ClickCease Ontwerpen van JorritT - Logo voor nieuwe start-up

Logo voor nieuwe start-up

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 399.00
  • Datum start : 20-03-2013 12:14
  • Datum einde : 27-03-2013 12:13
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 162
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Ontwikkel een logo voor een nieuwe dienst: lstfnd. Lost and Found. Het concept is eenvoudig: je kan een sticker met een unieke code op een product plakken (je telefoon, laptop, tablet, sleutelbos, camera, etc) en een eerlijke vinder kan via de unieke code en de website contact met je opzoeken.

Het logo moet dus op twee plekken gebruikt worden. De website en de stickers.

Belangrijk is dus dat het logo een hele duidelijke herkenbaarheid heeft. Het moet klein zijn (de stickers zijn immers niet al te groot), maar daarin wel 100% duidelijk, er moet een mogelijkheid zijn dat bij succes iedereen bij het logo meteen een herkenning heeft.

Bedrijfsomschrijving:

Lstfnd is een nieuw bedrijfje dat uitgaat van de goede wil van mensen om gevonden voorwerpen terug te brengen. Hoe vaak zien we niet foto's van camera's langskomen met de vraag: wie is dit? Ik heb zijn camera en ik wil hem graag teruggeven. Met dergelijke stickers is het heel eenvoudig om de eigenaar terug te vinden.

Doelgroep:

De doelgroep is primair de nieuwe werknomade. De mensen die veel reizen, vooral met de trein en bus, en veel elektronica bezitten die ze onderweg kwijt kunnen raken. Echter, uiteindelijk is het natuurlijk geschikt voor iedereen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Wij laten dit geheel vrij aan de designer. We zijn op zoek naar het 'wauw' gevoel, geen retro, geen oude stijlen.

JorritT
  • Logo # 182483 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer JorritT:

      Bij deze een voorbeeld van hoe het er op een iPhone uit zou zien. Subtiel, maar aanwezig, de corpsgrootte van de site en de code is dezelfde als van de tekst: 'designed by ...'.

    2. chi666 zegt :

      Ik begrijp je gedachte dat men het wel moet durven plakken, aan de andere kant moet een vinder het ook wel zien en dat maakt het dat het ook wel iets in het oog zou moeten mogen springen. Daarnaast denk ik dat als het goed eruit ziet je juist ook een gespreksonderwerp hebt. Gezien de vele plaatjes die je vaak op apples en zo ziet denk ik dat het niet erg is als het juist wel in het oog springt.

      Dat maakt deze net iets te 'veilig'. Het vergrootglas vind ik logisch, maar ook weer iets te traditioneel.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 182452 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer JorritT:

      Bij deze ook een versie voor een lichtere achtergrond (witte iPhone bijvoorbeeld)

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 182451 voor Logo voor nieuwe start-up wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer JorritT:

      Met de briefing in mijn achterhoofd ben ik te werk gegaan en dacht, het moet ook een logo zijn dat mensen op hun spullen WILLEN plakken; het moet niet in de weg zitten, en geen afbreuk doen aan het design, maar wel communiceren. Daarom heb ik het zo clean mogelijk gehouden, met slechts typografie (een dunne, duidelijke letter) en een simpel vergrootglas. Duidelijke boodschap.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network