ClickCease Ontwerpen van Adam - Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving

Wedstrijd gegevens:
Pakket brons

  • Wedstrijd van: chi666
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 199.00
  • Datum start : 20-07-2012 08:24
  • Datum einde : 10-08-2012 08:21
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,bmp
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Een logo voor Digitaal-Werven (www.digitaal-werven.nl) (let op: het is Digitaal-Werven, met streepje, 2 hoofdletters en geen .nl erachter). Het huidige logo is nu 5 jaar oud en het is tijd voor een verfrissing van het geheel. Het logo moet aansprekend zijn, bestaan uit een duidelijk herkenbare icoon (die echt een icoon in de markt kan worden) in combinatie met de naam, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft als ze los te gebruiken zijn (naam en icoon), maar samen iets extra's bieden.

Bedrijfsomschrijving:

Digitaal-Werven is een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Het beoordeeld jaarlijks meer dan 400 websites van grotere organisaties in Nederland op hun 'werken bij site', bekijkt de aanwezigheid in social media van deze bedrijven en solliciteert er ook om te zien hoe men omgaat met sollicitanten (digitaal dan).

Dit alles komt jaarlijks samen in een evenement waarop de resultaten worden gepresteerd en een winnaar wordt uitgeroepen. Na 5 jaar is het een redelijk bekend merk geworden binnen de recruitment industrie, zeker als gekeken wordt naar arbeidsmarktcommunicatie.

Kernwaarden van het onderzoek zijn 'sollicitant centraal' (dus mens centraal) en vooruitstrevend / innovatief.

Doelgroep:

De primaire doelgroep zijn recruiters en arbeidsmarktcommunicatie specialisten van grote bedrijven. Daarnaast zijn ook mensen van (arbeidsmarkt) reclamebureaus en recruiters van werving en selectiebureaus de doelgroep.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Een icoon dat los gebruikt kan worden en duidelijk herkenbaar is in combinatie met de naam. Het logo zal o.a. gebruikt worden voor de website, maar ook de award (een galzen gelazerde beeldje) en een oorkonde.

Geen voorkeuren qua kleuren.

Het huidige logo is zeker niet wat ik zoek.

Fris, energiek en menselijk.

Adam
  • Logo # 109213 voor Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Adam:

      Dag Bas,

      Met de opening onderaan is inderdaad beter.

      Bij deze.

      Mvg.

      Adam

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 108620 voor Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Adam:

      Beste Bas,

      Bedankt voor je feedback en beoordeling.

      Wat als we het pijltje omkeren?

      Feedback is wederom welkom.

      Mvg.

      Adam

    2. chi666 zegt :

      Beter. Mag ik vragen, waarom heb je het nu niet open gemaakt aan de onderkant? Dan is het ook wat meer van 'erin' zeg maar (het werven stuk).

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 108411 voor Logo voor onderzoek&event rondom personeelswerving wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Adam:

      Beste,

      Mijn voorstel voor het logo.

      Ik ben benieuwd naar jouw feedback.

      Mvg.

      Adam

    2. chi666 zegt :

      Beste Adam,

      het ziet er zeker mooi en fris uit. Het poppetje is zeker leuk, alleen vraag ik me af of een pijltje naar benden (dat toch het gevoel van exit) geeft niet juist negatief overkomt.

      gr
      Bas

    3. Adam zegt

      Beste Bas,

      Bedankt voor uw reactie.

      Zelf zag ik het pijltje als een entree: een pijl die de cirkel (bedrijf) binnenkomt, van boven naar beneden.
      Ook de reden waarom ik de cirkel bovenaan heb opengelaten.

      Mvg.

      Adam

    4. chi666 zegt :

      Beste Adam,

      Ik begrijp de gedachte, maar toch het is zo net de lift naar benden. Ik vrees altijd dat als ik zo'n associatie heb, anderen die zeker ook zullen hebben.

      gr
      Bas

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network