rondom het huishouden. Van tips voor het afsluiten van een goed dekkende inboedelverzekering tot een aanpasbaar private lease contract. Het kiezen van de slimste mobiele belbundel tot het boeken van een goedkope een vlucht en hotel. Het platform gebruikt verschillende materialen om de boodschap over te brengen.

Doelgroep:

De primaire doelgroep is veertig tot en met zeventig jaar oud, zowel mannen als vrouwen. Ze weten (eigenlijk) dat ze vanalles slimmer zouden kunnen doen, maar hebben daar soms een beetje hulp bij nodig. Tegenwoordig laten ze het maar, of na enig aandringen regelt de schoonzoon het voor ze.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

FedEx, het gebruik van twee kleuren staat me erg aan; maakt iets duidelijk.
Starbucks, het stempel-achtige idee is wellicht ook een inspiratiebron voor het beeldmerk; geeft vertrouwen, vergelijkbaar met de ConsumentenBond Goede keuze e.d.
Maxeda, het gebruik van een beeld in het logo en het lettertype, dat vrolijk oogt, is wat mij betreft een goed voorbeeld.

aksa
  • Logo # 744736 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744521 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744516 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. aksa zegt

      One more concep. cs monogram. Hopefully, the symbolism fits.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744179 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744178 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. aksa zegt

      Thank uou for the feedback! 2 iterations here and a new concept proposal.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 743994 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. JosGilissen zegt :

      I like it! It has enough good elements, the colours could be a little different. They don't do it for me now. And I would use the font like the one below. More skinny and with the .nl.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 743658 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. aksa zegt

      Hello, here's 2 iterations. Couldn't tell from ypur comment if you like the gears idea or not. It's supposed to suggest collaboration and things working fine.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 743568 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. JosGilissen zegt :

      Aksa, dank je wel.
      Het woordmerk is top. Waarom heb je de .NL in hoofdletters gedaan? Het heeft niet mijn voorkeur.
      Het beeldmerk is speels en bevat veel van de gezochte elementen. De wieltjes mag je me wel nog toelichten. Daar zou ik zelf niet voor gekozen hebben...

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network