ClickCease Ontwerpen van Tjeerd van der Velde vormgeving - Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 20-07-2012 08:24
  • Datum einde : 10-08-2012 08:21
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,bmp
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een logo voor Digitaal-Werven (www.digitaal-werven.nl) (let op: het is Digitaal-Werven, met streepje, 2 hoofdletters en geen .nl erachter). Het huidige logo is nu 5 jaar oud en het is tijd voor een verfrissing van het geheel. Het logo moet aansprekend zijn, bestaan uit een duidelijk herkenbare icoon (die echt een icoon in de markt kan worden) in combinatie met de naam, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft als ze los te gebruiken zijn (naam en icoon), maar samen iets extra's bieden.

Bedrijfsomschrijving:

Digitaal-Werven is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het beoordeeld jaarlijks meer dan 400 websites van grotere organisaties in Nederland op hun 'werken bij site', bekijkt de aanwezigheid in social media van deze bedrijven en solliciteert er ook om te zien hoe men omgaat met sollicitanten (digitaal dan).

Dit alles komt jaarlijks samen in een evenement waarop de resultaten worden gepresteerd en een winnaar wordt uitgeroepen. Na 5 jaar is het een redelijk bekend merk geworden binnen de recruitment industrie, zeker als gekeken wordt naar arbeidsmarktcommunicatie.

Kernwaarden van het onderzoek zijn 'sollicitant centraal' (dus mens centraal) en vooruitstrevend / innovatief.

Doelgroep:

De primaire doelgroep zijn recruiters en arbeidsmarktcommunicatie specialisten van grote bedrijven. Daarnaast zijn ook mensen van (arbeidsmarkt) reclamebureaus en recruiters van werving en selectiebureaus de doelgroep.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Een icoon dat los gebruikt kan worden en duidelijk herkenbaar is in combinatie met de naam. Het logo zal o.a. gebruikt worden voor de website, maar ook de award (een galzen gelazerde beeldje) en een oorkonde.

Geen voorkeuren qua kleuren.

Het huidige logo is zeker niet wat ik zoek.

Fris, energiek en menselijk.

Tjeerd van der Velde vormgeving
  • Logo # 112163 voor Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:

      Beste opdrachtgever,

      Hierbij mijn deelname. Het is een woordmerk met een icoon die op elkaar aansluiten. Door het poppetje te verwerken in de i ontstaat er eenheid. Woord en beeldmerk zijn los van elkaar te gebruiken, dus is de toepasbaarheid hoog. De pijl staat voor het wervingsproces en staat omhoog voor een positief beeld.

      Ik hoop u geinspireerd te hebben met mijn ontwerp,

      Met een vriendelijke groet,

      Tjeerd van der Velde

    2. chi666 zegt :

      Ik zie de gedachte en vind het erg leuk gevonden, maar het raakt me op de een of andere manier niet echt. Sorry. Vervelende is dat ik ook niet zo kan uitleggen waar dat hem in zit..

    3. Tjeerd van der Velde vormgeving zegt

      Beste opdrachtgever, bedankt voor de reactie, het lastige is door het ontbreken van persoonlijk contact een ontwerp te ontwikkelen die bij de visie van de organisatie past, ik zal nog eens een poging doen tot een nieuw concept.

      Met een vriendelijke groet,

      Tjeerd van der Velde

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network