ClickCease Ontwerpen van Creator 2.0 - Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: JosGilissen
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 229.00
  • Datum start : 21-06-2017 10:04
  • Datum einde : 01-07-2017 00:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,.eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 70
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor het nieuwe online informatieve (en later mogelijk ook commerciële) consumentenplatform ben ik op zoek naar een fris, duidelijk, herkenbaar en authentiek logo.

UPDATE 22/7:
Het woordmerk is ConsuSlimmer (eventueel met de .nl) zonder af te breken. Niet te dunne letters en in twee kleuren. Lettertype nog te bepalen, maar duidelijk en een beetje vrolijk. Kapitalen mag, maar de C en S moeten eruit springen.
De uitdaging:
Het beeldmerk mag duidelijk verwijzen naar wat ConsuSlimmer wil doen; richting geven, checken, controleren, uitzoeken en aan de hand nemen voor alles in en rondom het huis(houden).

Het logo zal gebruikt worden op de website (nog niet live, maar heeft een pinterest-achtige opzet), e-mails, video's, pdf's en dergelijke.

Belangrijke uitgangspunten zijn:
gebruik van (beperkt aantal, maar relevante) kleuren
Gecombineerd woord/beeldmerk (eventueel met .nl)
geschikt voor staand en liggend gebruik
geschikt voor zwart-wit weergave
geschikt voor gebruik in avatars (LinkedIn, Facebook, twitter, e.d.)

Het logo mag in geen enkel geval gelijkenissen vertonen met ConsuWijzer!

Bedrijfsomschrijving:

ConsuSlimmer (.nl) richt zich dus op consumenten en heeft als doel ze slimmer te laten omgaan met de (dagelijkse) zaken in en rondom het huishouden. Van tips voor het afsluiten van een goed dekkende inboedelverzekering tot een aanpasbaar private lease contract. Het kiezen van de slimste mobiele belbundel tot het boeken van een goedkope een vlucht en hotel. Het platform gebruikt verschillende materialen om de boodschap over te brengen.

Doelgroep:

De primaire doelgroep is veertig tot en met zeventig jaar oud, zowel mannen als vrouwen. Ze weten (eigenlijk) dat ze vanalles slimmer zouden kunnen doen, maar hebben daar soms een beetje hulp bij nodig. Tegenwoordig laten ze het maar, of na enig aandringen regelt de schoonzoon het voor ze.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

FedEx, het gebruik van twee kleuren staat me erg aan; maakt iets duidelijk.
Starbucks, het stempel-achtige idee is wellicht ook een inspiratiebron voor het beeldmerk; geeft vertrouwen, vergelijkbaar met de ConsumentenBond Goede keuze e.d.
Maxeda, het gebruik van een beeld in het logo en het lettertype, dat vrolijk oogt, is wat mij betreft een goed voorbeeld.

Creator 2.0
  • Logo # 744757 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744752 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 744714 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 743868 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 743863 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Creator 2.0:

      Bijgaand nog 2 concepten van mijn kant. Uitkijkend naar uw reactie,

      mvrgr Ted

    2. JosGilissen zegt :

      Deze is erg gaaf. Langzamerhand zat ik deze kant op te dromen. Goed te merken dat de hitte wat is afgenomen

    3. Creator 2.0 zegt

      ;-) dank, ook dit idee wordt schaamteloos overgenomen... baal hier enorm van. Ik hoop dat u dat meeneemt in uw eindoordeel. Als u nog aanpassingen wil zien op hetgeen ik heb voorgesteld dan hoor ik dat graag. (morgen jarig dus dat wordt taartje eten ipv...) Succes met uw keuze in ieder geval.
      mvrgr Ted

    4. JosGilissen zegt :

      Ted, ik bedacht me net iets, wat ik ga proberen uit te leggen.
      Is het mogelijk om het beeldmerk i.p.v. de C te zetten. Met een locatie-driehoekje eronder en een (licht) groene vink erin. De .nl mag je dan wat mij betreft laten varen. Een en ander mag in een iets dunner font.
      Groeten,Jos

    5. JosGilissen zegt :

      Het woordmerk mag overigens helemaal in het blauw, licht en donker, tenzij dat er niet uitziet. En eventueel boven het woordmerk 5 gele/gouden sterretjes in een rechte lijn :)

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 741313 voor Logo (beeld/woordmerk) voor informatief consumentenplatform; ConsuSlimmer.nl wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Creator 2.0:

      Beste Heer Gillissen,

      Bijgaand mijn deelname aan de door u uitgeschreven wedstrijd. Ik kijk uit naar uw reactie.

      Met vriendelijke groet, Ted

    2. JosGilissen zegt :

      Ted, dank je wel.
      Verfrissend en subtiel. Met de kleuren kan nog gespeeld worden, maar dit benaderd al goed wat ik zoek. De mensen, het samen doen. Subtiel de C en S verwerkt en een mooi lettertype voor de naam.

    3. Creator 2.0 zegt

      Dank! Inderdaad kleuren zijn aan te passen naar uw wens.
      mvrgr Ted

    4. Creator 2.0 zegt

      Het valt niet mee om zelf iets te verzinnen manmanman...

    5. JosGilissen zegt :

      En de hitte helpt vast ook niet. Helpt de toelichting bij de uitdaging van het beeldmerk niet? In mijn hoofd blijft een "vinkje" en het foursquare/locatie ding zitten voor richting. Of nu ik er zo over nadenk een duimpje. Maar goed, hier is het ook heet ;)

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network